Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romeorowan schreef:Ik snap de reacties niet zo goed over dat het inslapen lang zou duren.
Als de dierenarts voldoende narcose middel toedient dan (ik weet niet precies wat voor soort vloeistof) dan gaat dat razendsnel. Ik weet dit uit ervaring, het hoeft absoluut geen vechtpartij te zijn.
romeorowan schreef:Ik snap de reacties niet zo goed over dat het inslapen lang zou duren.
Als de dierenarts voldoende narcose middel toedient dan (ik weet niet precies wat voor soort vloeistof) dan gaat dat razendsnel. Ik weet dit uit ervaring, het hoeft absoluut geen vechtpartij te zijn.
Mizora schreef:Voor vrijwel ieder paard is slachten een prettigere oplossing dan inslapen.
jury schreef:Slachten is mij goed bevallen (voor zover afscheid nemen van je paard goed kan bevellen).
Paard heeft er niets van gemerkt, ook geen stress net voor het slachten.
Ik heb tot slachten besloten omdat ik verhalen gehoord had dat sommige paarden enorm vechten tegen het inslapen en je paard ligt daarna nog enkele dagen op het erf.
Daarnaast kun je met het slachtgeld nog iets goeds doen. Ik heb het bv aan Brooke horse hospital gegeven. Hebben een aantal paardjes het ook nog goed door.
Er zijn inderdaad ook al verschillende topics over, ook nog een vrij recente. Er is ook een film over het slachten gemaakt nav een excursie door bokkers. Vond ik ook heel verhelderend.
Teuntje111 schreef:Ik zeg ook niet dat het lang duurt, maar het duurt wel langER dan bij de slager.
Teuntje111 schreef:Zo weet ook niemand wat een paard, dier of mens meekrijgt als je hart er mee stopt in je slaap.
Ik denk persoonlijk dat ik liever zou willen dat eerst mijn hersenen er mee zouden stoppen zodat ik niks meer kan registreren, ook niet de pijn van mijn hart wat er mee zou stoppen.