Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Van de vorige smid moest ik het iedere dag doen, olie met laurier, want mijn paard had enorme brokkelhoeven. Mijn huidige smid zei meteen dat invetten niet nodig was en niet hielp tegen brokkelhoeven. En mijn paard heeft sinds de nieuwe smid ook geen brokkelhoeven meer, had dus meer te maken met de manier van bekappen dan de olie.
blacksmith schreef:Ook voor de wedstrijd is het niet nodig, een halve ui er op smeren en het effect is hetzelfde.
Laat het eventueel wel door je groom of iemand anders doen anders zit je op je paard met een bak uien.
en die uiengeur is weer goed voor de vliegenafweer. 2 vliegen in 1 klap

Eline25 schreef:Hoeven invetten heeft inderdaad geen zin, behalve dat de hoefjes er mooi van glimmen (totdat je de bak inloopt, haha).
), prima wat mij betreft natuurlijk. Maar zelf doe ik er niet aan.
. Of je moet idd speciaal vet hebben. 
.
Draagt niks positiefs bij aan de hoeven van je paard. Ja, alleen dat ze er glimmend uit gaan zien, dus zou je kunnen overwegen het een keertje voor concours te doen.
crossmonster schreef:Ik doe het vaker.
Het kan dagelijks.
En invetten heeft alleen maar nut als je van te voren de hoeven goed nat maakt
aerdenhout1 schreef:Ik zal jullie uit de droom helpen..het heeft sowieso geen enkele zin om te vetten.De hoef is eigenlijk net als onze nagels...ook die kan je niet zachter of harder maken door er iets op te smeren. Wil je mooie hoeven dan heeft o.a de voeding daar mee te maken. Wat wel helpt is de kroonrand invetten,daar vanuit groeit de hoef n.l. Het kan trouwens ook geen kwaad om het wel te doen en zo vaak je wil.Staat wel netjes!