Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
truselientje schreef:Ik zou ook even de da bellen en met hem overleggen, kost je niets en dan weet je waar je aan toe bent. Wil hij je paard toch verder onderzoeken, ja dan kost dat geld, maar paarden kosten veel geld, en op de gezondheid van je paard kun je niet bezuinigen.
Relien schreef:ik had vorige week dinsdag de da gebelt ik zou terug gebelt worden inmiddels ben ik nog steeds niet gebelt nu ben ik ook een weekend weg geweest en heb ik inverband met eigen ziekenhuis problemen ook niet kunnen bellen maar het is dus nu ook al een tijd geleden dat hij het gehad heeft en hij is nu gewoon weer super vrolijk en heeft er geen last meer van gehad.
ik ga morgen toch alsnog de da bellen voor wat hun vinden maar ik denk dat ie niet gaan komen hoor. wat ik uit ervaring ken. maar ik ga nu ook een andere da erbij halen dan die ik normaal heb...
@ damiano: thnx ik snap je bedoeling.. ik hou het up to date. ga er nu weer even hard achteraan. ben zelf ook weer even opgeknapt had mijn vakantie ook hard nodig zat zelf ook niet lekker in me vel.
@ Spinet: thnx voor de tip ik zal het zelf ook met de da over leggen over die scopie.
*edit* Extra:
Ik snap dat mensen het moeilijk begrijpen met geld en hoe en wat, maar waarom moet er dan zo gereageert worden. ik heb normaal een rekening apart staan voor dierenarts laat de DA nou in maart nog geweest te zijn.. toen heb ik ook gelijk gezegt of hij zijn longen wou checken hij heeft toen aleen geluistert en niks voor de rest. en alles zat in zijn rug. en hij heeft 2 prikken in elke bil 1 gegeven die super duur waren voor de bespiering maar dat heeft niks uit gehaalt..ik moet ook gewoon opletten. en aan gezien mijn paardje er geen las meer van heeft op dit moment wil ik eers gewoon telefonisch contact hebben met een dierenarts voor dat ik hem laat komen. want ik moet ook mijn paadje zijn stalling nog kunnen betalen.het is mischien moeilijk te begrijpen en daar baal ik wel een beetje van bij bokt. ik twijfelde of ik het wel neer zou zetten over het geld omdat ik een beetje wist dat ik deze reactie's zou krijgen en eigenlijk is dat toch fout. je zit hier voor je lol en omdat je tips wil, maar er zitten er altijd een hoop tussen die niet vragen waarom of hoe maar gelijk een oordeel klaar hebben erg jammr.. (ik heb het niet over iedereen die hier ets geplaatst heeft hoor )..
Relien schreef:@ wildgirl: de DA heeft dit gegeven omdat mijn pony gewoon bij het draven enzz helemaal NIKS meer met zijn achter hand kon en in wendingen zakte hij er zelf door heen. dus mijn geld is daar goed aan besteed. want dat door heen zakken is niet meer zo heel erg heel afentoe. en illegaal zal het niet zijn als de DA ze geeft. en het was idd duur maar wat wil je dan een pony die van wegen spierkracht van achter helemaal niks meer kan, en met rijden kreeg je dit niet meer opgebouwt omdat mijn pony ook niet lekker in zijn vel zat (drm moest ook da komen toen) en daar door wou hij ook gewoon niet meer lopen (hij dee het wel geemn staking ofzo) maar hij was gewoon helemaal niet voor waarts

spinet schreef:mijn paardjes had ook heel erg bloedneuzen werd toen kliniek en scopie om gelijk goed te kunnen zien wat er mee aan de hand is. zeker bij wisselende neusgaten moet je echt heel voorzichtig zijn. denk bijvoorbeeld aan tumor in de neus of longbloedings beginselen. maar daarnaast kan eht ook mee vallen. die van mij had een luchtweg infectie die je echt niet aan haar kon merken. daardoor kwamen er een soort van spataderen naar de oppervlakte en gingen die soms open. dus niet iets waar ik me druk om moet maken. maar iemand die ik ken had het ook en dacht ik wacht nog even. 4 dagen later pas de da en diagnose was zo slecht (dikke tumor) dat ze hem de volgende dag heeft in moeten laten slapen.
ik zou gelijk voor een scopie gaan. kost trouwens rond de 100 euro weet je dat
(heb trouwens bewust mijn paard verzekerd tot 2500 euro per jaar kost 41 euro vorodeel is dat ik 75% vergoed krijg met minimun van 50 euro bijdragen. heb alels keurig vergoed gehad van de verzekering binnen 2 weken na inzending. heb ook niet veel geld en wil wel mijn paard kunnen verzorgen. mijn merrie heeft 4 maanden 4x scopie gehad en is zelfs in utrecht geweest voor second opion, zonder die verzekering had ik dat nooit kunnen doen.)
Het is echt geen aanval naar jou dat moe tje zeker ook niet zo zien. Maar wil je alleen behoeden, wat nou als je straks afscheid moet nemen of dure dingen nodig hebt doordat er te laat actie is ondernomen. bloedneuzen is uit ten boze bij paarden. Ik stond echt enorm te janken en trillen op stal doen ik het zag en het gewoon weer gebeurden bij haar andere neusgat.
ik betaal 200 euro ziektekosten verz per jaar
.. gister had hij weer een bloedneus