'droge' hoeven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

slipper

Re: 'droge' hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:38

Hoeven nat maken met water.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:33

Ik gebruik Hoefsmeer van Grand national (te koop bij welkoop).
Er zit laurier en levertraanolie in en is speciaal voor parden/pony's met brokkelige en droge hoeven.
Link naar info Hoefsmeer GN

Het bevalt mij tot nu toe heel erg goed.
Het is een soort gel achtig laagje wat je op de hoef moet smeren, vooral goed bij de kroonrand.
Al na 10 min zie je die gel laag niet meer zitten maar zie je echt dat het door de hoef is opgenomen, de dag erna voelde ik meteen al dat de hoef niet meer zo droog was als voorheen.
Ik gebruik dit spul nu ongeveer anderhalve week en de pony heeft geen brokkelige of droge hoeven meer gehad.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:36

Die van ons kunnen in en uit de bak lopen daar staat ook hun drinkbak. ik heb als tip gekregen om rond de drinkbak het zand goed nat te maken het blijft dan een dag lang vochtig als ze willen gaan drinken worden de hoeven ook nat. Smeer vooral geen hoefvet erop daar drogen de hoeven alleen maar mee van uit.(tip van de hoefsmid) En bij die van mij gaan de hoeven scheuren dat komt ook door het droge weer en als dat zou gaan gebeuren is het beste om ze in te smeren met biotiene ofzo. Die tip heb ik ook van de hoefsmid. Het duurt wel een tijdje voordat je resultaat ziet ongeveer een paar weken.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:53

Allejandro schreef:
Mijn paard heeft echt súper hoeven. Nooit scheuren brokkelen e.d.
Wat doe ik eraan? Niks.

In het natte gras 's ochtends en idd het vocht rondom de waterbak. Ideaal!

Niks geen dure rommel erop smeren, hooguit voor een fotoshoot Clown

De mijne staat elke morgen in het natte gras, en blijft soms ook dag en nacht buiten, maar dan nog heeft ze rechtsvoor enorme brokkelhoeven, links ook maar minder dan rechts (achteraan geen probleem...).
Waterplas heeft ze ook rond de drinkbak, maar ze drinkt niet heel vaak in de wei dus daar zal ze dan ook niet vaak in lopen. Ben nu net een ijzer voorleren door TE veel stukken uit haar hoef, het is echt drastisch rechtsvoor.