Merrie van 20 heeft steeds dik been!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: Merrie van 20 heeft steeds dik been!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:19

Nou gelukkig is dat het en niet wat anders. Wel balen dat je 9 maanden rust nodig bent. Ik wens je er veel succes mee

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:15

Linnietje is mijn stalgenootje, en vertelde mij dat de merrie eigenlijk op absolute stalrust moest.. Maar als het paard daar te heftig van werd mag ze wel op de wei, maar dan een klein stukje en alleen...

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 12:41

__PSM__ schreef:
Linnietje is mijn stalgenootje, en vertelde mij dat de merrie eigenlijk op absolute stalrust moest.. Maar als het paard daar te heftig van werd mag ze wel op de wei, maar dan een klein stukje en alleen...

Klopt helemaal!

Ik mag met een week of 2-3 wel een klein stukje gaan wandelen over de verharde grond.
Nu is het alleen nog maar een rondje strekken op het erf.
Ze mocht af-en-toe van de dierenarts wel een klein uurtje lekker in de longeerbak uitwaaien.

Best moeilijk, omdat al haar maatjes op het land staan te grazen en zijn niet.
Ze kan ze ook nog eens zien vanuit haar box!!!

Op 23 mei komt de dierenarts weer!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:28

Ondanks dit topic al wat ouder is wil ik toch reageren, heb zelf ook een merrie van 20 jaar staan, zij moet als ze op stal staat fleece bandage om hebben doen ik dit niet worden haar beenen zo dik dat ze amper uit haar stal kan komen.... je moet het maar zien als bij oudere mensen die een steunkous tegen de vocht om hebben.

nu ze dag en nacht op het weiland staat heeft ze die niet meer nodig maar zodra ze van de winter weer op stal staat gaan die bandages er weer om....