Mist schreef:Is de wittelijn stevig of korrelig ? kun je op plaatsen je hoevekrabber er in steken ?
En ? heb je al geprobeerd ? denk dat het belangrijker is om de oorzaak te achterhalen dan smeermiddeltjes !
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mist schreef:Is de wittelijn stevig of korrelig ? kun je op plaatsen je hoevekrabber er in steken ?
horse_girl schreef:Ik hoorde ooit van iemand dat je zemelen nat moest maken en dan als een bal onder de hoef plakken. Hierdoor zou de hoef het vocht eruit kunnen opnemen en het blijft lang zitten door de plakkerigheid. Iemand hier ervaring mee?
Dat moet je als een bol onder de hoef doen
)
WilmaW schreef:Van Harry's horse zijn er hoefbevochtigers te koop.
Dit zijn een soort springschoenen maar deze dompel je in een emmer water en daarna doe je ze om de hoef.
Toen mijn paard droge hoeven deed ik deze altijd om in de trailer vanaf wedstrijd of rijvereniging of gewoon een paar uur op stal, daarna smeerde ik de hoeven in met vet om het vocht in de hoef te houden.
[img] http://www.equishop.nl/images/Hoefbevoc ... 794500.gif [./img]
rebati schreef:Ik zat eens terug te denken,maar in de winter heeft ze het ook gewoon, en afgelopen jaar was dat land echt wel nat op sommige plekken..
)Mist schreef:Mist schreef:Is de wittelijn stevig of korrelig ? kun je op plaatsen je hoevekrabber er in steken ?
En ? heb je al geprobeerd ? denk dat het belangrijker is om de oorzaak te achterhalen dan smeermiddeltjes !
AprilSchat schreef:Ik weet niet of jij op je paardje rijd??
Maar dat werkt bij mijn paardje echt goed.. mijne heeft ook brokkel hoefjes.. en ik ga regelmatig een stuk wandelen met haar..kan nog niet op haar rijden..( aankomende zaterdag wel)
Heeft te maken met de doorbloeding en dergelijke..
Dat helpt echt.. en goed vochtig houden!!
Mist schreef:Mist schreef:Is de wittelijn stevig of korrelig ? kun je op plaatsen je hoevekrabber er in steken ?
. Een apart verhaal maar het werkt echt super goed en het sluit de hoef niet af. meissielief schreef:Afspuiten met water.