Hoefscheur vanaf de kroonrand?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

Re: Hoefscheur vanaf de kroonrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:04

denk niet dat je je hier zorgen over hoeft te maken...hou het wel goed in de gaten. volgens mij kun je gewoon rijden.....

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:11

ik hou het sinds het me opviel in de gate en maak haar hoeven elke dag goed nat. verder kan ik denk ik niet veel doen? ik hoop maar dat het niet verder gaat. bij de linker hoef kan ik zegmaar met m'n nagel een stukje in de scheur. zou het een schimmel kunnen zijn en moet dat er dan ook uitgroeien of moet je daar iets anders aan doen?

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:12

Ik heb helaas niet de tijd alle verhalen te lezen

maar mijn ruin had een diepe scheur aan de binnenkant van de hoef verticaal naar beneden..

regelmatig bekappen lees om de 6 weken en steeds een soort van wig maken..
het was zo erg dat de hoef als t ware uit 2 dele bestond zo los zat het..
nu na een hele tijd is de scheur er nog wel maar zit vast en is nog minimaal..
steeds maar een wig erin blijven houden zodat er niet veel onnodige druk op komt te staan

godzijdank heeft hij hier nooit kreupel door gelopen..

de andere optie was het heel stuk hoef weghalen waar de scheur zat.. in de kliniek..maar wildde het eerst graag zo proberen..en das gelukkig gelukt zonder pijn!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:25

annet155 schreef:
ik hou het sinds het me opviel in de gate en maak haar hoeven elke dag goed nat. verder kan ik denk ik niet veel doen? ik hoop maar dat het niet verder gaat. bij de linker hoef kan ik zegmaar met m'n nagel een stukje in de scheur. zou het een schimmel kunnen zijn en moet dat er dan ook uitgroeien of moet je daar iets anders aan doen?

overleggen met je hoefsmid.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:53

Dit is dus (na een behandeling die al 10 maanden duurt...) de hoef van onze haflinger Huilen

Afbeelding

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:26

borderjay schreef:
Dit is dus (na een behandeling die al 10 maanden duurt...) de hoef van onze haflinger Huilen

Afbeelding

Die ziet er heel bekend uit, alleen is bij het betreffende paard de scheur niet zo breed... Maar is in principe wel een beetje hetzelfde Bloos

LynnM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:04

Ik wil graag een foto posten van taco zen hoef (ook met een scheur) maar hoe doe ik dat?:(

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:13

Ik plaats even een stipje.
Mijn paard heeft ook 2 haarscheurtjes verticaal. Is iemand van jullie hier bekend bij de van Nassau groep???

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 03:44

mijn paard heeft ook een scheur vanaf de kroonwand gehad. Ze had zichzelf geraakt.
Ze liep toen kreupel. De hoefsmid van de kliniek heeft de scheur zo ver mogelijk weggeveild/gesneden, en er een ijzer onder gedaan zodat de hoefwand vrij van dracht lag.
Ze liep binnen enkele dagen niet meer kreupel. Na een jaar was de scheur er volledig uitgegroeid.

Afbeelding
Afbeelding