gatverdamme 
het is wel zo dat naaktslakken een een of ander goedje hebben dat super super kleverig is
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
gatverdamme 
Citaat:In het wild komt een paard dagelijks in aanraking met water doordat het paard in het water gaat staan om te drinken. Hier in NL blijven hoeven te droog, doordat paarden veel op stal staan.
, toppie spul. Hoefvocht...iets minder resultaat dan de rainmaker, maar daar is de prijs dan ook naar
Kaunos schreef:Ik ken het probleem ook, ik gebruik hoefvocht (volgens mij van het merk NAF, maar in ieder geval te koop bij de paardendrogist). Dit spul is bedoeld om vocht in te brengen tijdens de droge dagen. Ik gebruik het spul al jaren, alleen in de zomer tijdens droge periodes dagelijks op de hoeven doen.
de volgende dag zie je het nog.
mhollander schreef:wij maken het stuk voor de waterbakken goed nat zodat het een modderpoel wordt. Ze zijn dan verplicht om in de modder te staan. Helpt uitstekend.
Girlgamer schreef:Maartje1990 schreef:men neme een gieter water men lopen met gieter naar de paarden en men gieten een beetje water over alle 4 de hoeven? en of je dat elke dag doet of eens in de week of 2 keer per week oid zou je dan zelf kunnen kijken?ik weet niet of dat gewoon een optie is?
edit: ships... ik zie dat je ze al elke dag natmaakt hmm... *gaat iets nieuws bedenken*
OMG! Dat is dus echt het slechtste wat je kunt doen he![]()
Door het water drogen de hoeven alleen maar uit, wat het geheel nog erger maakt. Tenzij je paard uren in een modderpoel kan staan.
Er is weinig wat echt helpt. Hoefvet, hoefolie, teer, gooi het allemaal maar weg.
Bij ons op stal gebruikten sommige wel eens nivea bodylotion.
Maar een tijd geleden hebben een aantal hoefsmeden de koppen bij gestoken en iets nieuws ontwikkeld.
Dat smeren ik en nog wat stalgenoten sinds een aantal weken op en onder de hoeven en je ziet dat dit spul er echt in trekt. De volgende dag kun je het zelfs nog zien. Je moet dit wel iedere dag smeren en een potje kost 15-20 euro.
Nu weet ik niet of alle smeden in NL dit verkopen, maar als het goed is komt het uiteindelijk ook in de winkels te liggen.
Ja, en nu de naamIk weet het zo ff niet meer en het potje staat op stal. Iets met glu nogwat ofzo. Zal morgen eens kijken
Nathalie84 schreef:Rainmaker, toppie spul. Hoefvocht...iets minder resultaat dan de rainmaker, maar daar is de prijs dan ook naar
Girlgamer schreef:Dat spul waar ik het eerder over had heet Glue-u.