Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Fnie schreef:De kraker is gister geweest. Van te voren dachten van dat gaat nooit goed omdat ze nog al schrik achtig is en als haar iets niet bevalt laat ze dat meteen merken. maar ze bleef heel braaf stil staan. Ze leek wel bijna in slaap te vallen. Het leek net af ze wou zeggen dit heb ik nodig. Ze mag nu wel een paar dagjes niet berden worden. Ik ga er zaterdag weer op en hoop dat ik wat merk.

am13 schreef:Dmv het manipuleren verandert er heel veel in het lichaam, niet alleen in de gemanipuleerde gewrichten, en het paard heeft dan ook echt de tijd nodig om zijn balans weer te vinden na zo'n behandeling.
Dus de eerste week inderdaad vaak niet rijden of longeren en daarna weer rustigaan oppakken. Het kan dus inderdaad wel een paar weekjes duren eer je weer op volledig niveau kunt trainen, maar dan heb je als het goed is ook een veel beter uitgebalanceerd paard dat lekkerder in zijn vel zit. Dus wat zijn dan die twee a drie weekjes vertraging?

anniee schreef:Bij ons is vrijdag de osteopaat geweest. Mijn welsh vond het zaaaaaalig! Hij stond echt te slapen, terwijl het van zichzelf een druk beestje is die niet van stilstaan houdt. Ook rekte hij zich om de haverklap uit om even te testen hoe alles aanvoelde
De osteopate had nog nooit een pony gezien die zich er zo aan over gaf als Darren, haha!
hij bleek opgezette klieren te hebben bij de eerste halswervel, twee blokkades in zijn rug en zat erg vast in de achterhand, bovenop de kont. Hopelijk zien we gauw verschil. Over 4 weken komt ze weer langs voor de volgende behandeling.
De haf van mijn vriendin had de ruggengraat te hoog liggen door blokkades in de rug, en na de behandeling was deze overduidelijk al een stuk gezakt.
Mijn haflinger deed ik puur vor controle, en aangezien hij niet echt iets bleek te mankeren gelukkig vond hij het dus ook niet zoveel aan
De manipulaties zijn niet echt heftig, eigenaar schrikt er vaak de 1e keer meer van dan het paard bleek bij ons...

frisiangirl schreef:Onze ruin sloeg steeds met het hoofd. We hebben hem toen laten onderzoeken en hij is in de nek en rug gekraakt. Ook die van ons vond het heerlijk! Hij loopt nu weer lekker los in de rug en slaat gelukkig ook niet meer met zijn hoofd.

Fnie schreef:heeft er iemand een e-mail adres of telefoonnummer van een kraker?
Wel een die te vertrouwen is, en die in belgië woont ?

Up_to_Date schreef:Bovenstaande site adviseer ik je inderdaad ook aan.
Ik heb zeer goede ervaringen met Els Bach, zij komt niet in België helaas.
Els is vanmorgen zelfs nog geweest.
Mijn paard is eind april kreupel geworden en loopt nu nog onregelmatig.
Vanmorgen heeft Els haar behandeld en is er van overtuigd dat ze haar weer goed aan het lopen krijgt. Mijn paard zat geblokkeerd in d'r hele lichaam, waarschijnlijk gevallen of een trap gehad.
Ik ben zéér tevreden over osteopaten!
Ik betaal €77 voor een behandeling en 1 nacontrole.
Het ligt aan de behandeling maar ik mag vaak 5-6 dagen niet rijden.
Dan rustig opbouwen. De eerste keer een stapje en een drafje, 15 minuutjes.
Dat steeds uibreiden. Lange, rechte lijnen rijden, geen kleine voltes.
Succes verder!

am13 schreef:Fnie schreef:heeft er iemand een e-mail adres of telefoonnummer van een kraker?
Wel een die te vertrouwen is, en die in belgië woont ?
Je kunt op http://www.icreo.com kijken voor een gecertificeerde osteopaat bij jou in de buurt en even naar diegen bellen/mailen voor een prijsindicatie.

Ik heb wel alleen gekeken naar de vrouwen , heb daar gelijk meer vertrouwen in; kweet nie waarom