Voer waar zo weinig mogelijk energie in zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Voer waar zo weinig mogelijk energie in zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 01:33

die safe and sound. kunnen jullie eens op de zak kijken hoeveel % suiker er in zit? staat niet op de site (kan t iig niet vinden)

verder snap ik niet dat er een laag zetmeel in zit terwijl er wel veel granen in zitten...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 06:21

ja dat kan ook niet...
(volgens mij) je ziet ook dat er bijvoorbeeld in subli zonder (zitten granen in) meer zetmeel in zit dan in subli ponybrok. in de subli granen mix zat nog 4 keer zoveel zetmeel

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:56

Zal de waardes is opzoeken in een ander topic, ik heb de zak al weggegooid namelijk.

Edit: Ik kan hem niet vinden, maar pb isapaardje daar eens over. Zij heeft volgens mij eens een foto gemaakt van het etiket op de zak.

Paardje532

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:23

Dodson & Horrell Safe and Sound
7% zetmeel
6% suiker

Zit hoofdzakelijk de buiten schillen van de granen in, niet de granen zelf. Vezels dus.

Verder van Dodson & Horrell zijn volgende laag suiker/zetmeel voer (laag = onder de 20%)

Hi Fibre Nuts
15.6% zetmeel
5.5% suiker

Country Cubes
16% zetmeel
6% suiker

ERS Pellets
5% zetmeel
7.5% suiker

Equine Sensitive
15% zetmeel
3% suiker

Stay Power Cubes
10% zetmeel
5% suiker

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:42

Margo0tje schreef:
Nogmaals mn vraag, (en waarom gooit iedereen met allemaal middeltjes?)Heeft je paard klachten??? Is het weiland zo prut dat je paard het nodig heeft? Want als je paard gewoon gezond is zou ik niet onder het mom: baat het niet dan schaadt het niet, gewoon maar wat bijvoeren. Lijkt me nergens voor nodig? Tenzij je duidelijke aanwijzingen hebt voor essentiele tekorten en dan nog zou ik voorzichtig zijn. Dus again, Heeft je paard klachten???
Margo

ik goo met middeltjes ivm eczeem
dier staat 24/7 op gras en hooi , maar in het ruwvoer zit niet voldoende vit/min
zi trouwens maar zelden meer in het gras ivm verzuring en verzouting van de bodem en ga zo maar door
om haar tekorten op te vangen geef ik dus volledig vit/min supplement zonder chemische E nummers of melasse erin met een hpoger zink gehalte , en extra magnesium daarbovenop ivm hoog ijzergehalte in het water en de eczeem

vor TS, als je een poedertje wil mengen door het voer (even noodzakelijkheid van het poedertje erbuiten gelaten) kun ej dit ook gewoon aan een handje brok plakken met een eetlepel olie ,

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:30

Paardje532 schreef:
Dodson & Horrell Safe and Sound
7% zetmeel
6% suiker

Zit hoofdzakelijk de buiten schillen van de granen in, niet de granen zelf. Vezels dus.

Verder van Dodson & Horrell zijn volgende laag suiker/zetmeel voer (laag = onder de 20%)

Hi Fibre Nuts
15.6% zetmeel
5.5% suiker

Country Cubes
16% zetmeel
6% suiker

ERS Pellets
5% zetmeel
7.5% suiker

Equine Sensitive
15% zetmeel
3% suiker

Stay Power Cubes
10% zetmeel
5% suiker

Hé, dat is nog eens handige info! OK dan!

Mijn paard doet het trouwens na vijf dagen al zienderogen beter op Cavalor Pianissimo dan op Pavo brok Nagelbijten / Gniffelen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:36

Margo0tje schreef:
Nogmaals mn vraag, (en waarom gooit iedereen met allemaal middeltjes?)Heeft je paard klachten??? Is het weiland zo prut dat je paard het nodig heeft? Want als je paard gewoon gezond is zou ik niet onder het mom: baat het niet dan schaadt het niet, gewoon maar wat bijvoeren. Lijkt me nergens voor nodig? Tenzij je duidelijke aanwijzingen hebt voor essentiele tekorten en dan nog zou ik voorzichtig zijn. Dus again, Heeft je paard klachten???
Margo

Waarom moet iedereen dit toch altijd zo nodig weten. Dat is toch helemaal haar zaak...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:42

Beetje late reactie, maar ik zou een kernbrok voeren. Zit nagenoeg geen energie in, maar wel een hoge dosis vitamines en mineralen. Ik heb het een tijdje gevoerd toen mijn pony boxrust had. Die voerboer naast onze stal verkoopt het.

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:48

Weidegang (ook al is het kaal) en hooi moet voldoende zijn. Leg er anders een lekker mineralenblok bij in de wei. Dit nemen ze als ze het nodig hebben. Dit werkt bij ons al jaren fantastisch. Je geeft ze al heel gauw teveel.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:09

als je veel hooi geeft en muesli zonder haver.. en een mineralen blok en gewoon veel op de wei kan dit gewoon voldoende zijn..

Nortella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:32

een fjord die bij ons stond op pension die kreeg alleen maar een handje brok tijdens de voertijden van brok
maar wel gewoon voldoende kuil..

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:42

Nortella schreef:
een fjord die bij ons stond op pension die kreeg alleen maar een handje brok tijdens de voertijden van brok
maar wel gewoon voldoende kuil..

ja ben ik het mee eens..

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 23:45

Weet je ook waar je Dodson & Horrel kan kopen (in Zuid-Holland)? Lijkt me wel goed voer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 07:59