Pony loopt kreupel op straat

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Pony loopt kreupel op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:46

KiWiKo schreef:
Goed dat jij dat zo even kan zien Lachen Lachen

ik ben zelf helemaal geen dierenartsrenner......... maar als ik het zelf niet weet, dan komt er een va bij...... en TS weet het zelf niet, dus va tijd!

daarnaast stuit het zinnetje "geen zin in om 50 euro uit te geven" mij behoorlijk tegen de borst!

er zijn redenen genoeg om geen va erbij te halen, maar het geen zin hebben om er geld aan uit te geven is bij mij not, NOT DONE

Ja

Je kunt het best even aankijken, maar hou het in de gaten. Haal bovendien de smid erbij, hij heeft verkeerd werk afgeleverd (als het vanaf de bekapping zo is!!!) en dat mag hij best even voor nop komen aanschouwen. Je moet even wachten tot het is bijgegroeit. Is het echter niet vanaf het moment dat de smid is geweest, haal er dan een DA bij, (o,nee... stom advies, dat is te duur he?) want er is waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:10

???
Ik zeg niet dat ik 50 euro er niet voor over heb, natuurlijk heb ik dat er voor over als er echt iets is met mijn paard. dan heb ik er wel 10.000 euro voor over!!
Maar je kunt toch na gaan dat als de hoefsmid is gweest, en dat hij dan kreupel loopt, dat het gewoon door de hoefsmid komt, dat is toch logisch!! Dus dan ga ik moet onnodig geld uitgeven, want de dierenarts zegt toch hetzelfde.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:23

Het topic is alweer wat ouder maar omdat je er zelf weer als eerste op reageert: Hoe gaat het nu met je pony?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:30

sjonge jonge wat word hier weer overdreven gereageert. Omdat je niet meteen de DA belt omdat je paard kreupel loopt ben je geen paard waard. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je hoeft toch niet voor elke wisse wasje de DA te bellen. De DA kan zijn tijd beter aan de paarden besteden die het echt nodig hebben. Dan ben je misschien geen paard waard, als de DA bij een onschuldige kreupelheid moet komen terwijl er ook een paard koliek heeft. Een kreupelheid is nog steeds niet levensbedreigend.

Ik zou het nog even aankijken, waarnschijnlijk gewoon te kort bekapt en loopt ze daardoor gevoelig. Als ze in de bak goed loopt dan kun je gewoon rijden. Wij hebben ook een pony waar de ijzers vanaf zijn en op het harde loopt ze heel voorzichtig, maar in de wei niks aan te zien. Is hetzelfde als jij ineens met blote voeten over de stenen moet lopen, dan loop je ook voorzichtig. En even de hoef heel goed nakijken of er geen steentje in zit. Het zou ook een hoefzweer kunnen zijn, als het na een week niet minder is dan toch even de hoefsmid bellen.