Pony kraken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fnie

Re: Pony kraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 18:54

De meeste mensen zijn hier toch positief over , en ik denk dat ik het zal doen maar weet er iemand iets over de prijs?

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:15

Fnie schreef:
De kraker is gister geweest. Van te voren dachten van dat gaat nooit goed omdat ze nog al schrik achtig is en als haar iets niet bevalt laat ze dat meteen merken. maar ze bleef heel braaf stil staan. Ze leek wel bijna in slaap te vallen. Het leek net af ze wou zeggen dit heb ik nodig. Ze mag nu wel een paar dagjes niet berden worden. Ik ga er zaterdag weer op en hoop dat ik wat merk.

Ja , kheb dat al veel gehoord da ze bijna in slaap vallen haha Tong uitsteken
Tis vandaag zondag dus gisteren ben je erweer op geweest , hoe ging het ?[/quote]

Het ging gister erg goed . het meeste wat mij opgevallen is dat ze echt lief met rijden was .Voor dat ze gekraakt is geworden en ze had een paar dagen stil gestaan kon je bijna niks met haar beginnen.

Het koste trouwens ongeveer 65 euro.
Laatst bijgewerkt door snamsap op 11-05-08 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:16

Het kost meestal tussen de 70 en 100 euro, afhankelijk van de afstand die de osteo moet afleggen om je paard te bezoeken. Fijn is dat vaak een enkele behandeling al voldoende is of anders een herhalingsafspraak na een paar maanden.

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 19:01

De prijs valt dan wel nog mee, ik en m'n zus moeten het samen betalen dus ong elk 50 euro valt nog goed mee vind ik Lachen

Maar op die site stond dat je pas na 3 weken weer mocht rijden?

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:04

wij hadden een pony
die zat vast in zijn rug
die hebben we toen laten kraken, maar 2 dagen later ofzo konden we wel gewoon weer rijden Lachen
maar misschien ligt het er ook aan wat er "gekraakt" word?

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:18

Dmv het manipuleren verandert er heel veel in het lichaam, niet alleen in de gemanipuleerde gewrichten, en het paard heeft dan ook echt de tijd nodig om zijn balans weer te vinden na zo'n behandeling.
Dus de eerste week inderdaad vaak niet rijden of longeren en daarna weer rustigaan oppakken. Het kan dus inderdaad wel een paar weekjes duren eer je weer op volledig niveau kunt trainen, maar dan heb je als het goed is ook een veel beter uitgebalanceerd paard dat lekkerder in zijn vel zit. Dus wat zijn dan die twee a drie weekjes vertraging?

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:26

Bij ons is vrijdag de osteopaat geweest. Mijn welsh vond het zaaaaaalig! Hij stond echt te slapen, terwijl het van zichzelf een druk beestje is die niet van stilstaan houdt. Ook rekte hij zich om de haverklap uit om even te testen hoe alles aanvoelde Lachen
De osteopate had nog nooit een pony gezien die zich er zo aan over gaf als Darren, haha!
hij bleek opgezette klieren te hebben bij de eerste halswervel, twee blokkades in zijn rug en zat erg vast in de achterhand, bovenop de kont. Hopelijk zien we gauw verschil. Over 4 weken komt ze weer langs voor de volgende behandeling.
De haf van mijn vriendin had de ruggengraat te hoog liggen door blokkades in de rug, en na de behandeling was deze overduidelijk al een stuk gezakt.
Mijn haflinger deed ik puur vor controle, en aangezien hij niet echt iets bleek te mankeren gelukkig vond hij het dus ook niet zoveel aan Knipoog
De manipulaties zijn niet echt heftig, eigenaar schrikt er vaak de 1e keer meer van dan het paard bleek bij ons...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:33

Onze ruin sloeg steeds met het hoofd. We hebben hem toen laten onderzoeken en hij is in de nek en rug gekraakt. Ook die van ons vond het heerlijk! Hij loopt nu weer lekker los in de rug en slaat gelukkig ook niet meer met zijn hoofd.

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 18:06

am13 schreef:
Dmv het manipuleren verandert er heel veel in het lichaam, niet alleen in de gemanipuleerde gewrichten, en het paard heeft dan ook echt de tijd nodig om zijn balans weer te vinden na zo'n behandeling.
Dus de eerste week inderdaad vaak niet rijden of longeren en daarna weer rustigaan oppakken. Het kan dus inderdaad wel een paar weekjes duren eer je weer op volledig niveau kunt trainen, maar dan heb je als het goed is ook een veel beter uitgebalanceerd paard dat lekkerder in zijn vel zit. Dus wat zijn dan die twee a drie weekjes vertraging?

Met die twee of drie weekjes heb ik geen moeite Lachen
Als hij er beter van wordt..

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 18:08

anniee schreef:
Bij ons is vrijdag de osteopaat geweest. Mijn welsh vond het zaaaaaalig! Hij stond echt te slapen, terwijl het van zichzelf een druk beestje is die niet van stilstaan houdt. Ook rekte hij zich om de haverklap uit om even te testen hoe alles aanvoelde Lachen
De osteopate had nog nooit een pony gezien die zich er zo aan over gaf als Darren, haha!
hij bleek opgezette klieren te hebben bij de eerste halswervel, twee blokkades in zijn rug en zat erg vast in de achterhand, bovenop de kont. Hopelijk zien we gauw verschil. Over 4 weken komt ze weer langs voor de volgende behandeling.
De haf van mijn vriendin had de ruggengraat te hoog liggen door blokkades in de rug, en na de behandeling was deze overduidelijk al een stuk gezakt.
Mijn haflinger deed ik puur vor controle, en aangezien hij niet echt iets bleek te mankeren gelukkig vond hij het dus ook niet zoveel aan Knipoog
De manipulaties zijn niet echt heftig, eigenaar schrikt er vaak de 1e keer meer van dan het paard bleek bij ons...

Maar er moeten niet altijd meerdere behandelingen volgen hé?
Ofwel?:P hopelijk niet want das nie zo goed voor m'n portemonnee:P

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 18:09

frisiangirl schreef:
Onze ruin sloeg steeds met het hoofd. We hebben hem toen laten onderzoeken en hij is in de nek en rug gekraakt. Ook die van ons vond het heerlijk! Hij loopt nu weer lekker los in de rug en slaat gelukkig ook niet meer met zijn hoofd.

Kvin het echt leuk om zulke goede reacties te krijgen achter het kraken.
En als de osteopaat zou komen en niks zou merken , wat zou je dan moeten betalen?

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 17:14

heeft er iemand een e-mail adres of telefoonnummer van een kraker?
Wel een die te vertrouwen is, en die in belgië woont ? Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:17

ipv kraken kun je ook kijken of je kunt rechtrichten. schijnt ook behoorlijk kunnen te verhelpen... ik ben er steeds meer over aan t lezen en t intresseert mij iig wel...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:26

Ik zou ook bij rechtrichten beginnen met een ostheo of fysio behandeling, dat doen de meeste trainingsstallen waar ze je paard kunnen rechtrichten ook. Zodat training en behandeling elkaar aanvullen.
Ik heb vandaag de fysio op bezoek gehad en een pony had de wervels, net achter de oren en net achter de schoft vast zitten, hij is helemaal losgemaakt. De ander had het bekken vast zitten aan een kant en een wervel. Mijn pony's hebben gevochten en niet zo zuinig en daarna merkte ik dat ze verzet toonde in het werk, dus daar kunnen ook de klachten door veroorzaakt zijn. Nu lekker werken aan de dubbele lijnen en dan rustig verder opbouwen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:27

ja, maar dan is het in combinatie dus? want als je alleen kraakt en dan niets veranderd heb je toch dikke kans dat je paard weer vast komt te zitten in zijn rug?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:28

Mijn fjord is vorig jaar gekraakt op aanraden van mn tandarts en een reading die gedaan is door Shadowflower (zij had dit aangeven dat hij vastzat) Hij kostte 120 euro, kreeg er een hele domme dvd bij. Stond op hoe je grondwerk moest doen (geen gewoon grondwerk). Hij had gewaarschuwd dat Nor zich de volgende dag zou voelen alsof er een vrachtwagen over hem heen was gereden. En idd hij was helemaal bekaf de volgende dag. Moet eerlijk zeggen dat het wel geholpen heeft. MAAR deze osteopaat wilde na 2 maanden weer komen als vervolgconsult. Prima dacht ik als het voor minder geld is. Nee dus gewoon weer de volle mep, dus 120 euro. Heb hem maar af gebeld. Vond het een beetje erg duur worden. Een jaar later en alles gaat nog steeds goed.
Sommige handelingen die hij deed om te kraken waren best eng om te zien. (zit in de gezondheisdzorg en ben behoorlijk wat gewend) Hij pakte Nor zn hoofd vast, alsof hij een knietje ging geven en krak ineens met een ruk naar beneden. In mijn gedachten lag mn arme pony op de grond met een gebroken nek, maar gelukkig was dat niet zo.
Ik hou er ook altijd van als mijn hoefsmid, tandarts, dierenarts of in dit geval de osteopaat zegt waar hij mee bezig is en waarom enz. Dat deed hij dus niet, moest de antwoorden er echt uittrekken.
Misschien dat ik het in de toekomst weer laat doen, maar dan neem ik wel 1 die wat goedkoper is.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:14

Fnie schreef:

Je kunt op www.icreo.com kijken voor een gecertificeerde osteopaat bij jou in de buurt en even naar diegen bellen/mailen voor een prijsindicatie.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:19

Bovenstaande site adviseer ik je inderdaad ook aan.
Ik heb zeer goede ervaringen met Els Bach, zij komt niet in België helaas.

Els is vanmorgen zelfs nog geweest.
Mijn paard is eind april kreupel geworden en loopt nu nog onregelmatig.
Vanmorgen heeft Els haar behandeld en is er van overtuigd dat ze haar weer goed aan het lopen krijgt. Mijn paard zat geblokkeerd in d'r hele lichaam, waarschijnlijk gevallen of een trap gehad.

Ik ben zéér tevreden over osteopaten!
Ik betaal €77 voor een behandeling en 1 nacontrole.

Het ligt aan de behandeling maar ik mag vaak 5-6 dagen niet rijden.
Dan rustig opbouwen. De eerste keer een stapje en een drafje, 15 minuutjes.
Dat steeds uibreiden. Lange, rechte lijnen rijden, geen kleine voltes.

Succes verder!

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:40

En wat is rechtrichten , is er veel verschil?

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:41

Up_to_Date schreef:
Bovenstaande site adviseer ik je inderdaad ook aan.
Ik heb zeer goede ervaringen met Els Bach, zij komt niet in België helaas.

Els is vanmorgen zelfs nog geweest.
Mijn paard is eind april kreupel geworden en loopt nu nog onregelmatig.
Vanmorgen heeft Els haar behandeld en is er van overtuigd dat ze haar weer goed aan het lopen krijgt. Mijn paard zat geblokkeerd in d'r hele lichaam, waarschijnlijk gevallen of een trap gehad.

Ik ben zéér tevreden over osteopaten!
Ik betaal €77 voor een behandeling en 1 nacontrole.

Het ligt aan de behandeling maar ik mag vaak 5-6 dagen niet rijden.
Dan rustig opbouwen. De eerste keer een stapje en een drafje, 15 minuutjes.
Dat steeds uibreiden. Lange, rechte lijnen rijden, geen kleine voltes.

Succes verder!

Jammer dat ze niet naar België komt,
en zo goedkoop!

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:42

am13 schreef:
Fnie schreef:

Je kunt op http://www.icreo.com kijken voor een gecertificeerde osteopaat bij jou in de buurt en even naar diegen bellen/mailen voor een prijsindicatie.

Bedankt!!
Zal eens kijken...

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:45

Heb eens gekeken en heb er twee gevonden dicht bij mij in de buurt Lachen Ik heb wel alleen gekeken naar de vrouwen , heb daar gelijk meer vertrouwen in; kweet nie waarom Tong uitsteken

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:35

Ik zou zeggen: waar wacht je op???

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:42

Hahaha Indianlady, ik weet wie er bij jou geweest is......ik heb wel goede ervaringen met hem hoor, maar die dvd krijg ik ook niet voor elkaar. Probeer t wel maar t naconsult weet ik nog niet of ik het doe. Ligt een beetje aan hoe het gaat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:35

Ik heb ook zeker een goede ervaring gehad met hem. Maar volgende keer heb ik toch liever iemand anders Haha!