hoefijzer kwijt..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Re: hoefijzer kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:42

RianneH schreef:
Zonder ijzers kan je heel goed over asfalt lopen hoor. Twee uren rijden is zelfs geen probleem.

dat zou ik alleen niet zo snel doen als je een ijzer verloren bent.
Omdat je paard dan ongelijk loopt.

Nu moet ik dat sowieso met mijn paard niet uithalen als ik een ijzer kwijt bent, dan gaat de hoefsmid niet blij met mij zijn. Mijn paard haar hoeven slijten namelijk behoorlijk snel af.
ik heb het 1 maal tijdenes een buitenrit gehad. Toen zijn we stappend en zo veel mogelijk ik de berm rijdend naar huis gegaan. Een paar dagen later kwam de smid en die was blij dat hij er nog een ijzer onder kreeg. Madame staat namelijk ook nog eens met haar voorbenen te schrapen, waardoor de boel nog sneller afslijt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:36

Als je mijn stukje verder had gelezen had je gezien dat ik ook zei dat met ongelijke hoeven je nooit moet rijden.

Maar zonder ijzers kan je heel goed rijden hoor. Ik heb nog nooit ergens last van gehad. Goed ander verhaal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:40

Wat ik niet snap in dit verhaal, de TS schrijft dat de ijzers er nog maar een paar weken onder zaten. Dan zou die smid zich toch verplicht moeten voelen om haar gelijk te helpen? Het is toch niet normaal dat er na een paar weken alweer een ijzer af ligt. In mijn ogen prutswerk.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:56

je zou even moeten kijken of hij dan goed goed
(kan je ook in de berm?)
en anders iemand proberen te regelen voor een trailer

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 16:57

De hoefsmid komt vanavond nieuw ijzer zetten, dus dan kan ik morgen gewoon naar wedstrijd en vandaag na het ijzer zetten nog even oefenen Lachen bedankt allemaal!