Is dit normaal??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie van deze manier van 'straffen'?

Normaal, zou ik ook doen
3 (2%)
het is haar paard, daar heb ik niets mee te maken
3 (2%)
Vindt het stom, zou het anders oplossen
7 (6%)
Zou haar echt wat kunnen doen, zoiets doe je toch niet????
92 (87%)

Totaal aantal stemmen: 105

AaronYve

Re: Is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:44

Eigen paard of pensionpaard maakt niet uit!!!!
Dit doe je niet met een paard, dat vrouwtje was gewoon kwaad omdat het niet goed gebeurden volgens haar manier dus.
Ik vind dit dus gewoon echt niet kunnen en had er dan ook zeker iets van gezegd.

Misschien kan je het er nog met haar overhebben?
Even vertellen dat je echt geschrokken bent hiervan, en dat jullie er verder ook niks aan konden doen, en dat je dit wel erg ver vond gaan.
En idd een los paard hou je niet zo 1 2 3 als jong meisje tegen als die voer ruikt Knipoog

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:52

vind dit niet kunnen tegenover je paard
echt dierenmishandeling, snap heel goed dat je daar verstijfd bleef staan! op zo'n moment denk je niet na en ja tuurlijk als je dit leest heb je van waarom doet ze niks.. Maar maak zelf zoiets mee dan kijk je ook wel anders.
Vervelend dat je zoiets hebt moeten meemaken

Ik vraag me 1 ding af.. wie zouden er eigelijk op de 1e van die poll gestemd hebben Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:55

Pfoe.. die had dat niet moeten doen waar ik naast stond. Nagelbijten / Gniffelen Maarja dat soort mensen verander je niet, helaas. Heel sneu voor 't beestje. Hebben jullie hem later nog wel wat te eten gegeven, toen ze weg was?

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:55

@ vivian_ve; Dat dacht ik dus ook; hoe zou zij reageren als zij er bij stond. Ik kijk zelf heel vaak naar die dieren-reddingsprogramma's op animal planet...Dan ga je toch ook denken; Als dit gebeurt, zou ik dat doen, maar in werkelijkheid is dat echt heel anders, jammer genoeg

Zou er bijv. ook niet mee naar de dierenbescherming kunnen gaan, hij ziet er verder gezond uit, de verzorging voldoet aan de minimale eisen en ik heb nergens bewijs van... En zoals ik al eerder heb gezegd; ik heb nog geen woord tegen haar gezegd, omdat ze (bijna) altijd een hard woordje terug geeft...

Heeft niemand anders zoiets meegemaakt???

P.S. Nu is er alweer een 2e persoon die denkt dat iej grappig is, zucht... Nors opkijken Weer ff voor de lol "normaal, zou ik ook doen" stemmen. En al was die reactie serieus, wat ik niet verwacht, schrijf dan iig WAAROM je dat denkt/vindt

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:58

Juul schreef:
Pfoe.. die had dat niet moeten doen waar ik naast stond. Nagelbijten / Gniffelen Maarja dat soort mensen verander je niet, helaas. Heel sneu voor 't beestje. Hebben jullie hem later nog wel wat te eten gegeven, toen ze weg was?

Nee, dat kunnen wij niet, helaas... Overal liepen mensen rond die het allemaal helemaal met dat mens eens waren (of niet, maar laten dit niet merken), dus als ik voer zou pakken, zou ik daar meteen op aangesproken worden oid, en ik ben nou niet zo'n typ van; schreeuw maar iets terug.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:03

Pff ik ken dat soort typetjes wel idd. Maarja, die zijn écht hopeloos.. zeker als iedereen bang voor ze is. Jullie zou zouden er met de hele stal tegenin kunnen gaan. Maar dan gaat ze waarschijnlijk weg en ergens anders dr paarden aftuigen. Ja

Edit: Gewoon zijn eten geven (wat hij hoort te krijgen) en als ze dr iets van zeggen: 'Dat beessie heeft toch ook zijn eten nodig?' Oid zeggen. Lachen Meestal schrikken mensen van zo'n reactie, zeker als meelopen met iemand.

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 19:07

Gaat wat moeilijk, denk ik... Want ze is de eigenaresse van de stal zelf, ze kan dus doen en laten wat ze wil... Wij zijn afhankelijk van haar, want we kunnen nergens anders heen. En als wij met een aantal ander mensen tegen haar in gaan , worden wij de stal uit geschopt en hebben wij geen onderdak meer voor ons knolliebollietje (dit is al eens eerder met iemand anders gebeurt, die is met paard aan de hand weggestuurd...) K hoop dus dat dit de eerste en de laatste keer was, al had ik liever dat die eerste keer er nooit gekomen was Verdrietig

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:19

Onbegrijpelijk..... natuurlijk kan niet iedereen adequaat reageren in zo'n situatie, hoe vaak lees je niet dat iemand is verdonken ondanks dat er voldoende omstanders waren om die persoon te redden? De meeste mensen klappen dicht.... ik zelf helaas niet (mensen dienen je namelijk ook van repliek als je wat doet), en heb dus al meermalen de 'aanval' geopend op dergelijke dierenmeppers.
Goed in de gaten houden dit type! Film het desnoods wanneer het weer gebeurd, dan heb je misschien een stukje bewijsmateriaal? Punt is dat de DB zo weinig bevoegdheden krijgt van de overheid, dat is echt helemaal klote.

Ik zou stilletjes om me heen blijven kijken naar een andere stalling. Het zou toch te gek zijn als er echt helemaal niets anders zou zijn natuurlijk.... Wanneer je iets hebt, en weg gaat, zou ik duidelijk uitleggen waarom... Mevrouw mag wel eens een lesje leren.
Als zij nu zo hard kan meppen, doet ze dat geheid nog eens....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:22

KiWiKo schreef:
had ik niet bij moeten zijn, kijk dat je een paard een slag voor zn harses geeft ala, maar dit is zinloos geweld

Als het paard je inderdaad in de verdrukking drukt dan vind ik het wel geoorloofd, mits het dus anders echt gevaarlijk wordt. Het heeft geen zin het paard pas op zijn donder te geven als hij al in de stal is. Je moet er dan echt meteen bijzijn, maar dat was hier niet het geval toch?

Ik zou het er eens rustig over proberen te hebben met die persoon, en dat je anders afspreekt dat jouw paard wel los mag, of dat ze hem maar moet laten staan en dat jij het graag zelf wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:22

ravado schreef:
Gaat wat moeilijk, denk ik... Want ze is de eigenaresse van de stal zelf, ze kan dus doen en laten wat ze wil... Wij zijn afhankelijk van haar, want we kunnen nergens anders heen. En als wij met een aantal ander mensen tegen haar in gaan , worden wij de stal uit geschopt en hebben wij geen onderdak meer voor ons knolliebollietje (dit is al eens eerder met iemand anders gebeurt, die is met paard aan de hand weggestuurd...) K hoop dus dat dit de eerste en de laatste keer was, al had ik liever dat die eerste keer er nooit gekomen was Verdrietig

Hmm.. dat had ik even niet begrepen. Kun je geen andere stalling zoeken? Ik zou geen cent betalen aan dat mens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:24

eilleen333 schreef:
KiWiKo schreef:
had ik niet bij moeten zijn, kijk dat je een paard een slag voor zn harses geeft ala, maar dit is zinloos geweld

Als het paard je inderdaad in de verdrukking drukt dan vind ik het wel geoorloofd, mits het dus anders echt gevaarlijk wordt. Het heeft geen zin het paard pas op zijn donder te geven als hij al in de stal is. Je moet er dan echt meteen bijzijn, maar dat was hier niet het geval toch?

Ik zou het er eens rustig over proberen te hebben met die persoon, en dat je anders afspreekt dat jouw paard wel los mag, of dat ze hem maar moet laten staan en dat jij het graag zelf wil doen.

Een corrigerende tik nét na dat een paard iets doet wat niet kan okee. Maar helemaal afranselen sowieso niet.. met een halster ook nog?!.. En dan ook nog pas in stal.. dat beessie snapt er dan helemaal niks van waarvoor hij geslagen wordt. Het heeft dus 0,0 zin, alleen die vrouw is dr agressie kwijt.

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 19:43

Bedankt voor de reacties!
We zetten hem (meestal) zelf binnen.
Het is al eens voorgekomen dat er iemand niet betaalde en die is er dus uitgestuurd. En er is, zover ik weet geen andere stalling in de buurt. Sorry, maar ik moet nu Nederland-Rusland gaan kijken! Knipoog
Tot morgen bokkers! Haha!

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:55

Niet normaal gewoon van die vrouw!
Najaa, zo is zij dus blijkbaar.
Ik heb een vraagje voor je: Hoe maak je een poll?

alvast bedankt!

mvg, xRomanxMir.

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 21:38

xRomanxMir schreef:
Ik heb een vraagje voor je: Hoe maak je een poll?

alvast bedankt!

mvg, xRomanxMir.

Toen ik een new topic aanmaakte, stond daaronder een venster waarin je je poll kunt maken. Vork
K weet niet of dat er altijd staat, maar bij mij was dat wel het geval, dus deed ik het maar Tong uitsteken

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:31

denk te weten over wie dit gaat en het is onzin dat er geen andere stallen zijn in de buurt, kijk eens om je heen, het stikt ervan! (heb zelf ook een pensionstal en heb ZAT concurrentie;))
edit; of je moet de binnenbak zo vreselijk belangrijk vinden....

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:34

Niet normaal, dat mens is gek!!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 07:29

Ik snap dat die vrouw haar geduld eens een keer verliest en verschrikkelijk boos wordt. Dat hebben we allemaal wel eens en dat is menselijk maar om vervolgens zo tekeer te gaan dat kan niet. Bij mijn paard had ze het ook niet moeten proberen niet alleen ik was tekeer gegaan maar mijn paard had haar dan ook rustig alle hoeken van de stal laten zien (terwijl mijn paard mij nog nooit geschopt of gebeten etc. heeft)
Ik heb mijn paard ook wel eens onterecht een mep verkocht om daarna meteen weer spijt te hebben maar om dan te gaan door slaan nee dan spoort er echt iets niet.

@TS je woont in Goes dan zijn er vast een hele hoop stallingen in de buurt. Desnoods dat je wat verder moet fietsen of met de auto ik heb zelf ook de paarden wel eens 25 km van huis gehad en dat iedere dag op de fiets 4 jaar lang, dus er is allicht wel wat te regelen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 07:40

ravado schreef:
Maar wat had ik kunnen doen???? ALs jijzelf nog nooit in zo'n situatie heb gestaan, en niet weet wat jij dan zou kunnen doen, geef dan niet zulke opmerkingen.

Tja, m.i. had jij (of één van de anderen/of gezamenlijk, heb begrepen dat er meerdere mensen waren) in kunnen grijpen. Ik miste in de poll dus deze optie. Anders had ik die aangevinkt, maar dat ging dus niet. Het feit dat je dus ook naderhand (tijdens het aanmaken van dit topic met poll) deze mogelijkheid niet bij je opgekomen is, verbaast me. Sorry, het gedrag van die eigenaresse is ronduit kwalijk, maar ik vind de reacties (geen enkele dus) van de omstanders bijna net zo kwalijk. Wat ik dus zou hebben gedaan?
Lijkt me duidelijk Knipoog
Daarna zou ik als de wiedeweerga een andere stal zoeken, want op een stal waarvan de eigenaresse die haar frustraties uitleeft op een paard, zou ik de mijne niet willen hebben staan.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 07:46

Weet je wat ik niet normaal vind?
Dat je zo over andere mensen op Bokt mag praten zonder dat ze zich kunnen verdedigen!

Citaat:
Onderwerp bericht: Re: Is dit normaal??
Nieuw berichtGeplaatst: 22 jun 2008, 01:31

denk te weten over wie dit gaat en het is onzin dat er geen andere stallen zijn in de buurt, kijk eens om je heen, het stikt ervan! (heb zelf ook een pensionstal en heb ZAT concurrentie;))
edit; of je moet de binnenbak zo vreselijk belangrijk vinden....

Want andere mensen weten dus gewoon over wie het gaat en kunnen niet anders dan een mening vormen over een bepaalde pension eigenaar.....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:23

Ik sta ook hier op stal, en het voorval is wel even op een andere manier verlopen dan hierboven is beschreven. Ik ga er verder niet op in, maar als het blijkbaar zo vreselijk is, dan moeten jullie hier niet blijven staan. Genoeg stallen in de buurt, ook met binnenbak Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:22

Dat bedoel ik! Een verhaal met 2 kanten!

Ik heb gisteren al getemt, maar nog geen reactie.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:37

erleyne schreef:
Ik sta ook hier op stal, en het voorval is wel even op een andere manier verlopen dan hierboven is beschreven. Ik ga er verder niet op in, maar als het blijkbaar zo vreselijk is, dan moeten jullie hier niet blijven staan. Genoeg stallen in de buurt, ook met binnenbak Knipoog

Als jij dit voorval zelf hebt bijgewoont, zou ik wel eens willen weten wat zich er volgens jou wel heeft afgespeeld....of heb je er alleen iets over gehoord...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:07

meart schreef:
erleyne schreef:

Als jij dit voorval zelf hebt bijgewoont, zou ik wel eens willen weten wat zich er volgens jou wel heeft afgespeeld....of heb je er alleen iets over gehoord...

Ben ik ook benieuwd naar, en ook of Ravado naar 1 van die andere stallen gaat vertrekken wanneer die er idd in overvloed zijn.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:49

Ben er niet bij geweest, maar zoals beschreven, vind ik absoluut niet kunnen!!!! Boos!
Maar ik zie zo vaak dat mensen hun frustraties, onkunde en onmacht afreageren op hun paard. Verdrietig

Om hiervoor naar een andere stal te gaan, tja, mijn ervaring is dat je op elke stalling vreselijke dingen ziet Knipoog . Op mijn stalling zie ik vrijwel dagelijks nare dingen, helaas. Maar mijn paard is er zo gelukkig op dat land in zijn kudde, dat ik me vaak afsluit voor bepaalde zaken (wat ik heel, heel erg moeilijk vind, hoor Verdrietig ). Ben 1x verhuisd vorig jaar en mijn paard miste zijn oude kudde en de ruimte, dus tja, dan kies ik voor mijn paard en niet voor mezelf. Uiteindelijk zijn mijn paard en ik samen en heeft niemand iets met ons te maken en wij niet met anderen........ (al hoewel ik het ook graag opneem voor paarden die op een vervelende manier benaderd worden). Ik spreek de leskinderen bij ons ook regelmatig aan, als het er weer zo onbehouwen aan toe gaat. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:53

amondi schreef:
Weet je wat ik niet normaal vind?
Dat je zo over andere mensen op Bokt mag praten zonder dat ze zich kunnen verdedigen!

Amondi, op bokt gebeuren regelmatig dit soort dingen. Knipoog

Momenteel help ik een gezin met een jong paard, die helemaal afgebrand werden hier op bokt door iemand van dezelfde stalling. Het zijn werkelijk schatten van mensen met een enorme motivering om goed met hun paard om te leren gaan, zichzelf te veranderen, zodat het beter gaat (NH methode). Zij weten van niets, wat er hier over hen gekletst werd en ik zal het hen ook niet vertellen, want het voegt weinig toe. Nu hebben ze begeleiding en bokt, ach, dat is bokt maar, moet je maar denken. Clown