Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jantien schreef:Tegenwoordig is er moxidectine, dit zou 80% van de larvale stadia in de darmwand ook doden.
blancatje schreef:Eergisteren kreeg ik telefoon van een vriendin van mij dat haar paard naar de dierenkliniek was, omdat ze een koliek had en rode bloedwormen.
Dinsdag zag haar paard er nog kerngezond uit (jonge, pittige merrie, goed verzorgd, altijd tijdig ontwormd, niet te dik, niet te dun,...die zag er m.a.w. echt perfect uit,...) Die dag had ze er nog meegereden, goed gesprongen,...echt er was geen teken van ziekte ofzo,...
Maar de volgende dag, zag ze er graatmager uit,...haar achterhand was helemaal doorgezakthaar ribben kon je vanop een paar meter afstand tellen, ze was wat bezweet,...
![]()
De veearts was gekomen, en had hen aangeraden naar de dierenkliniek te gaan. (gelukkig maar) Daar zeiden ze dat de dikke darl wat verschoven was en een koliek,...
dus ze deden zo die soort olie met lauw water via een slangetje door de neus de buik in,...en toen ze eindelijk weer kon floppen, bleken er rode wormen in te zitten.
dus dan hebben ze wat spuitjes enzo gegeven,...
Gisteren belde ik haar, en ze zouden 's middags haar maag testen, en dan zou ze 's avonds naar huis mogen als alles goed zou zijn,...ik heb voorlopig nog niets van haar gehoord, dus veronderstel ik dat alles goed met haar is,...(anders ad ze het wel laten weten.)
De n8 daarvoor was voor haar wel heel eng geweest,...want moest het nodig zijn geweest, zouden ze bellen om evnetueel te mogen opereren,...
Dus nu is het maar hopen voor die pony dat ie het haalt,...maar je ziet! Het is dus goed mogelijk!!! Maar dat hangt een beetje af van hoe erg het is, de aard van de pony, de staat waarin de pony was, de leeftijd,...
Laat me wat weten,...![]()
Veel moed!!!!!
blancatje schreef:Dat paard van mijn vriendin is maandag naar huis gemogen, op eigen risico. (Heben een papier daarvoor moeten tekenen!) Ze heeft een paar dagen niet gegeten, en dierenarts komt 2X per dag. Vanavond ga ik haar bbellen voor meer nieuws!!!
Succes met jou paardje!!