Wat moet ik nou doen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikee_

Re: Wat moet ik nou doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:11

aii lijkt me erg vervelend als je zo'n paard hebt. sorry dat ik het zeg maar je reageert alles zo wel een beetje op je paardje af. die kan er niks aan doen dat ze zo'n ongeluk heeft. zet haar anders eens alleen in een bak of paddock neer?
het hoeft niet altijd in een wei te zijn toch? misschien zijn de paarden niet zo lief als ze eruit zien?
vraag anders eens bij de stal waar je paard staat.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:18

Ik heb nu vier maanden mijn paard en hij heeft ook al vele dingen gehad!
- Enorme ballen (weken na castratie)
- Onverklaarbaar afvallen
- Wondjes op voorbenen (geschrokken en gevallen)
- Hoesten en stem (hinnik) kwijt
- Dikke pees
- Wondjes door bijten andere paarden
- Dikke knie

In vier maanden tijd! Nu kan ik mij ermee troosten dat hij twee is, en nog onderin de rangorde staat. Hopelijk gaat het over een tijdje beter...

Paarden kunnen er echter niets aan doen. Ook bij mensen heb je personen die altijd wat hebben, terwijl anderen nooit ergens mee te maken krijgen.
Observeer je paard goed in de groep, is hij eigenlijk wel geliefd? Of staat hij toch onderaan in de rangorde? Struikelt hij veel? Of is hij gewoon iedere keer op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd?

Probeer anders een tijdje een paddock of afgezet stukje weide voor hem. Als het dan beter gaat is het misschien toch tijd om een andere stal op te zoeken. Succes Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:15

Hier nog iemand met een probleem paard. Je wordt er idd moe van, soms wordt je er helemaal gek van, en de rekeningen zijn ook niet grappig. Maar ik ben juist nu meer van bij elk wissewasje een DA erbij, omdat ik al zoveel verrots heb gehad met die vos, dat ik niet het risico wil lopen iets 'onschuldigs' weg te wuiven, en dat het opeens van kwaad tot erger uitloopt (zoals die onschuldige kuchen van begin dit jaar, wat nog steeds wat borrelt).

Ze haalt zich regelmatig open, haar linker achterbeen is echt een troep omdat ze daar ooit eens een flinke jaap had dat is gehecht, maar het in de jaren erna elke keer weer openhaalt omdat ze zonodig een hek moet slopen of iets dergelijks. Kroonrandwond, hoesten dat heeeeel lang duurde etc etc. Al moet ik zeggen dat ze dit jaar wat rustiger lijkt te zijn, en heb haar van de ijzers afgehaald wat ook wat lijkt te schelen *klopt heeeeel snel af*

Tja, je kiest voor een paard, en daar moet je dan ook voo zorgen. Ik vind het jammer dat je zegt dat je geen zin hebt om steeds weer een DA erbij te willen halen.... Hier komt hij ook over de vloer, ik hoef nooit meer te zeggen om welk paard het gaat of waar het staat, enkel mijn naam aan de telefoon en ze weten genoeg. Ik ben echt een vaste klant een beetje Tong uitsteken Maar ach, het zij zo. Ja, het is soms wel slikken al die rekeningen en ze maakt me echt arm, maar ik heb ervoor gekozen en ik ga echt niet op DA kosten bezuiniging.

Overigens altijd naar je gevoel luisteren en niet naar anderen die het over 'spoken zien' hebben. Ik zie ook veel 'spoken', maar ik ga nu wel gewoon mijn gevoel achterna. Als het niet goed voelt, ga ik wat ondernemen, want in veel gevallen is dat gevoel achteraf wel goed. En anders niet.
Laatst dacht ik dat ze linksvoor niet goed was (iets verkort als ze de stal uit kwam), en daar is ze een jaar terug flink op afgekeurd. Dus ik in de stress, afspraak gemaakt bij de kliniek en fotos laten maken. Mevrouw liep goed in de buigproeven, en op de fotos was niets te zien. Maar goed, dat weet ik nu ook weer Lachen

Het enige nadeel van zo'n paard is dat je er zoveel jaar ouder van wordt.... Tong uitsteken

Wel geef ik idd soms wat huis tuin en keuken dingetjes, maar puur voor ernaast en als ondersteuning, maar niet als enigse behandeling.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:55

maaikee_ schreef:
aii lijkt me erg vervelend als je zo'n paard hebt. sorry dat ik het zeg maar je reageert alles zo wel een beetje op je paardje af. die kan er niks aan doen dat ze zo'n ongeluk heeft. zet haar anders eens alleen in een bak of paddock neer?
het hoeft niet altijd in een wei te zijn toch? misschien zijn de paarden niet zo lief als ze eruit zien?
vraag anders eens bij de stal waar je paard staat.

op wie slaat dit want volg je niet meer