Genezing castratie duurt lang, tips gevraagd.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Genezing castratie duurt lang, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:02

Kev, sterkte. We zitten echt in hetzelfde schuitje, ik had mijnes ook net 2 weken toen hij gecastreerd werd. Hoop dat die van jou snel opknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:04

Ik denk dat je op moet gaan passen voor een buikvliesontsteking. Bij mijn paard is de castratie ook mis gegaan, ook na een tijdje is er wondvocht gekomen, veel wondvocht. Het dier heeft toen nog 3 weken op de kliniek gestaan.

Ga naar een kliniek en laat daar kijken. Buikvliesontsteking is heel ernstig en kan einde oefening worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:13

gaat het vaak mis na een castratie eigenlijk?
ik was laatst in een paardenkliniek in bordeaux en daar stonden heel wat paarden met complicaties na een castratie....daarom is mijn paard nog hengst,ik durfde hem nooit te laten castreren,helemaal hier niet...15 jaar geleden was het nivo van de da hier helemaal niets...
Ik hoop dat spot wat beter gaat...(volgens mij had je genoeg pech gehad @splash ...niet dan??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:07

Dat in de wei of op stal is niet hygiënisch. Soms doen castreurs het, soms een da. Staand is het makkelijkst, omdat ze anders onder volledige narcose moeten en voor een paard is dat niet wenselijk.

Maar staand in een steriele omgeving bij een kliniek is wat anders dan even op de wei, dan kan er toch troep in komen, nu met de vliegentijd is het ook niet echt jofel.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:21

russel schreef:
Ik denk dat je op moet gaan passen voor een buikvliesontsteking. Bij mijn paard is de castratie ook mis gegaan, ook na een tijdje is er wondvocht gekomen, veel wondvocht. Het dier heeft toen nog 3 weken op de kliniek gestaan.

Ga naar een kliniek en laat daar kijken. Buikvliesontsteking is heel ernstig en kan einde oefening worden.

Daarom is de mijne ook weer terug naar de kliniek, voor de zekerheid. Er zat een ontsteking wat dieper, en dat moet natuurlijk niet naar binnenslaan! Gisteren is het weer opengemaakt en vanmiddag ga ik er weer even heen. Straks even bellen hoe het met hem is. In ieder geval stond hij alweer snel in de wei daar gisteren.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:16

@ Geerke, klopt. Heel veel ellende in 2 maanden, maar we gaan verder Lachen

Spot lijkt wat op te knappen, ik hoop dat dit doorzet. En Russel, DA is er elke dag bij, dus ben niet bang voor ergere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:19

De wond had al genezen moeten zijn en als er troep blijft komen, dan is er een flinke ontsteking. Ik hoop dat de DA ook wat doen en niet alleen maar kijkt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 21:38

Uh ik denk dat je wat mist. Dit is een ouder topic, inmiddels is er een nieuwe geopend maar Kev had in deze gereageerd.

Wond is vorge week maandag geopend, kwam troep uit. Afgelopen vrijdag is hij op zware AB gezet omdat hij toch niet lekker ging. Nu komt de DA dagelijks AB inspuiten en controleren. Er komt nu GEEN troep meer uit de wond, en het is nog open omdat wij het open moeten houden. Verder slinkt het. Dus... Lachen DA komt echt niet alleen maar even kijken elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:25

Dan heb ik idd wat gemist. Knipoog

lazal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:10

Citaat:
Mijne was in november gesneden en in februari kwamen de problemen, er liep vocht uit. Moest elke dag de wond opentrekken en spoelen een week lang. Heeft niets geholpen. Een andere arts heeft hem opengemaakt en zei: wie heeft die gecastreerd? Wat een zootje. Toen ik hem mocht ophalen zei hij dat hij dacht dat hij het niet zou overleven, hij was veel te lang gesneden. Dus andere dierenarts heeft misschien andere mening