Als dit de eerste keer is dat ze na het bekappen gevoelig is, dan is het heel goed mogelijk dat de smid te veel van de zool heeft afgehaald. Dit zie je eigenlijk altijd een dag na het bekappen. En helaas ik heb hier erg veel ervaring mee.
Een van mijn paarden liep elke keer gevoelig als de smid geweest was en elke keer twijfelde ik of het geen hoefbevangenheid was (paard was ook te dik, dus daar was ik altijd al bang voor). Op een gegeven moment wist ik het echt niet meer: mocht ze nu wel in het land of niet. Dus foto's laten maken en daaruit bleek dat ze bij de voorvoeten gekantelde hoefbenen had.
Waarschijnlijk heeft dit dus een tijd gesluimerd en door het 'te kort' bekappen, dus teveel weghalen van de zool, kreeg het hoefbeen te weining tegendruk. Er zat dus te weining eelt tussen het hoefbeen en de grond.
Als ik jou verhaal lees denk ik dat ze gevoelig is op haar zolen, maar ik zou zeker de smid erop attenderen dat hij niets van de zool moet afhalen, alleen de straal en de hoornwand bijwerken.
Succes, ik hoop echt voor je dat het geen hoefbevangenheid is want dat is een hel.