Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Hoeftniet schreef:***
nu afgelopen weekend met ijzers + stiften gehad op gras, had nergens last van.
Maartje1990 schreef:Ik rijd zelf geen wedstrijden maar wel hier thuis op het gras ook gewoon als het héel glibberig is en is helemaal geen probleem.
KiWiKo schreef:in de B en L lukt het nog wel qua dressuur.......... springen zou ik zowizo nooit doen
, als je gas moet geven moet je het wel kunnen
Hoeftniet schreef:***
Hoeftniet schreef:Verkeerde zuinigheid?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet beslaan van een paard vaak te maken heeft met de kosten die hiermee gemoeid zijn. Kunnen we hier spreken van een verkeerde zuinigheid? Inderdaad, beslag met stiftgaten is duurder dan een bekapbeurt. Maar hoe zou die 'bezuiniging' opwegen tegen de dierenartsrekeningen als het paard zou uitglijden?
Alles wat geen ijzer nodig heeft voor de sport krijgt echt geen ijzertje
en daar is mijn portomonaie erg blij mee
minkie schreef:KiWiKo schreef:ja lekker hard een barage rijden zit er niet in zonder ijzersin de B en L lukt het nog wel qua dressuur.......... springen zou ik zowizo nooit doen
supertammy schreef:Als de grond erg hard is loopt een paard volgens mij lekkerder bloothoefs als met stiften.
Pecco_Myrthe schreef:Ik ben ook erg aan het twijfelen of ik ijzers met stifgaten onder mijn paardje laat zetten.
Mijn hoefsmid vind haar rondom prachtig op haar voeten staan en ze heeft knoerdharde hoeven. Ook op lange buitenritten gaan is geen enkel probleem.
Maar als ik echt wedstrijden wil gaan springen en aangezien we in september naar Deurne gaan twijfel in ontzettend....
, dus ga maar zien wat er gebeurd.
, maar dit paard had, toen we haar zo'n 6 jaar geleden gekocht hebben, ook ijzers, het resultaat daarvan was dus dat ze verschrikkelijke hoeven kreeg. Volgens onze hoefsmid heeft dat niets te maken met het hebben van ijzers of niet, maar dan waren, volgens hem, de nagels er gewoon verkeerd ingeslagen. Hoop dat ie gelijk heeft ( heb daar zelf niet zoveel verstand van ). Als het buitenseizoen voorbij is, gaan de ijzers er in ieder geval meteen weer af
, en dan hoop ik dat de hoef goed blijft, ondanks de ijzers.. Anders ga ik alleen nog maar starten op zandbodems ( man o man, wat zit ik weer te zeuren
).
Pecco_Myrthe schreef:Ik ben ook erg aan het twijfelen of ik ijzers met stifgaten onder mijn paardje laat zetten.
Mijn hoefsmid vind haar rondom prachtig op haar voeten staan en ze heeft knoerdharde hoeven. Ook op lange buitenritten gaan is geen enkel probleem.
Maar als ik echt wedstrijden wil gaan springen en aangezien we in september naar Deurne gaan twijfel in ontzettend....