Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

frisiangirl schreef:Ehm, klein vraagje tussendoor: heeft hij aan beide hoeven een hoefzweer? En komt dat van binnenuit of door het beslaan?
mariellede schreef:en komt de smid vandaag ??

Udo2001 schreef:Ja, gisterenochtend gelijk de smid erbij gehad. Die heeft dus dat nagelgat verder uitgesneden. Kwam wel wat rotzooi uit maar niet veel. Hij loopt al een stuk beter, woensdag of donderdag komt de smid terug om te kijken hoe het gaat en een vervolg te bekijken. Ik weet niet zo goed of ik hem gelijk weer op een ijzer moet gaan zetten.

Arabesk schreef:Udo2001 schreef:Ja, gisterenochtend gelijk de smid erbij gehad. Die heeft dus dat nagelgat verder uitgesneden. Kwam wel wat rotzooi uit maar niet veel. Hij loopt al een stuk beter, woensdag of donderdag komt de smid terug om te kijken hoe het gaat en een vervolg te bekijken. Ik weet niet zo goed of ik hem gelijk weer op een ijzer moet gaan zetten.
Heb je er foto's van?
madamX schreef:Een paard op ijzers zetten is het begin van het einde.......

madamX schreef:Een paard op ijzers zetten is het begin van het einde.......

Udo2001 schreef:Even een update. Laatste dagen weer supergevoelig, niet leuk om naar te kijken. Hoeven veel geweekt in lijnzaad en badedas. Vanavond op stal stond die ineens met een dik been, nu toch maar weer de veearts gebeld wat ik daarmee moest. De veearts is gekomen en heeft een heel klein stukje gesnedenin zijn hoeven, en daar kwam de waarschijnlijke boosdoener aan: ZWEER!! Pijnstiller en antibiotica gekregen, en even morgen kijken hoe het gaat. Maandag moet ik de smid gelijk laten komen om het wat verder open te laten leggen. Dan zal het beestje gelijk wat beter in zijn vel komen te zitten.
KiWiKo schreef:natuurlijk wordt er antibiotica gegeven bij een narrige zweer![]()
.