lengtescheur in pees

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: lengtescheur in pees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:42

Hoho.... Gerry van Oossanen is niet zomaar een fysio, doet andere dingen dan welke andere 'behandelaar' in Nederland dan ook en je hoeft het paard daar niet persé voor langere tijd neer te zetten.
Ze is de enige dierfysiotherapiewetenschapper in Nederland, voor een deel opgeleid in Amerika. Zo benadert peesblessures dan ook meer op Amerikaanse wijze en dat wil zeggen: bewegen, bewegen en nog een bewegen. Verder beschikt zij over behandelmethodes die de hersteltijd halveren. Dit gaat veel verder dan wat een gewone fysiotherapeut doet.

Zoals ik al zei kan een telefoongesprek al uitkomst bieden. Ze heeft zo ontzettend veel kennis dat ze waarschijnlijk heel fijn kan adviseren over wat je het beste met dit paard kunt doen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 08:52

Hoho... die van mij ook niet Knipoog werkt samen met mijn eigen veearts en ook een verzameling geleerden in utrecht en barneveld en enkele topruiters in nederland, heeft bijgedragen aan congressen in amerika en heeft mij en paard van begin af aan altijd goed geholpen en geadviseerd.. ik ben zeer tevreden waar ik ben Lachen

Maar de diagnose en behandeling was niet echt het onderwerp, ik was op zoek naar ervaringen van mensen met deze operatie.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:56

Ik zeg niet dat jou fysio niet goed is, alleen dat Gerry van Oossanen over zo bizar veel kennis beschikt dat haar advies je nog wel eens uitkomst zou kunnen bieden. Eerlijk gezegd haal ik uit je berichten niet dat de operatie echt de overweging waard is Bloos

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:07

tja ik krijg vrij weinig reacties van mensen die ervaring hebben met een lengtescheur in de pees en/of bijbehorende operatie, maar een hoop vragen over alle andere omstandigheden en problemen. Voor mijn gevoel is mijn eerste vraag hier nog door eigenlijk niemand beantwoord Lachen

Ik heb in principe genoeg informatie over wat mijn paard wel en niet kan en ook hoe ik hem zo goed mogelijk hou, daar ben ik al jaren mee bezig. Ik realiseer me ook prima dat niemand me kan vertellen hoe de operatie uit zou pakken als ik die laat doen en dat het over anderhalf jaar hoe dan ook einde verhaal is, en ondanks berichten over geheel genezen pezen vertrouw ik er wel op dat als mijn veearts zegt dat het niet meer goedkomt dat die kans dan ook zo gering is dat het voor dit paard niet de moeite van het overwegen waard is.

Wat ik wel graag wil is het beestje nog een zo leuk mogelijke tijd geven, wat aan de ene kant kan door hem op pijnstillers te zetten, leuke dingen met hem te doen en er na de zomer een einde aan maken; of aan de andere kant door de operatie te proberen, in de hoop dat hij een van de gevallen is waarbij het verlichting biedt en hij mogelijk tot volgend jaar zomer nog lol heeft.
Een extra jaartje lol vind ik best wel de overweging waard. Mocht het niet goed uitpakken dan levert het de stress van de operatie op, 4 weken niks doen en daarna alsnog een leuke zomer. De uiterste gevallen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:24

hij gaat dinsdag onder het mes Nagelbijten / Gniffelen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:02

Jade schreef:
breghje: neem aan dat dat dit apparaat is? http://www.bioscanlight.com/

Ik dacht van wel, maar ben nog aan het snorren wie het ook weer was die daarmee gewerkt heeft...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:06

Jade schreef:
hij gaat dinsdag onder het mes Nagelbijten / Gniffelen

En wat gaan ze precies doen?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:19

er worden drie gaatjes gemaakt in de peeschede om alles te kunnen zien en erbij te kunnen en vervolgens worden rafeltjes en verklevingen verwijderd en het hele zaakje weer dichtgenaaid.