Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

xThalyx schreef:Ik smeer de hoeven van mijn paard elke dag in met hoefolie en laurierzalf (zie mijn toppic: [BEH] Slechte hoeven, wat te doen??)
Ik teer in de winter 1x per week. Ik teer alleen de stralen. Ik kijk wel of het nodig is. Mijn paard heeft snel last van zachte stralen door het natte weer. Door het teren merk ik dat ze minder snel last heeft van rotstraal.
Als je teert, moet je er wel goed op letten dat de hoef goed schoon en droog is omdat teer de hoef afsluit.
Ik zou het dus alleen doen als je paard daadwerkelijk last heeft van rotstraal, anders zou ik het niet doen.
Cassidy schreef:En waar haal jij die kennis vandaan? Ik herhaal wat mijn smid zegt, maar ben altijd bereid te leren.

Lenneke_ schreef:Als je paard in de wei staat is het heel makkelijk om te zorgen dat de hoeven niet uitdrogen, gewoon een modderpoeltje rond de drinkplaats. Daar staan ze dan een paar keer per dag in, de hoeven komen vol te zitten met natte modder en de hoef trekt het vocht uit de modder.
Paarden die dag en nacht buiten lopen lopen ook nog eens 's ochtends in de dauw.
GinaLoveStar schreef:Ik doe het 2x in de week wel verdeeld
Dinsdag en Vrijdag
Als ik het niet doe dan worden de tedroog!
Dit advies heb ik van mijn hoefsmid
Gr.