Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
biancanij schreef:Zou inderdaad ook even afwachten tot morgen en kijken hoe hij dan loopt op harde en zachte. En even goed voelen of het warmer is en dan nog een keer met de knijptang proberen. Heb je misschien van de week op het harde gereden????
deess schreef:hoi! dit komt me erg bekend voor, het is vast geen hoefbevangenheid maar gevoeligheid op harde bodem na het bekappen. ik zie het vaker, het extreme verschil tussen de harde bodem en zachte bodem wijst niet op hoefbevangenheid maar op gewoon wat reactie nadat de hoefsmid is geweest. niet meteen in de stress schieten en het ergste denken, een hoefbevangen paard kan niet goed lopen eerst in de piste en meteen erna erg kreupel zijn in mijn ogen. als de voetjes warm zijn kun je ze koelen,en verder wel even de harde bodem vermijden want je moet het wel even rust geven.als je het niet vertrouwd even de hoefsmid weer laten checken..succes groetjes dees

Zammie schreef:Ik begrijp eigenlijk niet dat je paard dan niet eerder al gevoelig liep. Hij is maandag toch bekapt? Als die van mij tekort bekapt was (gebeurde helaas bij vorige hoefsmid) dan was ze meteen al gevoelig en niet een paar dagen later...

crossmonster schreef:Klinkt toch echt als te kort bekappen, een paard of pony die hoefbevangen is, draaft ook op het zachte niet zuiver
Ik denk eerder dus aan te kort bekappen, icm rijden in een modderige buitenbak, waardoor de hoeven nog eens flink gescrubt worden, oftewel ze worden nog gevoeliger gemaakt...
Kun je niet een paar dagen gewoon in de droge ondergrond rijden?
Goed de hoeven bijhouden met natmaken en dan invetten.
En evt de onderkant wat teren,zodat de gevoeligheid minder word.
crossmonster schreef:Dan zou ik die voeten eens goed interen,zodat ze beter bestand zijn tegen het gescrub van de natte buitenbak