Paardje al 7 weken kreupel..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Paardje al 7 weken kreupel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:30

Helemaal mee eens!!! Vooral met 24/7 buiten met een schuilstal, dat vind ik ook het fijnste. Gelukkig heb ik daar ook de beschikking over. De rustperiodes waren dan (neem ik aan) op stal? Jammer... ik hoop dat er snel duidelijkheid zal komen en je moeder snel belt. Kan je niet zelf een afspraak maken?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 14:33

Breghje schreef:
Helemaal mee eens!!! Vooral met 24/7 buiten met een schuilstal, dat vind ik ook het fijnste. Gelukkig heb ik daar ook de beschikking over. De rustperiodes waren dan (neem ik aan) op stal? Jammer... ik hoop dat er snel duidelijkheid zal komen en je moeder snel belt. Kan je niet zelf een afspraak maken?

Ja idd!

Ja, die waren op stal.. Met wandelen en af en toe op de wei (waar hij half uurtje op mocht..) Maar daar ging hij altijd KEIHARD lopen rennen!! dus dat was ook niet echt handig zegmaar.. Rolleyes

Zelf een afspraak maken is niet zo handig, aangezien mijn moeder beter kan plannen dan ik.. En m'n moeder moet dan ook rekening houden met haar werk (dat er iemand is, we hebben eigen camping.. No Cheer )

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 16:26

17 Juli ga ik naar de kliniek.. Hun gaan 'm daar rijden, en als hun het niet voelen zal ik zelf moeten rijden.
Ben benieuwd.. ik hoop dat m'n vriendin mee kan als steun.. Verdrietig

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:24

Wat mij opvalt van je profiel is dat die bak (die kleine ronde) wel heel erg zwaar is, en dat hij behoorlijk tekeer gaat daarin.
Mocht er niets op de foto's te zien zijn zou ik ook een scan van de pezen laten maken (hoewel een peesprobleem zich vaak uit in vocht...) Verder vind ik het een leuke pony. Dat je te lang gewacht hebt is nu al vaak genoeg gezegd, dus ik wil je nog sterkte wensen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:26

Je hebt hier al vaker een topic over geopend, toen wimpelde je de adviezen die gegeven werden allemaal weg.

Laat gauw foto's maken en laat je dier met rust, klinkt als atrose of andere gewrichtsproblemen.

Ik snap persoonlijk ook niet dat je niet veel eerder bij de dierenarts aan de bel hebt getrokken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:11

crossmonster schreef:
Je hebt hier al vaker een topic over geopend, toen wimpelde je de adviezen die gegeven werden allemaal weg.

Laat gauw foto's maken en laat je dier met rust, klinkt als atrose of andere gewrichtsproblemen.

Ik snap persoonlijk ook niet dat je niet veel eerder bij de dierenarts aan de bel hebt getrokken.

Dat is niet haar keuze geweest dus is het niet eerlijk haar daarover aan te vallen lijkt mij.
Ze gaat nu 17 juli naar de kliniek dus dan zal het balletje wel gaan rollen denk ik Knipoog

Laat in ieder geval een foto maken, zo veel kost dat niet en dan weet je gelijk of hij idd een probleem heeft rechts-voor.

Sterkte en niet meteen van het ergste uit gaan. Een paard is nog niet zomaar afgeschreven hoor Ach gut

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:26

crossmonster schreef:

welk topic? Ik heb hier nog nooit een topic over geopend! Verward

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:27

Mist schreef:
Wat mij opvalt van je profiel is dat die bak (die kleine ronde) wel heel erg zwaar is, en dat hij behoorlijk tekeer gaat daarin.
Mocht er niets op de foto's te zien zijn zou ik ook een scan van de pezen laten maken (hoewel een peesprobleem zich vaak uit in vocht...) Verder vind ik het een leuke pony. Dat je te lang gewacht hebt is nu al vaak genoeg gezegd, dus ik wil je nog sterkte wensen.

Ja, als we niks zien laten we nog echo's maken.. Knipoog We doen er gewoon alles aan om het te vinden Knipoog
Die kleine ronde bak is idd best zwaar, daar loopt hij 1 keer per week in.. En niet eens zo heel lang.. Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:02

Ik meende dat je ooit eerder een topic geopend hebt over dat je pony goed liep in de ene bak, en kreupel liep in de andere.

De westernoefeningen die jij noemt zijn erg belastend voor het lichaam en zeker voor de benen.
Als ik een paard heb dat zo nu en dan onregelmatig loopt, gaat ie op rust of ik pas de training heel erg aan.

Weet je al wanneer je terecht kan? 7 weken is echt heel erg lang ...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:00

TiaraBungy schreef:
17 Juli ga ik naar de kliniek.. Hun gaan 'm daar rijden, en als hun het niet voelen zal ik zelf moeten rijden.

Oké! Fijn dat er een afspraak vast staat. Hebben ze nog advies gegeven wat te doen in de tussentijd of laat je hem nu tot die datum op rust staan met evt. wat wandelen aan de hand ofzo.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:09

crossmonster schreef:
Ik meende dat je ooit eerder een topic geopend hebt over dat je pony goed liep in de ene bak, en kreupel liep in de andere.

De westernoefeningen die jij noemt zijn erg belastend voor het lichaam en zeker voor de benen.
Als ik een paard heb dat zo nu en dan onregelmatig loopt, gaat ie op rust of ik pas de training heel erg aan.

Weet je al wanneer je terecht kan? 7 weken is echt heel erg lang ...

Hmm.. dat zou evt. kunnen, maar ik heb niet al jullie adviezen weggevaagd hoor!!
Trouwens, die bak was echt heel erg slecht! Iedereen vond dat, en mijn paardje kon dat blijkbaar niet hebben.. Want in de andere bak liep hij gewoon normaal.. Lekker ontspannen en zonder kreupelen..

Ik kan 17 Juli terecht, en ja, inderdaad zijn de oefeningen erg belastend, maar ik doe alles rustig aan. En ik heb al een paar keer m'n hele training omgegooid..Tijdje terug ben ik alleen maar gaan stappen en draven, daarna rustig opbouwen..

En ik zal idd eerlijk zijn: 8 weken geleden moest ik hem alleen maar ''dom'' gaan rijden, omdat hij heel erg spierpijn had in zijn rug. Zo gezegd zo gedaan, maar toen was hij ineens kreupel..

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:11

Breghje schreef:
TiaraBungy schreef:

Oké! Fijn dat er een afspraak vast staat. Hebben ze nog advies gegeven wat te doen in de tussentijd of laat je hem nu tot die datum op rust staan met evt. wat wandelen aan de hand ofzo.

Ik wandel met hem aan de hand, meestal ga ik dan lekker buiten een rondje lopen.
Dan heeft hij iig nog wat zegmaar.. Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:34

Even een update!!

Vandaag ben ik naar de kliniek geweest, op het eerste gezicht niet veel aan de hand.. Toen moest ik gaan rijden, en hij liep slecht.. Toen heeft de hoefsmid (van daar) hem bekapt (voor).. Daarna liep hij nog slechter..
Stukje bij beetje zijn been verdoofd, en het bleek rond zijn pees-gedeelte te zitten, want toen ze het rond die hoogte verdoofden liep hij al wat beter..
Foto's gemaakt, niks te zien op de foto's..
Nu pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen, als hij over 2 weken nog kreupel loopt laten we een echo maken.

We konden niet nú de echo maken ivm eventuele zwelling van de verdoving..

Nog geen zekerheid.. Verdrietig Maar ik weet nu wel dat er iig niets aan de hand is met zijn kogel, knieeen enz..

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:43

Mmm, klinkt niet heel goed als ik eerlijk moet zijn..

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:46

waar denk je aan dan??

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:52

Naar welke kliniek ben je geweest als ik vragen mag? Lachen

Hoe lang heb je nu gestapt (dus echt alleen gestapt aan de hand) met hem tot je naar de kliniek ging?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:52

Denk toch aan atrose o.i.d.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:55

zijn knieeen waren goed..

ik weet niet hoelang.. maar hij liep al een stuk beter, en ik ga er daar op zitten en hij liep zoooo slecht!! Bloos!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:17

Jeetje, wat een vervelend verhaal zeg!
Ondanks dat de uitslag van het onderzoek niet erg motiverend is, weet je nu in ieder geval wel al iets meer. Al moet je natuurlijk nog zeker een echo laten maken van de pezen.
Heb je iets van een revalidatieplan meegekregen? Aan de hand stappen en goed koelen en verder rust kan in ieder geval geen kwaad. (helaas kan ik meepraten, heb namelijk een paard met een ernstige peesblessure en artrose en ben al 2 jaar aan het stappen en rusten)
Sterkte met je paardje!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:03

Laat de rug ook eens doorlichten dan,als je zegt dat ie slechter gaat lopen zodra je erop gaat zitten, kan er ook iets mis zijn met de rug.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:11

Artrose moet te zien zijn op foto's, toch?
Ik vind twee weken wachten veel te lang, ik zou zsm die scan laten maken.

Ik vrees voor een peesblessure...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:42

TiaraBungy schreef:
Even een update!!

Vandaag ben ik naar de kliniek geweest, op het eerste gezicht niet veel aan de hand.. Toen moest ik gaan rijden, en hij liep slecht.. Toen heeft de hoefsmid (van daar) hem bekapt (voor).. Daarna liep hij nog slechter..
Stukje bij beetje zijn been verdoofd, en het bleek rond zijn pees-gedeelte te zitten, want toen ze het rond die hoogte verdoofden liep hij al wat beter..
Foto's gemaakt, niks te zien op de foto's..
Nu pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen, als hij over 2 weken nog kreupel loopt laten we een echo maken.

We konden niet nú de echo maken ivm eventuele zwelling van de verdoving..

Nog geen zekerheid.. Verdrietig Maar ik weet nu wel dat er iig niets aan de hand is met zijn kogel, knieeen enz..

Fijn dat er al foto's zijn gemaakt, maar het klinkt idd niet echt goed. Klinkt als een peesblessure, vooral omdat ze dat gebied hebben uitverdoofd. Laat ajb we een echo maken dan weet je tenminste met zekerheid wat er aan de hand is met je paard, en kan je een beslissing nemen over de revalidatie. Ik zou er ook geen 2 weken mee wachten, na 2 dagen is de zwelling van het uitverdoven echt wel weg, dus over een kleine week kan het al. Waarom in vredesnaam een hoefsmid zich hiermee bemoeid trouwens snap ik ook even niet. Fijn dat je paard nog slechter loopt als hij eraan heeft gezeten.... Rolleyes Nors opkijken

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 10:50

Maar die zwelling was echt minimaal, en het was niet iets waar hij kreupel op kon lopen. Voor de rest waren zijn benen gewoon ''droog'', hij moest echt heeeel goed voelen of die zwelling daar zat, maar 't was echt heel klein..

Ik kijk nog wel even aan wat ik doe..

@ Breghje: De hoefsmid is ook gewoon een soort hulp daar, alleen hij stond voor erg lang, dus heeft hij 'm daar bekapt om te kijken hoe hij daarna zou lopen.. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij er aan moest wennen, want hij had ook iets ''uit staan graven'' om te kijken of het geen hoefzweer etc. was.. Knipoog
Was een aardige, goede vent hoor! Ik denk dat het niet aan hem lag.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:24

Gelukkig voor je dat de fotos goed waren maar wat moet je nu doen aan revalidatie?
Het worden zo nog twee spannende weken voor je.
Bij welke kliniek ben je geweest als ik vragen mag?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:34

TiaraBungy schreef:
Maar die zwelling was echt minimaal, en het was niet iets waar hij kreupel op kon lopen. Voor de rest waren zijn benen gewoon ''droog'', hij moest echt heeeel goed voelen of die zwelling daar zat, maar 't was echt heel klein..

Ik kijk nog wel even aan wat ik doe..

@ Breghje: De hoefsmid is ook gewoon een soort hulp daar, alleen hij stond voor erg lang, dus heeft hij 'm daar bekapt om te kijken hoe hij daarna zou lopen.. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij er aan moest wennen, want hij had ook iets ''uit staan graven'' om te kijken of het geen hoefzweer etc. was.. Knipoog
Was een aardige, goede vent hoor! Ik denk dat het niet aan hem lag.

een hoefzweer uit graven doet men toch meestal pas na grondig onderzoeken met een (visiteer??) tang en negen keer op tien is dan de hoef heel warm... Voor er iemand in het wilde weg bij mijn paard toch ging graven in de hoeven Stoom uit je oren ... Maar goed, gedane zaken nemen geen keer, het is nu uit te vissen of je beestje nog steeds kreupelt. Hoe doet ie het momenteel?