droge hoeven, wat te doen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: droge hoeven, wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:16

baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Haha! gatverdamme Misselijk

het is wel zo dat naaktslakken een een of ander goedje hebben dat super super kleverig is

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 05:42

Citaat:
In het wild komt een paard dagelijks in aanraking met water doordat het paard in het water gaat staan om te drinken. Hier in NL blijven hoeven te droog, doordat paarden veel op stal staan.

Mijn paard staat 24/7 buiten en heeft elke zomer weer last van droge hoeven, vorig jaar stond hij zelfs in een weiland met een waterpoel waar ze veel uit dronken, maar ook daar bleef hij droge hoeven houden.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:08

ik spuit die van mijn paard af na het rijden, en die van ons gaan 's ochtends om half 8 de wei in en dan is er ook nog dauw waardoor de hoeven vochtig blijven.

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:33

Ik gebruik rainmaker voor mijn paard. Het is prijzig maar je ziet wel resultaat.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:50

Ik heb laatst van die 'waterboots' gekocht. Ze lijken op springschoenen, maar deze moet je goed natmaken en dan 20-30 minuten om de hoeven doen. Werkt goed tot nu toe Lachen

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:06

Rainmaker Haha!, toppie spul. Hoefvocht...iets minder resultaat dan de rainmaker, maar daar is de prijs dan ook naar Knipoog

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:37

Mijn hoefsmid raadde vandaag olijfolie aan!! Dus dat ga ik maar eens proberen...

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:43

wij maken het stuk voor de waterbakken goed nat zodat het een modderpoel wordt. Ze zijn dan verplicht om in de modder te staan. Helpt uitstekend.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:50

ik doe ook 2 keer per week emmer vullen voet erin, naast blijven staan en dat 1 voor 1
paard blijft braaf staan

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:03

Kaunos schreef:
Ik ken het probleem ook, ik gebruik hoefvocht (volgens mij van het merk NAF, maar in ieder geval te koop bij de paardendrogist). Dit spul is bedoeld om vocht in te brengen tijdens de droge dagen. Ik gebruik het spul al jaren, alleen in de zomer tijdens droge periodes dagelijks op de hoeven doen.

dit gebruik ik ook voor 1 van mijn ruinen , werkt voor hem ook super Lachen de volgende dag zie je het nog.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:06

gewoon een moderpoel makenja
en anders hoefvet is minder slecht als je de hoeven nat maakt en dan invet dan sluit je het water op in de hoef.
die van mij hebben er geen last van maar gaan zelf ook geregeld in de modder staan die eigenlijk altijd wel aanwezig is in mn bak

shanna14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:16

Nat maken en daarna hoeven olie erop doen dat houd het vochtig en ze gaan glimmen:D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:03

hmm misschien moet ik de Rainmaker ook eens proberen.
Ik heb al vanalles staan: hoefvet, hoefolie, hoefvet met biotine, zomerhoefgel (die van Leovet), Cornucrescine, ...
Niets helpt

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:30

Misschien kan je inderdaad je paard in de modder zetten zegmaar, maar misschien zijn de hoeven van je paard niet sterk en is het een idee om er ijzers onder te zetten? T'is een suggestie Knipoog

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:34

elke dag even afspuiten en of in een bak met modder zetten. en zeker niet invetten houd alle vocht tegen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:44

mhollander schreef:
wij maken het stuk voor de waterbakken goed nat zodat het een modderpoel wordt. Ze zijn dan verplicht om in de modder te staan. Helpt uitstekend.

Zo deden wij dat ook inderdaad, het stuk voor de waterbak goed nathouden... ze moeten dan wel Haha!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:10

Mijn paard heeft ook ontzettend slechte hoeven, staat altijd op ijzers, had ze dr een keer zonder en
haar hele hoeven waren verbrokkeld en er zaten scheuren in.
De hoefsmid zei dat ik ze niet in moest vetten, hield het water alleen maar tegen.
Ik ga maar eens kijken of die middeltjes helpen... Tong uitsteken

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:36

Goede tips, ga er zeker een aantal uitproberen. Mijn paardje heeft ook droge brokkelhoeven en de andere pony's hebben ook droge hoefjes, maar die brokkelen niet. Zal morgen ook de hoefsmid eens om zijn mening vragen.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 06:44

Girlgamer schreef:
Maartje1990 schreef:
men neme een gieter water men lopen met gieter naar de paarden en men gieten een beetje water over alle 4 de hoeven? en of je dat elke dag doet of eens in de week of 2 keer per week oid zou je dan zelf kunnen kijken? Tong uitsteken ik weet niet of dat gewoon een optie is?

edit: ships... ik zie dat je ze al elke dag natmaakt hmm... *gaat iets nieuws bedenken*

OMG! Dat is dus echt het slechtste wat je kunt doen he Gestoord
Door het water drogen de hoeven alleen maar uit, wat het geheel nog erger maakt. Tenzij je paard uren in een modderpoel kan staan.
Er is weinig wat echt helpt. Hoefvet, hoefolie, teer, gooi het allemaal maar weg.
Bij ons op stal gebruikten sommige wel eens nivea bodylotion.
Maar een tijd geleden hebben een aantal hoefsmeden de koppen bij gestoken en iets nieuws ontwikkeld.
Dat smeren ik en nog wat stalgenoten sinds een aantal weken op en onder de hoeven en je ziet dat dit spul er echt in trekt. De volgende dag kun je het zelfs nog zien. Je moet dit wel iedere dag smeren en een potje kost 15-20 euro.
Nu weet ik niet of alle smeden in NL dit verkopen, maar als het goed is komt het uiteindelijk ook in de winkels te liggen.
Ja, en nu de naam Bloos Ik weet het zo ff niet meer en het potje staat op stal. Iets met glu nogwat ofzo. Zal morgen eens kijken

Weet je al hoe dit spul heet? Is er ook iets bekend over de resultaten?

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 06:45

Nathalie84 schreef:
Rainmaker Haha!, toppie spul. Hoefvocht...iets minder resultaat dan de rainmaker, maar daar is de prijs dan ook naar Knipoog

Werkt rainmaker ook bij paarden waarbij de hoefzool gaat schueuren en af gaat brokkelen?
En hoe vaak moet je rainmaker gebruiken? Spuit je hoeven daarnaast nog af?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:40

Ik spuit elke dag de hoeven van mijn pony nat.
het helpt redelijk bij hem.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:54

Dat spul waar ik het eerder over had heet Glue-u.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:07

ik spuit elke dag de hoeven ong. 10 min. af en daarna doe ik er gelijk zomergel van leovet op is echt super spul!
Het sluit de hoef niet af waardoor het water gewoon bij de hoef kan komen om het zo maar te zeggen.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 06:46

Girlgamer schreef:
Dat spul waar ik het eerder over had heet Glue-u.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het al gevonden het heet Hoof Wall Hydro Cream van Glue-u. Ik heb een potje besteld en ik hoop dat het bij mijn paard ook goed gaat werken.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:11

qwartertje
laat even weten of het werkt..? ik heb het zelfde probleem.