Mogen paarden speculaasjes? Stukje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Mogen paarden speculaasjes? Stukje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:55

Mijn paard mogen ze voeren wat ze willen als ik het maar weet. Ik ben daar niet zo moeilijk in, ik weet dat er stalgenoten zijn die hem regelmatig een worteltje toestoppen, of een handje muesli. Maar goed, die hebben dat ook gewoon gevraagd voordat ze er mee begonnen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:58

Ik ben er zelf ook niet zo van dat anderen mijn paard zomaar voeren hoor. Ja de eigenaren zelf mogen het natuurlijk, die hoeven het echt niet te vragen, maar voor de rest. Neeuu. Laatst stopte ook een meisje zomaar even mijn paard een half broodje in z'n mond. Punt één; ik weet niet wat voor brood dat is (wie weet zit het wel onder de schimmel enz), punt twee; mijn paard wordt er zó klierig van als hij uit de hand gevoerd wordt. Punt drie; mijn paard is al tonnetje rond. Nagelbijten / Gniffelen Dus haar heb ik wel even duidelijk gemaakt dat ik dat écht niet zomaar wil hebben.
Maar als er dan zo'n kindje langskomt dat vraagt of mijn paard ook een snoepje mag, terwijl hij ze allang geschoten heeft en me smekend aan staat te kijken; jaa, dan mag het wel. Clown Maar wel eerst vragen. Clown
Terwijl hij op stal staat en ik ben er niet, zal hij vast genoeg toegestopt krijgen. Daar doe je niets aan. Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:00

De stalgenoten hebben alleen zichzelf ermee, mn paard weet namelijk exact van wie hij altijd wat krijgt en van wie niet (van ons nooit iets namelijk).

Dus als hij staat te schooien bij ze dan hebben ze het er helemaal zelf naar gemaakt Haha!.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:00

@Apple, ja, das precies wat ik bedoel
bij ons op stal gebeurd dat ook onderling
en weten we het wel van elkaar... En appeltje, muslie, wortel... Okee...
maar zomaar een stukje speculaas vanuit nix, zonder te vragen... hmmm... zou ik denk ik niet waarderen als ik dat zie...

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:05

Ik vind het geen probleem als iemand het vraagt, normaal zou het dan ook wel mogen, maar mijn paard wordt heel erg vervelend als hij wat krijgt, hij krijgt van mij pas wat als hij in de wei staat.
Anders moet ik nog rijden of naar de wei lopen met een bijtend paard en daar heb ik geen behoefte aan.
En helemaal niet als ik niet weet wat ze hem hebben gevoerd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:33

Ik wil het niet hebben, nog afgezien van dieet en klieren. Ik wil de associatie niet hebben dat alle mensen lekkers betekenen. Ook een vreemde die kwaad wil krijgt het dan makkelijker.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:53

Klinkt misschien heel stom, maar ik ben altijd van: het is een paard, geef hem paardenvoer! Dus biks, slobber, penen, appels, enz. Ik ben absoluut geen voorstander van een paard menseneten te geven, zoals speculaas bijvoorbeeld. Waarom wil iedereen altijd 'vreemde' dingen aan zijn paard voeren? (beetje offtopic, en niet aanvallend bedoeld, gewoon nieuwsgierig!)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:59

Baat het niet, schaadt het niet. Lachen

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:01

Nou daar ben ik het niet mee eens. Je weet niet van alle etenswaar of paarden daartegen kunnen, laat staan de effecten op langere termijn (dan heb ik het dus niet over 1 keer iets aparts voeren). Er zijn zoveel extra's voor paarden te koop en paarden zijn minstens net zo gelukkig met een simpele appel of peen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:05

cheeky schreef:
Doet me meteen weer aan iets herrinneren.. Tong uitsteken

De moeder van een kennis was mee geweest naar het NK... Er was 1 ruiter op het NK die echt niemand mocht, en wij hadden speculaas over... toen zijn we naar dat paard gelopen en speculaas gevoerd.. Haha! (was 2 boxen veder)
De eigenaar kwam en die zag dat, en die stond ons echt heel raar aan te kijken Tong uitsteken
Wij laggen natuurlijk want haar meoder vroeg of ze iets verkeerd had gedaan...

Dat vind ik echt not done... De eerste de beste die op wedstrijd mijn paard loopt te voeren zonder dat te hebben gevraagd die krijgt op z'n minst toch een flinke snerpende opmerking. Al heb je een ellendig grote hekel aan diegene, dat paard heeft er niks mee te maken. Straks is 't een extreem koliekgevoelig paard.

Overigens denk ik dat de meeste paarden speculaas niet erg vinden om te eten, maar bij mijn paard hou ik 't bij paardenvoer (biks, hooi, gras), fruit en af en toe een wortel.

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:22

Het kan geen kwaad als het een klein stukje is en niet elke keer