Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Maargoed, bij een jong paard is het dus de vraag wat de DA kan zien bij klinische keuring.
_Nelleke_ schreef:Mijn paard is ook 'normaal' in handen. Zelfs heel lief en mensgericht. Op keuringsrapport staat zelfs iets over zijn super karakter. Maarja, longeren kende hij niet. Voetje geven ook niet.

)
erleyne schreef:Dat is een tuiger, geen idee hoe die geprijsd zijn over het algemeen, eerlijk gezegd. Maar de vraag naar tuigers is in ieder geval een stuk kleiner dan de vraag naar rijpaarden (KWPN).
brittje88 schreef:Ben ook al een beetje door gaan kijken omdat ik toch flink begin te twijfelen en ik ga niet bij twijfel een paard nemen. Zat met iemand te mailen begon dus over de keuringen. Klinisch was hij 7 maanden geleden gekeurd en was goed. Dus ik zei dat ik rontgenologische keuring wou laten doen maar dan wel bij afkeur de kosten voor de verkoper. Toen zei hij dat hij het dan wel wou delen maar dat hij toch niet bang was dat het afgekeurd was en dat het bij deze prijsklasse (2300) het alleen op medische keuring geld en niet op rontgenologische keuring.
klopt dit?

luxje schreef:waarom is 2000 euro voor een onbeleerde kwpn-er verdacht? ik vind eerder de vraagprijzen van 6-7 duizend euro voor een jong dier belachelijk, maar goed, dat was de vraag niet.
Ik zou persoonlijk altijd klinisch laten keuren, foto's heb ik niet gedaan, vond ik de prijs van het paard niet naar en zou ik bij dit paard ook niet doen.
Wel bloed laten trekken...