4 scheuren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loes99

Re: 4 scheuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:51

En hij heeft nu ook harstikke last van zn rug door een te slecht zadel.
Ik ga de dierenbescherming mailen met fotos erbij als me dat lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:03

Loes, wie rijdt op dat zadel dan?
Ik denk trouwens dat als je de dierenbescherming gaat mailen, de eigenaar je nooit meer bij dit paard laat.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:39

Die van mij heeft 1 scheur. Ik heb als tip van de hoefsmid gekregen om biotiene ofzo te gaan komen. Dat helpt tegen scheuren en brokkelen van de hoef. De hoef groeit dan weer netjes dicht. Het duurt wel een paar weken voordat je resultaat ziet zei hij. Ik ben van plan om het te gaan kopen en gewoon proberen. Ik weet dus niet of het echt helpt maar hij had het gevonden op internet omdat hij veel vragen erover kreeg.

Loes99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 08:48

Ik ben ermee gestopt ben het helemaal zat daar. Eigenaar is boos op me geworden om de domste redenen (van dit topic weet ze niks). Ze hebben een nieuwe bijrijder maar die is vast zo dom om met zadel te gaan rijden. Zijn hoeven zijn nog steeds niet gedaan en hij staat nu echt verkeerd op zn hoeven. Ze wil hem gaan uitbrengen op wedstrijden en dan pas laat ze hem bekappen. Maar ok vroeg me af, kan de jury zien dat het zadel niet goed ligt? Shadow loopt wel steeds met zn hoofd de lucht in waarschijnlijk om de pijn van het zadel. En als ze zien dat het zadel niet goed ligt worden ze toch uit de ring gezet?

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:56

Het paardje dat ik rij, daar hebben we de ijzers gisteren van moeten afhalen, er was een stuk hoef afgebroken en er waren 2 nagels los (zo goed als uit) en ja,.. als we hem zo in de wei zouden zetten dan had hij het ijzer waarschijnlijk afgetrapt en dan was er nog een stuk van zijn hoef afgebroken (was aan het barsten), dus nu staat hij ook ijzerloos. Ik vind dit eig. geen probleem en het paardje ook niet. Het is nogal gebeurd dat hij een ijzer in de wei verloor en dat we dan ijzerloos moesten gaan rijden.. maarja ik rijd wel niet op een verharde ondergrond.. Bij hem is er een redelijk groot stuk afgebroken.. Enfin ik weet niet hoe het gebeurd is wrrs in de wei, zijn hoeven waren niet zo goed bekapt deze keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:59

MysticTinker schreef:
Goed nat houden is wel belangrijk, daar blijft de hoef soepel door en dan heb je minder kans dat het verder scheurt. Na het natmaken zou je er eventueel olie of vet overheen kunnen doen zodat het vocht erin blijft zitten, maar het nadeel is dat er dan ook geen vocht meer bij kan van buitenaf, dus als het in de wei wat vochtig is dan zou ik niet met olie gaan werken.
Verder zou je Kerabol of biotine kunnen bijvoeren. Dat werkt wel pas na minimaal een half jaar, maar de hoeven gaan er wel door vooruit.

niet te nat. dan kan er schimmel in komen. Mijn verzorgpaard had ook een scheur tot de kroonrand. Het was bijna over, maar toen zat er weer schimmel in