Hoef in kokend water ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: Hoef in kokend water ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:53

kokend water,
als die vrouw eens goed nadenkt zal ze zelf ook snappen dat dat niet de bedoeling is,arm arm paard.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:54

KiWiKo schreef:
en weet je wat ik het ergste vind........... straks gaat dat paard in protest (logisch natuurlijk) en dan is het die K..bok! misschien krijgt ie nog een trap voor zn billen..........

echt, echt sneu

Ik mag toch hopen dat ZIJ een flinke rotklap voor d'r billen krijgt van d'r paard! En dan meteen in die bak met dat kokende water terechtkomen Haha! Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:54

Ik ga toch even die vrouw verdedigen. Want iedereen kan fouten maken. Ze denkt dat ze goed bezig is omdat de dierenarts haar het vertelt heeft. Waarschijnlijk niet goed geluistert of een deel vergeten omdat ze zich zorgen maakt om haar paard of om een andere reden maar dan nog kan het zijn dat haar verstand anders zegt maar omdat de dierenarts het gezegt heeft het wel goed zal zijn en ze het daarom doet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:55

jaaaaj kom op zeg Haha! Haha! iemand met ook maar een greintje logisch denkvermogen begrijpt toch wel dat dit hoogst merkwaardig is Lachen

en als je iets niet denkt te begrijpen dan vraag je dat toch nog een keer, en nog een keer........ en desnoods NOG een keer totdat je zeker weet dat je het goed hebt........

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:57

Juist KiWiKo, ik kan er met mijn (toch niet al te fantastische) verstand niet bij dat je gewoon kokend water gebruikt. Lekker simpel. Als je je eigen vinger er al niet eens in kan dopen snap je toch wel dat je je paard er niet een kwartier in kan laten staan?

Met zo'n verstand is het hele paardenhouden een risico (voor het paard, welteverstaan Nagelbijten / Gniffelen)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:59

Ja, maar toch zie je het vaak genoeg fout gaan. Juist omdat mensen zich zorgen maken en denken te horen van een dierenarts dat ze met kokend water moeten schoonmaken oid. Terwijl er eigenlijk altijd wordt benadrukt dat het afgekookt water moet zijn maar tja blijkbaar blijft alleen het gekookt water hangen Nagelbijten / Gniffelen

Ik snap het dus wel dat het fout kan gaan. Eigenaren denken niet altijd even helder na als hun dier wat mankeerd en als je er dan van overtuigt bent dat de dierenarts het zo gezegt hebt waarom zou je er dan nog aan twijfelen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:00

............. hmmmm omdat je gezond verstand hebt??? Haha! Haha!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:00

Omdat het heet water is, ongeluk nummer 1 in huis. Dan kan je paard daar toch ook niet tegen.

Nou ja, goed dat je zo begripvol bent, want aan een mens alleen voor dom uitschelden hebben we ook niks natuurlijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:03

KiWiKo schreef:
............. hmmmm omdat je gezond verstand hebt??? Haha! Haha!

Ja dat snap ik wel Clown alleen ik kan ook wel inkomen dat mensen het wel verkeerd doen. Niet iedereen is even slim.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:04

Ik begrijp er ook geen ene moer van...hoe dom ( zal maar geen blond zeggen krijg ik KiwiKo weer over me heen) ben je!!!!!!
Ik hoop dat TS wel de eigenares van dit arme dier goed inlicht, anders staat dt dier nog een aantal dagen met z'n pootje in veels te heet water.
(alhoewel ik eigenlijk denk dat het ook de eerste keer niet is gelukt om hem in die bak te krijgen)

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:05

Een paard heeft ook gevoel dus ik zou hem zeker niet in kokend water doen met zijn hoef. Je kunt ook een soort klei doen op zijn been. Maar als het met water moet, ben ik er bíjna zeker van dat de dierenarts bedoeld om het water eerst te laten koken, want dan zijn inderdaad alle bacteriën eruit en dan af te laten koelen tot een goede temperatuur van je paard Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:07

dir is niet te geloven!!!!!!!!! Sorry hoor, als kind wordt je al geleerd dat kokend water erg gevaarlijk is!!

Het spijt me, wil niet uit mijn slof schieten........ Boos!

Zilfstar

@ Aerdenhout:

Ik begrijp er ook geen ene moer van...hoe dom ( zal maar geen blond zeggen krijg ik KiwiKo weer over me heen) ben je!!!!!!
Ik hoop dat TS wel de eigenares van dit arme dier goed inlicht, anders staat dt dier nog een aantal dagen met z'n pootje in veels te heet water.
(alhoewel ik eigenlijk denk dat het ook de eerste keer niet is gelukt om hem in die bak te krijgen)

ztugwell schreef:
Zilfstar schreef:
Ja, dat moet je altijd HEEEEEEL duidelijk tegen eigenaren van patienten vermelden!!! Vork Spreek uit ervaring als dierenartsassistente. Snel even rechtzetten bij die eigenaresse hoor! De hoef zal ie het niet aan voelen, maar in dat leven toch wel!!! Weigert ie niet als ze dat doet? Heb je gecheckt of het echt nog kokend water is, of heb je het zelf verkeerd gehoord en is het wel al afgekoeld??? GUT beessie zeg! helemaal als ie het toestaat en het IS kokend heet Koe

Ja natuurlijk weigert hij wel , maar dat is zowiezo wel als je met de zak aan komt lopen .
Als die eenmaal omzit zie je hem een paar keer springen en der op staan en weer wegspringen , daarna staat hij rustig stil .
Ik weet zeker dat het kokend water is , want ik heb het met haar der over gehad .

Dus TOCH wel gelukt!!!! Koe
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 06-06-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

aerdenhout1 schreef:

Hij gaat in de zak , meeste paarden vinden dat niet echt prettig dus verzetten zich dan .
Dan doen ze de zak om en binden ze het vast , als het eenmaal vast zit kan je schoppen wat je wilt maar het blijft gewoon zitten .
Zelfde geval dus met het kokend water .

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:13

Wat een bizar verhaal.
Dat verzin je toch niet?

Trouwens mok door teveel water..
Ik heb altijd geleerd dat ik bij een hoefzweer een laagje water met soda in een teiltje moest doen, en dat het niet verder moest komen dan zijn hoefbal.. Om zo mok te voorkomen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:15

Tjonge jonge...arm dier!!! Mag eigenares zodirekt de dierenarts laten komen omdat haar paard brandwonden heeft! Gelukkig koelt water erg snel af en echt kokend zal het niet meer zijn als de zak om de hoef gaat, maar dan nog...ik moet er niet an denken om met m'n voeten in een bak met heet water te MOETEN zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:15

joopiexx schreef:
Wat een bizar verhaal.
Dat verzin je toch niet?

Ik heb altijd geleerd dat ik bij een hoefzweer een laagje water met soda in een teiltje moest doen, en dat het niet verder moest komen dan zijn hoefbal.. Om zo mok te voorkomen.

Klopt , maar hij heeft ook tijdelijk in het verband gestaan en dat moest af en toe ook goed nat gemaakt worden .
Weet verder niet hoe hoog zij het water heeft zitten .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-08 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:16

joopiexx schreef:
Wat een bizar verhaal.
Dat verzin je toch niet?

Ja, maar als ie eerst ermee loopt te trappen omdat het water IN de zak zit die om zijn hoef vast zit, dan wordt dat plekkie toch nat. En zou de temperatuur van het water ook niet mee hebben gedragen aan het tweede wondje en de mok? Kortom: blaren van de verbranding? (Ga maar eens een kwartier met je voet in kokend langzaam afkoelend water staan. Wedden dat je de volgende dag blaren hebt Vork )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:17

inderdaad zou de mok best wel eens brandblaartjes kunnen zijn..........

achut arm ding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:19

Sommige mensen.........Maar ik begrijp dat je op een stal staat?? Wordt er dan helemaal door echt niemand opgelet?? Nou ja, door jou TS, maar heb je dan niet de eigenaren van de stal ingelicht over wat er gebeurd?
Als dit hier op stal zou gebeuren dan zou de hele stal op z'n achterste poten staan...met andere woorden...hier controleren ze elkaar.En wil iemand niet luisteren wordt ik ingeschakeld.En geloof mij...dit zou bij mij op stal echt nooit gebeuren!!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 06-06-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:22

aerdenhout1 schreef:
Sommige mensen.........

Ja Ja Ja Ja Gestoord !!!!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:24

@ts: weet je wel zeker dat er gekookt water in die zak zat?
Heb je dat zeker weten echt goed begrepen?
want ik kan me echt niet voorstellen dat dat paard niet iets meer protesteert als hij met zijn pootje in het hete water wordt gezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:46

Thats_Me schreef:
Ja, maar toch zie je het vaak genoeg fout gaan. Juist omdat mensen zich zorgen maken en denken te horen van een dierenarts dat ze met kokend water moeten schoonmaken oid.

Dus als jou HA zegt ga maar met je handje in een pan kokend water zitten ga je niet even op je hoofd krabbelen, kom zeg Knipoog

De DA zal wel gekookd water bedoelen, wat afgekoeld is Huilen van het lachen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:51

sorry, reageer nog maar een keer. Ergens geloof ik het niet......
Het paard zou dan inmiddels al fikse brandwonden op zijn been moeten hebben, en dat valt echt wel op.
Bovendien zal dat zo zeer doen, dat het paard zich echt niet nog een keer met brandwonden en al in zo'n zak laat plaatsen!!
Sterker nog, hij zal de dag erna zo kreupel lopen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:53

Hij zal geen vel meer aan zn been hebben zitten, ik ga weer even bijlezen.