laat je dan nog even weten wat die zei? want ik ben wel benieuwd. de mijne had het vorig jaar,maar dat trok na 2 weken weer weg nadat ik het goed behandeld had met sweet itch tegen eczeem
De plekjes op het hoofd komen soms ook 'gewoon' van het jeuken, omdat er met dit weer vrij veel muggetjes zijn 's avonds. De plekken bij je zade zien er wel vreemd uit zo op een rijtje, weet je zeker dat het zadel helemaal in orde is sinds hij 2 weken geleden is opgevuld e.d?
en dat zei jouw dierenarts? schurft is heel besmettelijk he,weet je dat 100% zeker dat ze dat zei?
hmmm.nou die van mij heeft echt geen schurft hoor,maar zomereczeem. hopelijk helpt de behandeling bij de jouwe. met echte schurft heb je een flink probleem
Mmmpf een da weet ook niet altijd alles...een van mn verzorgpony's kreeg allemaal kale plekken, je kon zo stukken huid mee trekken. De arts kwam, zag en gaf een kuur tegen een bacterie infectie, en hij zou een kweek doen....het hielp geen zak! na wat zoeken op het internet kwam ik foto's tegen die precies op de aandoening van mijn pony leken. Op die site raadden ze idd ook imaverol aan, en na een paar keer wassen ging het al stukken beter. Het ging bij hem om een schimmel, geen bacterie. Niet zo raar dat de bacterie kweek niks uitwees Later gaf ie toe dat het een beetje domme zet van m was haha Misschien kun je jouw arts om een kweekje voor schimmel en bacterien vragen oid?
Paard bij ons op stal had een jaar geleden ook schurft, die is behandeld met spul dat over zijn rug werd gegoten. Het was heftig spul want het paard hoefde de eerste 5 maanden ook niet meer ontwormd te worden.
Ik denk dat in dat spul dat over dat paard zijn rug werd gegoten, ook imaverol zat. Dat verklaart waarom dat paard de eerste 5 maanden niet meer ontwormd hoefde te worden.
Imaverol werkt niet tegen schurftmijt. Mijt zijn beestjes en die worden niet hierdoor gedood. Mijn paard heeft onlangs ook schurft gehad en kreeg toen ook zo'n goedje over zijn rug gegoten en t de jeuk en de beestje waren hierdoor binnen 2 dagen dood.
O, maar waarom zou de DA dan imaverol geven als ze zegt dat het schurft is? Dalijk werkt het niet!
geen idee idd. Maar bij mij zei de dierenarts dat dit niet werkte.
Heb even opgezocht waar Imaverol precies voor is: Imaverol is een vloeistof die (verdund) op de huid kan worden gebruikt als een paard last heeft van een schimmelinfectie. Het is een veel gebruikt antischimmelmiddel. Imaverol wordt over het algemeen zeer goed verdragen door paarden. Het is niet irriterend voor de huid of ogen en als het wordt opgelikt treden er geen bijwerkingen op. Het is aan te raden om het dier met de schimmelinfectie bij de eerste behandeling volledig te besproeien, ook op plaatsen waar de infectie nog niet zichtbaar is.
Het is dus echt alleen voor schimmelinfecties. Als het idd schurft is dan werkt dit dus niet lijkt mij.
als de plekjes niet erger worden en er op een gegeven moment weer haartje op beginnen te groeien dan is het echt over. Bij schurft moeten de mijtjes echt doodgaan, dus dat zie je als de jeuk over is. Ik had toen dat spul gekregen en daarvan waren ze met 2 dagen helemaal dood. Binnen een week kwamen er ook alweer haartjes op gegroeid.