Ik zou als ik jou was de eigenaar adviseren de Da te bellen, en anders samen met de stal eigenaar, Want als het beestje dalijk een tumor heeft en er aan overlijd zit jij met je dubbele gevoelens geloof me maar.
Mijn oude paardje is ingeslapen voor een peesblessure, maar heeft ondertussen ook een soort "epileptische aanvallen" gekreeerd doormiddel van psychotishe aanvallen (ogen wegdraaien op dr kont pleuren, mij pijn doen, desorientatie) Ook werd zij blind aan 1 oog. Omdat zij ingeslapen werd wou ik mijzelf niet het verdriet doen en haar niet onnodig er nog meer pijn voor te laten lijden, om nog uit te vinden of het idd een tumor was dus ik zal het nooit weten.
Laat het niet zo ver komen bij dit paard, ook al is het niet van jezelf, je gaat er spijt van krijgen.
Narcolepsi komt ook veel voor bij paarden, en is wel degelijk gevaarlijk voor paard en ruiter. EEn paard weegt zo snel inderdaad 600 kilo en als dat slapende "dode" (zoals ze dat noemen) Gewicht tegen een muur knalt, of blijft hangen aan het halster/touw dan kan je er donderop zegge dat het mis gaat, en dan niet te beginnen over als jij net in de buurt staat en je grote reus valt tege je aan, dan kan het nog wel op tijd wakker worden, maar dat besie heb dan niet door dat jij in de buurt stond.