hoeven slijten recht af

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Re: hoeven slijten recht af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:55

Het gaat hier alleen om de voorhoeven, want ik hoor veel mensen praten over het slepen met de achterhoeven, maar dat is niet haar probleem als je goed leest.
De pony staat waarschijnlijk veel met de voorvoeten te kappen/schrapen en daardoor slijt alleen de teen af en wordt de hoef steeds stijler.
Als je dat dus niet af kan leren , dan is een ijzertje onder de voorvoeten de beste optie.
Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:02

Ik had het dus ook alleen over de voorhoeven, Darwin. Ik ben het met je eens, hoor. Als de hoeven door schrapen zover afslijten (alleen op wat voor ondergrond staat zo'n dier dan vraag ik me af????) dan zul je maatregelen moeten nemen. Als het een pony is die dit doet als hij of zij moet stilstaan tijdens een buitenrit, kun je het afleren. Verder kun je nog rubbermatten in de box leggen met een laag stro er op. Maar het lijkt me sterk dat het alleen door schrapen komt.... even afwachten of hier nog antwoord op komt dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:05

Ho, wacht even, ik heb de beginpost nog eens doorgelezen, er staat dat het "lijkt alsof de pony schraapt tijdens het werk".
En dan klinkt het weer precies zo als wat er met de hoeven van die van mij gebeurde, je ontkomt dan niet aan beslaan want anders hou je geen hoef over.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:04

Volgens mij bedoelt ze dat de pony het tijdens het lopen doet, mijn pony doet dat iig wel, en idd alleen met de voorhoeven.

Edit: Heb net even gekeken wat het is maar mijn pony heeft idd ook steekgangen, alleen met haar voorhoeven slepen doet ze alleen in stap.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 16:22

ok allemaal erg bedankt voor jullie reacties Lachen
Nog even voor de duidelijkheid: Pony tilt(volgens mij) haar hoefjes niet op, en schraapt daarmee over het asvalt, waardoor de voorkant van de VOORhoefjes recht afslijt en daardoor de hoef een beetje vierkant lijkt.
Maandag komt de hoefsmit, ik ben erg benieuwt wat hij er van vind. De hoeven van de pony zijn helemaal niet stijl, ze heeft lelijke platvoeten Knipoog

Balkjes lopen is trouwens niet echt een optie, het lukt mij gewoon niet met haar, ze blijft haar voeten niet optillen en blijft gewoon tegen elke balk aan te schoppen. En springschoenen zijn er niet in haar maat, erg vervelend dus. (dus als iemand zich geroepen voelt om eens te komen helpen:) graag )

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:19

Dit heeft Polly ook, maar dit komt omdat Polly ene klein beetje sleept met haar achter hoeven. Gelukig zie je hier na ene week ( ik hoef niet bij te werken) niks meer van Lachen