Bloedend neusgat al 3 dagen wisselend van gat.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

Re: Bloedend neusgat al 3 dagen wisselend van gat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 21:31

@ mjay: wie zegt dat ik hem niet ga bellen..:s,,

bedankt voor jullie reactie's ik bel maandag toch maar gewoon ter informatie. Mijn paard heeft die longbloeding gekregen omdat hij achter aan moest bij een buiten rit en toen heeft hij zich zelf helemaal op lopenfocken. zeg maar en toen kwamen we op het strand en toen heeft hij zich helemaal kapot gerend maar dit is wel al 2 jaar geleden en ben in middels wel vaker op het strand geweest enzz. het is raar ook aangezien het nu dus [b] 2 dagen[b] goed is gegaan terwijl hij zich niet rustig heeft gehouden.
maarja ik bel morgen ter vraag ,,

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:35

Hallo Relien,

Hoe is het gegaan???
Al nieuws???
Vraag alleen naar, omdat ik me zorgen maak!

Cindyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:17

truselientje schreef:
Ik zou ook even de da bellen en met hem overleggen, kost je niets en dan weet je waar je aan toe bent. Wil hij je paard toch verder onderzoeken, ja dan kost dat geld, maar paarden kosten veel geld, en op de gezondheid van je paard kun je niet bezuinigen.

Sja.. ongelofelijk vind ik zoiets. Ik geloof niet dat er een dierenarts aan te pas gaat komen.
Als je 3x ziet dat je paard een bloedneus krijgt dat bel je direct, zoiets ga je zeker niet uitstellen :s

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:22

mijn paardjes had ook heel erg bloedneuzen werd toen kliniek en scopie om gelijk goed te kunnen zien wat er mee aan de hand is. zeker bij wisselende neusgaten moet je echt heel voorzichtig zijn. denk bijvoorbeeld aan tumor in de neus of longbloedings beginselen. maar daarnaast kan eht ook mee vallen. die van mij had een luchtweg infectie die je echt niet aan haar kon merken. daardoor kwamen er een soort van spataderen naar de oppervlakte en gingen die soms open. dus niet iets waar ik me druk om moet maken. maar iemand die ik ken had het ook en dacht ik wacht nog even. 4 dagen later pas de da en diagnose was zo slecht (dikke tumor) dat ze hem de volgende dag heeft in moeten laten slapen.
ik zou gelijk voor een scopie gaan. kost trouwens rond de 100 euro weet je dat

(heb trouwens bewust mijn paard verzekerd tot 2500 euro per jaar kost 41 euro vorodeel is dat ik 75% vergoed krijg met minimun van 50 euro bijdragen. heb alels keurig vergoed gehad van de verzekering binnen 2 weken na inzending. heb ook niet veel geld en wil wel mijn paard kunnen verzorgen. mijn merrie heeft 4 maanden 4x scopie gehad en is zelfs in utrecht geweest voor second opion, zonder die verzekering had ik dat nooit kunnen doen.)

Het is echt geen aanval naar jou dat moe tje zeker ook niet zo zien. Maar wil je alleen behoeden, wat nou als je straks afscheid moet nemen of dure dingen nodig hebt doordat er te laat actie is ondernomen. bloedneuzen is uit ten boze bij paarden. Ik stond echt enorm te janken en trillen op stal doen ik het zag en het gewoon weer gebeurden bij haar andere neusgat.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 23:23

ik had vorige week dinsdag de da gebelt ik zou terug gebelt worden inmiddels ben ik nog steeds niet gebelt nu ben ik ook een weekend weg geweest en heb ik inverband met eigen ziekenhuis problemen ook niet kunnen bellen maar het is dus nu ook al een tijd geleden dat hij het gehad heeft en hij is nu gewoon weer super vrolijk en heeft er geen last meer van gehad.
ik ga morgen toch alsnog de da bellen voor wat hun vinden maar ik denk dat ie niet gaan komen hoor. wat ik uit ervaring ken. maar ik ga nu ook een andere da erbij halen dan die ik normaal heb...

@ damiano: thnx ik snap je bedoeling.. ik hou het up to date. ga er nu weer even hard achteraan. ben zelf ook weer even opgeknapt had mijn vakantie ook hard nodig zat zelf ook niet lekker in me vel.

@ Spinet: thnx voor de tip ik zal het zelf ook met de da over leggen over die scopie.

*edit* Extra:
Ik snap dat mensen het moeilijk begrijpen met geld en hoe en wat, maar waarom moet er dan zo gereageert worden. ik heb normaal een rekening apart staan voor dierenarts laat de DA nou in maart nog geweest te zijn.. toen heb ik ook gelijk gezegt of hij zijn longen wou checken hij heeft toen aleen geluistert en niks voor de rest. en alles zat in zijn rug. en hij heeft 2 prikken in elke bil 1 gegeven die super duur waren voor de bespiering maar dat heeft niks uit gehaalt..
ik moet ook gewoon opletten. en aan gezien mijn paardje er geen las meer van heeft op dit moment wil ik eers gewoon telefonisch contact hebben met een dierenarts voor dat ik hem laat komen. want ik moet ook mijn paadje zijn stalling nog kunnen betalen.het is mischien moeilijk te begrijpen en daar baal ik wel een beetje van bij bokt. ik twijfelde of ik het wel neer zou zetten over het geld omdat ik een beetje wist dat ik deze reactie's zou krijgen en eigenlijk is dat toch fout. je zit hier voor je lol en omdat je tips wil, maar er zitten er altijd een hoop tussen die niet vragen waarom of hoe maar gelijk een oordeel klaar hebben erg jammr.. (ik heb het niet over iedereen die hier ets geplaatst heeft hoor )..

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:50

Hallo Relien,

Dat met jouw paardje is alles je eigen beslissing!!!
Daar mogen wij helemaal niks over zeggen. Ach gut
Jij moet weten waneer, waarom en waarvoor je de DA laat kommen.
Ik heb bij mijn paard geleert, hoe meer je de DA, of wie dan ook laat komen, hoe meer je ervoor moet betalen. Want iedereen weet altijd alles beter, en iedereen heeft altijd een andere methode voor alweer een keertje terug te komen!! Praat hier nu alleen over de Doktoren. Wij kennen ons paard het beste. Alleen zijn er soms dingen, vooral hier bij Bokt, zijn er zoveel mensen die ervaringen met hun paard maken, en daarom weten, dat het niet echt normaal, bwvs, levensgevaarlijk kan zijn als je paard neusbloede heeft.
Want een klein wondje, oft een bloedneus, daar liggen werkelijk 2 werelden ertussen.
Dus kop hoog, en ook verschillende reakties of kommentare van de andere mensen akzepteren. Haha!
Groetjes,
Nadia
P.S. Ben blij dat het weer goed gaat, toch nu waar de weidegang weer begint, extra oppassen.

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:51

Beterschap nog met je gezondheid. Ach gut
Hoop dat het nu beter gaat. Wij bokkers zijn voor je daar. Haha!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 13:13

Ik heb vandaag een da gesproken. en die willen toch komen kijken omdat het door dat wisselende neusgat toch echt dieper van binnen zit. gelukkig kan ik geld besparen omdat ik me papieren van de onderzoeken uit januari nog kan krijgen. dus hoeft de da die morgen komt waarschijnlijk geen bloed onderzoek doen. de kans is wel heel groot dat hij een scopie moet dus dat ik met hem naar roosendaal moet. maarja. ik heb nu werk dus dan moet ik maar effe hard werken.
Ik hoop zo dat het goed komt met hem helemaal omdat ik echt weer zin had te gaan starten..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:20

Relien schreef:
ik had vorige week dinsdag de da gebelt ik zou terug gebelt worden inmiddels ben ik nog steeds niet gebelt nu ben ik ook een weekend weg geweest en heb ik inverband met eigen ziekenhuis problemen ook niet kunnen bellen maar het is dus nu ook al een tijd geleden dat hij het gehad heeft en hij is nu gewoon weer super vrolijk en heeft er geen last meer van gehad.
ik ga morgen toch alsnog de da bellen voor wat hun vinden maar ik denk dat ie niet gaan komen hoor. wat ik uit ervaring ken. maar ik ga nu ook een andere da erbij halen dan die ik normaal heb...

@ damiano: thnx ik snap je bedoeling.. ik hou het up to date. ga er nu weer even hard achteraan. ben zelf ook weer even opgeknapt had mijn vakantie ook hard nodig zat zelf ook niet lekker in me vel.

@ Spinet: thnx voor de tip ik zal het zelf ook met de da over leggen over die scopie.

*edit* Extra:
Ik snap dat mensen het moeilijk begrijpen met geld en hoe en wat, maar waarom moet er dan zo gereageert worden. ik heb normaal een rekening apart staan voor dierenarts laat de DA nou in maart nog geweest te zijn.. toen heb ik ook gelijk gezegt of hij zijn longen wou checken hij heeft toen aleen geluistert en niks voor de rest. en alles zat in zijn rug. en hij heeft 2 prikken in elke bil 1 gegeven die super duur waren voor de bespiering maar dat heeft niks uit gehaalt..ik moet ook gewoon opletten. en aan gezien mijn paardje er geen las meer van heeft op dit moment wil ik eers gewoon telefonisch contact hebben met een dierenarts voor dat ik hem laat komen. want ik moet ook mijn paadje zijn stalling nog kunnen betalen.het is mischien moeilijk te begrijpen en daar baal ik wel een beetje van bij bokt. ik twijfelde of ik het wel neer zou zetten over het geld omdat ik een beetje wist dat ik deze reactie's zou krijgen en eigenlijk is dat toch fout. je zit hier voor je lol en omdat je tips wil, maar er zitten er altijd een hoop tussen die niet vragen waarom of hoe maar gelijk een oordeel klaar hebben erg jammr.. (ik heb het niet over iedereen die hier ets geplaatst heeft hoor )..

Als dat injecties zijn waardoor je paard meer spieropbouw moet krijgen is dat punt 1 illegaal, punt 2 ongezond en punt 3 ontzettend duur.
Zou je dan niet je geld sparen om dit soort bezoeken te kunnen bekostigen?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:25

Mijn vzpony heeft ook af en toe een héél klein beetje bloed bij zn neusgat (lees; 1 of 2 minidruppeltjes), daar springen af en toe de adertjes. Is verder niks mee aan de hand. Maar als het echt vaak voorkomt en veel is zou ik het in de gaten houden, of even de da bellen om te vragen wat die denkt.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 08:05

@ wildgirl: de DA heeft dit gegeven omdat mijn pony gewoon bij het draven enzz helemaal NIKS meer met zijn achter hand kon en in wendingen zakte hij er zelf door heen. dus mijn geld is daar goed aan besteed. want dat door heen zakken is niet meer zo heel erg heel afentoe. en illegaal zal het niet zijn als de DA ze geeft. en het was idd duur maar wat wil je dan een pony die van wegen spierkracht van achter helemaal niks meer kan, en met rijden kreeg je dit niet meer opgebouwt omdat mijn pony ook niet lekker in zijn vel zat (drm moest ook da komen toen) en daar door wou hij ook gewoon niet meer lopen (hij dee het wel geemn staking ofzo) maar hij was gewoon helemaal niet voor waarts

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:09

Als je paard nog niet voldoende bespiering heeft om goed te lopen dan zou ik niet gaan rijden. Eerst longeren wandelen en spieren opbouwen. Rijden kan dan op rechte stukken als je paard in wendingen door de heupen zakt lijkt mij niet echt goed.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:26

Relien schreef:
@ wildgirl: de DA heeft dit gegeven omdat mijn pony gewoon bij het draven enzz helemaal NIKS meer met zijn achter hand kon en in wendingen zakte hij er zelf door heen. dus mijn geld is daar goed aan besteed. want dat door heen zakken is niet meer zo heel erg heel afentoe. en illegaal zal het niet zijn als de DA ze geeft. en het was idd duur maar wat wil je dan een pony die van wegen spierkracht van achter helemaal niks meer kan, en met rijden kreeg je dit niet meer opgebouwt omdat mijn pony ook niet lekker in zijn vel zat (drm moest ook da komen toen) en daar door wou hij ook gewoon niet meer lopen (hij dee het wel geemn staking ofzo) maar hij was gewoon helemaal niet voor waarts

Wat dacht je dat alle hengsten voor de hengstenkeuring krijgen(uitzonderingen daargelaten)?
Bij mensen noem je dit anabolen; oftewel spierversterkers zodat er sneller en extremer spierweefsel optreedt.
Ondanks dat dit door een DA gegeven wordt is het illegaal; ga maar eens een aantal DA's met deze vraag benaderen; 3/4 zal weigeren omdat het ongezond en strafbaar is.
daarnaast zou ik idd anders naar je training en voer gaan kijken dan het zo oplossen; dan maar een tijdje niet rijden.
Stel je nou voor dat je pony nu accuut naar de kliniek gebracht zou moeten worden, een operatie + stallingsgeld?
Dan zit je met een probleem denk ik.
Daarmee zeg ik niet dat weinig geld omhanden hebben erg is of dat je dan geen paarden kunt houden maar het maakt het wel gecompliceerder.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 16:35

De DA is geweest en wildgirlb het is niet illegaal want vandaag kreeg ik het weer voor geschreven door een hele andere dierenarts.. lijkt me beetje raar dat 2 totaal verschillende dierenartsen het toch voorschrijven terwijl het illegaal is.
ook krijgt hij een soort van korrels om zijn conditie omhoog te krijgen enz. en als hij nog een x een neusbloeding krijgt dan moet ik door naar de kliniek.

en over dat ik dan maar niet moet rijden hier is een foto van me pony .. hij is goed bespiert dat zei de DA ook. alleen is hij te moe om zijn achterhand te gebruiken.
Afbeelding
en volgens de DA was het niet slecht om door te rijden. tuurlijk hebben we rustiger aan gedaan. alleen als je hem stil zet of wat dan ook dan bouwt hij helemaal niks op.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:06

hoe komt het dan dat hij te moe is?

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:08

Hallo,
mijn pony heeft het ook regelmatig, wij hebben er toen ook wat informatie over gezocht, en het bleek regelmatig voor te komen bij volbloeden.
Karina heeft het alleen in de zomer (of zoals nu met warm weer) als ze dan zware inspanning vericht, maar soms heeft ze het ook al ze heel lang in de zon heeft gestaan. Bij haar wisselt het ook van neusgaten en het is verder niet ernstig.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:18

HOi

Ik vroeg me af hoe he tmet je paardje is. Zijn de bloedingen al minder? En heb je al scopie gehad.
Zelf moest ik ook door rijden maar ze mocht niet zweten, dus veel stappen en kleine stukjes draf en tölt.
Vind vooral dat jij moet doen wat jij goed vindt, maar er wel bij stil moet staan met bloedneuzen dat het veel ernstiger kan zijn dan je verwacht. Maar ook minder zoals in mijn geval.
Hoor graag hoe het gaat.

Groetjes en succes

Iris

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:24

Hoe is het nu met je paardje?
Al wat beter, minder moe?! Lachen
Nou ik hoop voor je dat het snel over gaat, en dat je dan weer gewoon kan rijden zoals je voorheen ook deed;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:33

spinet schreef:
mijn paardjes had ook heel erg bloedneuzen werd toen kliniek en scopie om gelijk goed te kunnen zien wat er mee aan de hand is. zeker bij wisselende neusgaten moet je echt heel voorzichtig zijn. denk bijvoorbeeld aan tumor in de neus of longbloedings beginselen. maar daarnaast kan eht ook mee vallen. die van mij had een luchtweg infectie die je echt niet aan haar kon merken. daardoor kwamen er een soort van spataderen naar de oppervlakte en gingen die soms open. dus niet iets waar ik me druk om moet maken. maar iemand die ik ken had het ook en dacht ik wacht nog even. 4 dagen later pas de da en diagnose was zo slecht (dikke tumor) dat ze hem de volgende dag heeft in moeten laten slapen.
ik zou gelijk voor een scopie gaan. kost trouwens rond de 100 euro weet je dat

(heb trouwens bewust mijn paard verzekerd tot 2500 euro per jaar kost 41 euro vorodeel is dat ik 75% vergoed krijg met minimun van 50 euro bijdragen. heb alels keurig vergoed gehad van de verzekering binnen 2 weken na inzending. heb ook niet veel geld en wil wel mijn paard kunnen verzorgen. mijn merrie heeft 4 maanden 4x scopie gehad en is zelfs in utrecht geweest voor second opion, zonder die verzekering had ik dat nooit kunnen doen.)

Het is echt geen aanval naar jou dat moe tje zeker ook niet zo zien. Maar wil je alleen behoeden, wat nou als je straks afscheid moet nemen of dure dingen nodig hebt doordat er te laat actie is ondernomen. bloedneuzen is uit ten boze bij paarden. Ik stond echt enorm te janken en trillen op stal doen ik het zag en het gewoon weer gebeurden bij haar andere neusgat.

waar ben jij verzekerd??
41 euro per jaar is echt voor niets Ja ik betaal 200 euro ziektekosten verz per jaar
en ik vind dat verschil wel erg groot Knipoog

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 09:21

@ spinet , nicole13 :
de DA is gister geweest dus verschil is er nog niet. Met rijden doe ik lekker rustig aan. gewoon lekker naar buiten en afentoe in de bak. omdat mijn pony conditioneel dus zo slecht is ga ik stappen waneer hij aan het pompen is zo probeer ik met hem toch wat op te bouwen maar ook rustig te doen. als hij weer een bloedneus krijgt dan moet ik weer bellen en dan gaan ze me door verwijzen naar roosendaal en dan word er een scopie gemaakt. de DA denkt zelf dat het een adertje is alleen dan wat dieper maar hij zegt ook het kan ook een tumor zijn,.

@ wildgirl: de DA en ik denken dat hij gewoon ergens heel ziek van is geweest maar we weten niet wat, in zijn bloed waren wel wat verhogingen en laagheden maar die waren eigenlijk heel erg minimaal. ik heb er in januari een super vitamine drankje voor gekregen daar is hij iets minder sober van geworden maar zijn conditie is er niet beter van geworden en nu krijgt hij iets strekers. de DA zei ook het zijn vage klachten maar we moeten ze wel sirieus nemen. dus als dit allemaal niks uit haalt denk ik dat hij zowie zo naar de kliniek door verwezen word,

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 14:43

Update ::

het gaat eigenlijk nog niet beter. er is nog geen vooruit gang.
morgen ga ik de DA bellen en dan ga ik naar roosendaal.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:53

ik ga donderdag met replay naar roosendaal om hem geheel na te laten checken.. ik hoop zo dat ie beter word.. Boos!.. gister had hij weer een bloedneus

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:38

wat sneu voor je paardje heel veel sterkte ermee... ik weet zelf ook hoe het is als je op je geld moet letten ik studeer en heb een bijbaantje om mijn paard te kunnen betalen. ik heb alleen wel een geweldige moeder die bijspringt als de dierenarts moet komen en ik op dat moment geen geld heb.. dit moet ik later dan wel terugbetalen maar mijn moeder weet hoe waardevol mijn paard voor mij is.

verder denk ik dat TS zelf wel weet wat ze wel en niet met haar paard kan en wil doen en dat we op het onderwerp over de bloedneus moeten blijven en niet afdwalen naar bijzaken die er niet toe doen

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:10

@ carolalisa: bedankt. met geld is indd toen ik dit topic begon had ik zelf nog geen baandje die heb ik nu wel en al het geld gaat in een rekening voor de DA. mijn vader is een persoon die heel moeilijk doet als het om geld gaat vandaar. en mijn moeder heeft het al niet breed. tuurlijk ik kan het haar vragen maar het is voor haar dan ook moeilijk..