Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tita schreef:Als jouw oudje al jaren op de weide staat en nog nooit koliek (zand) heeft gehad, dan is er niks te verwijten.
Sand clear geeft men aan weide of paddock paarden die koliek gevoelig zijn, men geeft dan om de zoveel tijd een kuurtje.
Het is ter voorkoming van zandkoliek maar niet te genezing.
Mocht je pony hier goed uitkomen, dan kun je sand clear af en toe geven als je daar een goed gevoel bij hebt
potverdikkie schreef:Uh, pardon????????![]()
Vraag even aan elke veearts wat je moet doen bij zandkoliek?????????????
CarpeDiem schreef:Hoe staat het er nu voor..
Sandclear is idd heel goed ter voorkoming van zandkoliek, of als nabehandeling. Niet als behandeling zelf
Op de kliniek waar ze nu staat is ze in goede handen, en zal ze naar eer en geweten behandeld worden. Ik hoop voor paardje en TS dat de verstopping er snel uitkomt, veel beterschap!
Mariska_28 schreef:pfff nog even afwachtten dus... Zal voor je duimen!
tita schreef:Ik herken dat gevoel, ben namelijk 2x gebeld omdat ze op het punt stonden om hem in te laten slapen.
De laatste keer belde ze om te zeggen dat ie het niet ging redden voor 22.00h (ze belden om 20.00h) ik wilde er niet bij zijn omdat Draak zo erg ziek was, prikten ze elke half uur zijn bloed, bij slechte waardes lieten ze hem gelijk gaan, het was niet acceptabel om hem nog 45 min in leven te houden.
Effin zondag 10 maart zijn einde was gekomen 2 artsen wilde stoppen en 1 arts wilde experimenteren.
Dubbel infuus en parafinne ging er in hij zou dood gaan of aan koliek of een overdosis...hij bleeft die nacht stabiel en mocht verder naar de maandag..ben die arts zeer dankbaar
Katja schreef:Dat klinkt in ieder geval een stuk positiever dan je vorige bericht.