simodi schreef:Je eigen gevoel volgen is echt het allerbeste en niet wat anderen vinden van je paardje op grond van wat zij zien!
Mijn oude merrie is ook erg mager en heeft artrose, dus ze ziet er in de ogen van anderen slecht uit. Ik krijg er nu ook veel vragen en opmerkingen over. Maar zij eet, drinkt en mest goed, is heel levendig, is heel blij in de wei, rolt graag en komt nog snel overeind, kroelt met haar vriendinnetje in de wei, en slaapt heel veel en doet heel lang over haar eten. Om maar eens een paar kenmerken te noemen.
Voor een buitenstaande lijkt ze misschien 'op' maar ik weet en merk dat ze nog gewoon heel blij is en tevreden. Dus jijzelf kunt dit het beste aanvoelen en inschatten.
Sorry hoor maar als je paard mager wordt is ook een teken van pijn, mijn merrie was in blakende gezondheid (op dr overhoef na), niet mager, ook zij at goed, poepte goed, kon ook nog liggen en opstaan, kroelen met haar weidemaatjes maar toch had zij heel veel pijn. Je kan je ogen er voor sluiten voor de realiteit en helaas doen heel veel mensen dit nog, maar vraag je af of het eerlijk is tegenover je paard.