Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mdh schreef:Ik vind dat het wel heel zwaar overdreven word hier. En waar maak je je druk om, het is toch niet jou paard wat aan de pessoa loopt. Bij ieder paard werkt de genezing anders. Wie weet helpt het bij haar paard.
Ik zeg nu niet dat de een goed is en de ander fout. Wil alleen zeggen dat wat voor de een werkt de ander niet, en andersom. Uiteindelijk doen we het allemaal om ons paard te helpen toch??
Klara16 schreef:Wat was dan de diagnose? Wat stond er op de foto's van de rug? (die heb je vast al laten maken als het dier al goed is nagekeken).
En wat is er tegen een pijnstiller? Die neem jij ook als je last hebt van je rug. Maar je paard mag het niet.
Klara16 schreef:wil je dan ook even antwoorden op de eerste 2 vragen?
Evelijn schreef:Volgens het stukje was de diagnose van de DA: rugspieren zijn nog niet sterk genoeg dus je moet verder met trainen.
Maar Klara16: ik vind dat je wel erg fel bent en beetje onredelijk. Zaranka heeft duidelijk veel voor haar paard over. Daarnaast vraagt ze of mensen ervaring hiermee hebben en niet of ze in de grond gestampt wil worden omdat ze niet al haar geld inzet op de regulieren diergeneeskunde.
Klara16 schreef:oops, dacht dat jij TS was.
Vind het dan wel heel vreemd dat jij hier zo stellig komt beweren dat een DA en foto's niet nodig zijn. Je kent het paard niet eens!
Klara16 schreef:dat is bokt voor je![]()
Als je advies vraagt krijg je niet altijd wat je wil horen.
Ik vind dat TS zich op een onredelijke manier vastpint op de alternatieve geneeskunde, ten koste van haar paard. En dat mag haar zeker wel eens verteld worden imo.

Citaat:Misschien in jouw ogen onredelijk tegenover het paard maar ik ben van mening dat dit veel en veel beter is voor haar.
Daarnaast het enige wat ik in jouw ogen verkeerd doe is geen foto's laten maken, toch ? Want er is een diagnose..
Waar eigelijk uit komt dat ik gewoon door moet trainen/rijden, dus wat is je punt nu eigelijk ?
Ben ik niet paardvriendelijk bezig dan om er niet op te rijden ?
Zware training waar jij het over hebt is tevens niet aan de orde, het paard loopt laag en ontspannen. En zit dus niet vast, aangezien ze met een pessoa nog alle kanten met hun hoofd opkunnen. Ze kunnen de ontspanning opzoeken..
Klara16 schreef:Je mag er zeker van zijn dat ik er héél wat van afweet. Maar wat jij zegt is dus dat we het paard pijn moeten laten lijden en ook moeten laten werken met pijn (longeren terwijl het niet zuiver loopt, met pessoa dan nog wel).
En dat alles omdat het baasje nu eenmaal heilig gelooft in homeopathie en niet buiten dat hokje wil denken. Jammer voor het dier. Dat is weer eens de pineut.
Zaranka schreef:Misschien in jouw ogen onredelijk tegenover het paard maar ik ben van mening dat dit veel en veel beter is voor haar.
Daarnaast het enige wat ik in jouw ogen verkeerd doe is geen foto's laten maken, toch ? Want er is een diagnose..
Waar eigelijk uit komt dat ik gewoon door moet trainen/rijden, dus wat is je punt nu eigelijk ?
Ben ik niet paardvriendelijk bezig dan om er niet op te rijden ?
Zware training waar jij het over hebt is tevens niet aan de orde, het paard loopt laag en ontspannen. En zit dus niet vast, aangezien ze met een pessoa nog alle kanten met hun hoofd opkunnen. Ze kunnen de ontspanning opzoeken..
Graag ben ik benieuwd naar mensen die het ook zo hebben aangepakt, en wat de resultaten daaruit zijn !
Paard is idd een beetje mollig![]()
Dieet wil niet helpen, ze gaat niet akkoord met een halve dag gras eten

Zaranka schreef:Voor de geintresseerde ze krijgt de volgende medicijnen;
3 dagen Triosaninum C30
7 dagen pauze
3 dagen Hydscyamud Nis C30
Een reinigingskuur van 20 druppels per dag totdat het flesje op is ''perfect serie clean''
Haar eerste 3 dagen medicijnen zitten erop, nu 7 dagen pauze en dan de volgende.
Klara16 schreef:Als ik het goed begrijp zijn jullie nu al 6 weken aan de sukkel met een paard dat rugpijn heeft en niet lekker loopt.
Is het al eens bij je opgekomen om ermee naar een échte DA te gaan en foto's te laten maken van die rug???
Het is imo geen goede zorg voor je paard als je er het hele alternatieve circus op loslaat zonder één enkele keer naar een 'echte' DA te gaan en hem te laten vaststellen wat er dan precies aan de hand is.
Voor het geld hoef je het niet te laten want voor het bedrag dat je nu al aan die 2 'therapeuteraars' hebt uitgegeven heb je ook al een consult en foto's. Dan wéét je tenminste wat er aan de hand is en kan je eraan beginnen werken.
Zaranka schreef:Waar staan ze? Ik zie ze niet.Hoi de medicijnen zijn voornamelijk bedoeld om de overtollige spierweefsels te laten verdwijnen. En te laten ontspannen. Daarnaast krijgt ze een reinigingskuur voor haar nieren.
Detour: wat ik heb gekregen zijn de bovenstaande medicijnen voor de rest niets, ken je die medicijnen toevallig ?
Roxxxjie: bedankt voor je uitleg maar ik kijk eerst dit aan. Wellicht als dit niet helpt dat ik je pm, iig erg bedankt !
En fijn dat het bij jouw weer goed gaat !