Paard en Reiki

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reiki bij paarden???

Ik ben er absoluut voor want
27 (43%)
Ik ben er op tegen want
6 (9%)
Ik heb geen mening
8 (12%)
Wat is Reiki?
21 (33%)

Totaal aantal stemmen: 62

Rashja

Re: Paard en Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:38

Ik heb er helaas geen ervaring mee.
Maar het lijkt me wel heel erg interresant.
Ben er altijd wel open in geweest in dit soort dingen.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:57

Iedereen is in staat om met Qi (levensenergie) om te gaan. Of het nu via Reiki, magnetiseren, massage, shiatsu, enz. is. Een kind dat pijn heeft wordt ook vast gehouden en over de pijnlijke plek gewreven. Het gaat er om hoe een persoon in het leven staat. Positief, respect voor een ander en onbevooroordeeld. Wanneer dit het geval is zal de energie altijd aangenaam voelen.
Wanneer iemand, of het nu een persoon of dier is die dit niet aangenaam vindt (door ongemakkelijk te gaan voelen en er voor weg te lopen), mag nooit gedwongen worden om zich hier voor open te stellen. Doe je dat wel heb jij geen respect voor de eigenwil van het individu.
Het is absoluut niet zweverig. Het is een onderdeel van de nauur, net zoals lucht. Het zijn mensen die het zweverig maken. Deze mensen moeten nog een bepaalde ontwikkeling doormaken, in mijn ogen.
"Wanneer de kracht van de natuur voelbaar is, wordt bescheidenheid een deugt".

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:31

Omaas, mooi uitgelegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:57

Heel mooi uitgelegd idd Ja

Het is echt niet zweverig, maar gewoon altijd al aanwezig, alleen hebben wij in onze cultuur het helaas verdrongen.
Kleine kinderen kunnen het allemaal, maar door deze maatschappij wordt het weg gedrukt...helaas...

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:09

Mijn moeder is master in de Reiki, ze mag graag uitproberen wat ze kan bereiken en mijn paard (En de overige stalpaarden) zijn met regelmaat proefkonijn!
Ik heb er hele goede ervaringen mee!
Het is al een aantal keren gebeurd dat de paarden ter plekke gingen staan slapen ofdat zij het gevoel van het dier over kon nemen.
Echt gaaf!
Absolute aanrader, zeker ook omdat het op "baat het niet dan schaad het niet" basis is!

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:16

ik vind `al dat soort dingen` niet echt mijn ding. ik geloof er ook niet zo erg in.

maar om heel eerlijk te zijn.. wat doe je dan? je zegt dat je reiki doet, maar ik aai mijn paard ook wel eens Vork
reiki is toch ook handoplegging en al? Bloos
naja, je zult wel denken rare opmerking, maargoed ik zie even niet wat/hoe anders dat is.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:22

Esther_20 schreef:
Het is al een aantal keren gebeurd dat de paarden ter plekke gingen staan slapen ofdat zij het gevoel van het dier over kon nemen.

Dat hoop ik voor je moeder toch niet, dat ze het echt overnam..
Wat van haar is blijft bij haar; wat van het dier is blijft bij het dier.
Ze kan/mag het slechts waarnemen, maar daarna zeggen dat het niet van haar is en het weer terugsturen naar de ander; of dat nu een mens betreft of een dier.. Tenminste, dat heb ik van mijn master geleerd Lachen

3line schreef:
ik vind `al dat soort dingen` niet echt mijn ding. ik geloof er ook niet zo erg in.

maar om heel eerlijk te zijn.. wat doe je dan? je zegt dat je reiki doet, maar ik aai mijn paard ook wel eens Vork
reiki is toch ook handoplegging en al? Bloos
naja, je zult wel denken rare opmerking, maargoed ik zie even niet wat/hoe anders dat is.

Reiki is het doorgeven van de Universele Levensenergie; een hele positieve energie uit de kosmos. Inderdaad kan dat door handoplegging, maar ook op afstand door de symbolen die we van Dr Usui hebben gekregen (google daar eens op Tong uitsteken ). Deze symbolen kunnen we ook in een behandeling met directe handoplegging gebruiken trouwens Lachen

Reiki is meer dan alleen aaien dus.. Als Reiki-doorgever voel je de energie stromen als het andere wezen het accepteert; doet hij dat niet, dan voel je dat het niet stroomt..

Is het zo iets duidelijker? Nagelbijten / Gniffelen

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:33

Zelf heb ik ook mijn reiki I & II inwijding gehad en wil hier nog mee verder. Ik heb zelf hele goeie ervaringen met reiki bij paarden/dieren.

Gelukkig heb ik alleen maar positieve berichten ontvangen van mensen die ik heb behandeld en van eigenaren van dieren die ik heb behandeld.

Iedereen heeft een eigen mening en ik vind ook dat je reiki nooit op mag dringen of iemand ergens van moet gaan overtuigen.

Mijn ervaringen zijn gewoon weg erg postief, ook met stervensbegeleiding. Ik loop zelf ook niet te koop met mijn reiki inwijding. Zoiets komt vanzelf op je pad als je daar behoefte aan hebt.

Het kan heel veel goeds en moois brengen, maar het kan ook verkeerd gebruikt worden en dat is wel heel erg jammer...

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:19

Ilsiie schreef:
Esther_20 schreef:

Dat hoop ik voor je moeder toch niet, dat ze het echt overnam..
Wat van haar is blijft bij haar; wat van het dier is blijft bij het dier.
Ze kan/mag het slechts waarnemen, maar daarna zeggen dat het niet van haar is en het weer terugsturen naar de ander; of dat nu een mens betreft of een dier.. Tenminste, dat heb ik van mijn master geleerd Lachen

klopt wat je zegt, het is inderdaad waarnemen!
voor mij is het duidelijk wat ik hiermee bedoel niet aan andere mensen gedacht die het misschien niet begrijpen hahaha
thanks!!

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:03

Ik zelf voel ook altijd veel en heb best veel moeite om me goed te aarden (af te sluiten) en niks over te nemen. Mijn lichaam reageerd soms erg heftig als ik een reiki behandeling geef en ben soms zelf of heel fit en opgeladen, maar ook erg vaak moe en leeg. Het komt omdat ik een heel erg gevoelig persoon ben en me erg moeilijk af kan sluiten voor invloeden van buitenaf.

Als voorbeeld gisteren, ik gaf een paard een reikibehandeling. Hij heeft last van zijn spieren, kreeg ik me tijdens de behandeling tot een spierkramp.

Ik vindt wel dat je een dier er niet toe mag verplichten om reiki te nemen. Geeft het dier aan dat hij niet wil, dan moet je stoppen. Ben zelf bij dat ik communiceren met dieren ook gedaan heb. Probeer dan eerst contact met het dier te leggen en aan te geven dat er iets gaat gebeuren. Voel ik dan dat er weerstand is, dan geef ik geen reiki. Probeer het dan later opnieuw, maar als ze echt niet willen, dan doe ik het ook niet.

Sommige dieren vragen er echt om, anderen krijgen de kriebels van je en willen niet aangeraakt worden door mijn hand (binnenkant) en die raak ik dan aan/aai ik met de bovenkant van me hand.

Dieren zijn hier vaak erg gevoelig voor...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:49

ik de bij mijn paard magnetiseren... en hij vindt het heerlijk!
Ik ben van plan binnenkort mijn reiki 1 te gaan doen als aanvulling.

Persoonlijk vind ik reiki, magnetiseren of noem maar op heel goed voor paarden maar....
ik vind niets is heilig, reiki niet maar ook regulier of homeopathie. ik denk dat reiki een paard met koliek goed kan ondersteunen en ook verlichting kan geven maar niet geheel de rol van de VA kan over nemen.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:01

Dat ben ik helemaal met je eens (dekoezegtboe). Reiki en andere alternatieve of spirituele dingen kunnen een hele goeie ondersteuning zijn. Maar bij acute problemen of een ernstig ziektebeeld vraag ik toch eerst of de dierenarts even langs komt.

Reike, magnetiseren, acupunctuur, homeopathie, edelstenentherapie, en andere spirituele en alternieve geneeswijze kunnen wel heel goed helpen bij een "probleem" of ziektebeeld. Maar het kan niet iets ernstigs zomaar weghalen. Het kan een proces versnellen of verbeteren en heel goed iets toevoegen.

Bij de reguliere gezondheidszorg wordt vaak het gevolg (van een bepaalde oorzaak) aangepakt en hier worden medicijnen of therapie voorgeschreven. Er wordt vaak niet verder gekeken waardoor het nu precies komt, maar de symtomen worden alleen bestreden. Terwijl bij de alternatieve wereld meer wordt gekeken naar de oorzaak. Dat is wel iets wat heel erg mijn voorkeur heeft.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:56

Het is aan mij niet besteedt. Voor mij heeft het net zo veel waarde als drie tuinkabouters in de weide van je paard zetten en dan zeggen dat ze een positief effect hebben Sigaar

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 06:56

Arabesk schreef:
Het is aan mij niet besteedt. Voor mij heeft het net zo veel waarde als drie tuinkabouters in de weide van je paard zetten en dan zeggen dat ze een positief effect hebben Sigaar

Verward
Sorry, maar dat is wel heel ongenuanceerd.
Heb je je ooit wel eens verdiept in reiki? Heb je ooit wel eens zelf een behandeling ondergaan?
Dat je er niet in gelooft of dat het niets voor jou is, prima.
Maar het vergelijk met tuinkabouters slaat echt totaal nergens op.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:04

Mijn pony krijgt vandaag zijn eerste behandeling.
En als dat goed bevalt ik mischien ook wel.
Alles mij kunnen helpen teminste Knipoog
Ik ben echt heel erg benieuwt hoe dit gaat lopen.
Ene kant heb ik echt zo iets van Nagelbijten / Gniffelen en de ander kant Hyper!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:16

Er is niks zweverigs aan Reiki. Wel zijn er mensen die er nogal zweverig over doen of zelf zweverig ingesteld zijn, maar dat maakt Reiki an sich niet zweverig.
Het woord "inwijding" bijv. alleen al vind ik veel te beladen en zweverig. Knipoog Ik heb zelf Reiki I en II maar ik zal nooit zeggen dat ik "ingewijd" ben. Haha! De symbolen heb ik ook zo m'n vraagtekens bij, want volgens mij gaat het prima zonder.

Iedereen past in feite Reiki toe. Wanneer je bijv. ergens pijn hebt, leg je al automatisch je hand op die plek. En dat vindt niemand zweverig.

Ik vind het een goed iets om een paard Reiki te geven, mits het paard los staat en ook uit zichzelf blijft staan en ontspant, en het dus ook wil ontvangen. Wanneer het paard wegloopt, heeft hij de Reiki op dat moment dus niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:23

Helemaal met je eens Jovi

Ik gebuik de woorden inwijding ook niet.
Veels te veel hocus pocus idee krijg ik daarbij.

En die tekens gebruik ik ook nooit.
Ken nog wel de woorden, maar niet meer hoe ik ze moet tekenen Lachen
Ik heb dat nagevraagt en volgens mijn reiki master is dat ook niet voor iedereen nodig. Als je ze vergeet heb je ze ook duidelijk niet nodig Lachen

Ik laat een paard idd ook los staan.
Kan hij zelf kiezen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:29

Symbolen gebruik ik ook niet. Nooit gedaan ook.
En de volgorde waarmee je iemand zou moeten behandelen ook niet.
Ik behandel waar nodig. En idd, paard (of welk dier dan ook) staat gewoon los Ja

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:46

Inderdaad, ik ben het helemaal eens met Amanda, Joviban en RK. De terminologie zou het voor buitenstaanders zweverig kunnen maken, ik kan me zelfs voorstellen dat mensen er zo tegenover staan.

Maar ik vind er zelf echt niets zweverigs aan.
Wat doet ongeveer iedereen die zijn teen stoot, of een klap ofzo krijgt? Zijn handen neerleggen op de zere plek. Dat is precies wat reiki ook doet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:31

ik ben ook een reiki miep en zo aards als de neten hoor Haha!
ellepel, gelukkig zijn de meeste reiki beoefenaars hele gewone mensen zoals jij en ik Knipoog

en idd, ik geef of stuur alleen als het dier het wil. en soms is dat maar een paar minuutjes. 'dankzij' reiki kan ik soms ook voelen waar de ander last van heeft, en dat is niet altijd leuk nee.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:51

Rashja schreef:
Mijn pony krijgt vandaag zijn eerste behandeling.
En als dat goed bevalt ik mischien ook wel.
Alles mij kunnen helpen teminste Knipoog
Ik ben echt heel erg benieuwt hoe dit gaat lopen.
Ene kant heb ik echt zo iets van Nagelbijten / Gniffelen en de ander kant Hyper!.

Helaas ben ik door pech onder weg (auto liet me staan, hihi) niet zover gekomen. Maar we spreken snel weer af voor een nieuwe afspraak en dan kun je hier even laten weten hoe jullie (jij en je pony) het hebben ervaren.

P.S. ik ben geslaagd voor mijn opleiding voor de MSFC, joepie!!!!!!!!!! (Of-topic)

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:15

Ik weet niet presies wat het in houd "reiki" maar vind het allemaal zeer in tresant en wil me er ook graag in verdiepen. Ik ben iemand die mij graag bezig houd met gedrag van paarden. Ik weet niet of het er echt mee te maken heeft wand weet niet echt wat reiki is, maar hoop daar mee over te lezen en te horen. Ook zou ik het eens bij mijn paard willen laten proberen. Weet niet of het zo maar op elk paard geprobeerd kan worden of die het nu wel of niet axepteerd. Maar heb mijn paardje nu meer dan 2 jaar, ze vertrouwt me kompleet maar er is gewoon nog iets wat ontbreekt wat het af zou moeten maken. ( de band tussen ons) Iets waardoor zij zicht niet durft te geven. Ze heeft in haar vroeg jaren op een drafbaan koersen gelopen. Miss dat ze daar het een en ander mee heeft gemaakt. Maar goed.

Nu dus de vraag hoe kom ik bij zo`n persoon terecht die het goed kan en langs zou willen komen. Heb er nog nooit van gehoord dus echt heel veel komt het denk ik niet voor.

nienke

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:26

Heb zelf Reiki I gedaan en ga binnenkort voor Reiki II, ben totaal geen zweverig type. Mijn merrie vind het heerlijk en "vraagt" hier regelmatig om.
Zelfs mijn honden komen regelmatig bij me zitten en wringen net zolang totdat hun lijfjes onder mijn handen zitten. Ik vind het alleen al leuk om te zien dat mijn beesten er van kunnen genieten en heerlijk ontspannen. Word er zelf ook altijd lekker rustig van.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 06:02

Even een stipje .

Mijn paarden vinden Reiki heerlijk en gaan er uitgebreid voor staan en gaan ook al snel dommelen en gapen .

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 06:08

Chrisss schreef:
Helaas ben ik door pech onder weg (auto liet me staan, hihi) niet zover gekomen. Maar we spreken snel weer af voor een nieuwe afspraak en dan kun je hier even laten weten hoe jullie (jij en je pony) het hebben ervaren.

P.S. ik ben geslaagd voor mijn opleiding voor de MSFC, joepie!!!!!!!!!! (Of-topic)

Zal ik zeker doen.
En gefeliciteert met het behalen van je opleiding.