Paard druk en kijkerig van PAVO zijn er meer???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

Re: Paard druk en kijkerig van PAVO zijn er meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:02

mijn pony krijgt ook nature's best (kwart schepje aan het rijden als belonding) en aurakoeken. Hij is hier juist veel rustiger onder als anders! Hij kan echt heel druk zijn maar sinds hij dit als voer krijgt is het beter geworden. Hij word juist druk van havens.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:10

Mijn fjord krijgt al jaren Pavo liga, hij doet het er prima op.

Misschien is de combinatie tussen voer en paard gewoon niet goed? Het kan zijn dat je paard er gewoon niet zo goed tegen kan?

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:20

Mijn Fries krijgt 2 kg Pavo 1 en een kilo Havens muesli per dag. Hij doet het er prima op, niet kijkerig of schrikkerig.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:40

Mijn paarden staan normaal op Marstall, nooit problemen. Nu voer ik pavo koeken en ben in een week met twee paarden in een achterlijke rengalop terecht gekomen. Zou het daaraan kunnen liggen?

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:20

Ik geef pavo nature best en aura/summerfit koeken erbij. Mijn paard is erg rustig daarvan geworden, bij het lome af zelfs; dus misschien kan hij wel wat extra gebruiken. Op ander merk ging die van mij ook stuiteren en dwars doen. Pavo bevalt goed en hij zit mooi in de vacht, bovendien is het erg smakelijk voer.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:26

Als ik zo de reactie's lees, dan is het echt per paard heel verschillend hoe ze op soorten en merken voer reageren.

Ulf krijgt momenteel alleen een paar honderd gram van de Nature's best, hij is wel wat rustiger en minder kijkerig dan toen hij ook nog de condition extra erbij kreeg, maar hij is nog wel vervelend en dwars.
Maar ja het spul moet wel op en om het nu weg te gooien is ook wel wat.
De hele zak met de Condition Extra staat er ook nog, dus als er iemand is die het wil hebben ......., voor 5 euro mag je het ophalen, de zak is wel open maar er is hooguit een paar kilo van gegeven.
Heb je belangstelling PB me dan maar even.
Ik woon in de omgeving van Joure.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 06:23

Onze D-pony krijgt nu ca. 3 weken Pavo Dressuurmenu. Het is een hele gevoelige merrie, maar ik moet zeggen dat ze het er goed op doet. Ze ziet er geweldig uit en is niet drukker met rijden.