Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FahyaFemke schreef:arabesk, vind jij deze hoeven te laag of te hoog dan?
mijn paard heeft trouwens ook beetje platvoeten, van friese kant. maar als ik ze netjes bijhoud blijven ze mooi rond en flappen ze niet uit naar flares.
moonfish13 schreef:zal nummer 1 wel zijn. maar ik denk dat ze niet voor niks die hoefstand zo doen, in de natuur hoeven ze niet zoveel gewicht te dragen, ik dacht dat dat iets te maken had met de hoefkatrollen o.i.d.
Arabesk schreef:mariska32 schreef:ik dan maar.
vind het nogal meevallen allemaal.
Ik niet. De steunsels zijn veel te lang, en zitten omgeklapt op de hoef. Ik kan niet zien hoe diep de werkelijke zool ligt, maar ik denk ook dat de hoef te lang is in z'n geheel. Verder zitten er flares links en rechts, wat inhoudt dat de witte lijn daar niet gezond en sterk is.
Een goede huisvesting (24/7 buiten, veel beweging), voeding en bekapping (regelmatig onderhoud!) kunnen deze hoeven weer helemaal gezond maken. De hoeven elke dag natmaken (hoeft op het land niet, want in NL heb je vrijwel elke ochtend dauw) en vooral NIET teren en vetten.
Ze zien er op zich ook niet onaardig uit, de straal is gelukkig breed en de hoeven zijn niet ernstig samengeknepen.
Even op internet gezocht naar voorbeelden van hoe dan wel:
een hoef om van te kwijlen --->
Het is slecht op de foto's van jou te zien, maar ik vermoed ook licht ondergeschoven hielen:
Arabesk schreef:Je paard hoeft niet per se op een weiland. Zelfs in noordholland is ruimte voor paddocks
garny95 schreef:mariska, het is niet wanhopig als je dat bedoelt, maar het gaat niet goed naar mijn gevoel en daar luister ik naar, vandaar dit topic, ik heb al veel aan de opmerkingen die hier zo geplaatst worden. Maar voor mij is het wel ernstig en serieus want ik wil goede hoeven voor mijn paard en me daar ook voor inzetten. En goed ook dat de meningen verdeelt zijn, ik kan eruit halen wat ik nodig heb.