Help, paard eet echt te veel stro !! tips??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepelJarig

Re: Help, paard eet echt te veel stro !! tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:18

vervelend is dat he..
ik heb ook jaren op stallingen gestaan waar ze maar 2x voerden.
en op alle stallingen at mijn pony zijn stal leeg.
nu staat hij de hele dag op een kale wei,staat met zijn neus in de voordrooghooi en zijn stal blijft vol met stro Haha!

tja eigenlijk zou je es moeten gaan praten met de eigenaar wat het probleem is van 2x voeren naar 3 of 4x te gaan?
ja kost ze meer werk haha en dat wilen ze vaak niet.
maar vraag es of er de mogelijkheid is dat er hooi bij komt?
miischien zijn er meer stalgenoten die dat graag willen?

dan zou je 1 voerbeurt brok kunnen laten vervallen en in plaats daarvan hooi geven,paarden blij want ze hebben een tijdje wat te doen en volgens mij ben je dan goedkoper uit?
--nou ja de stalhouder dan.

ik heb het es voor elkaar gekregen op een stalling..koste me wel 10 euro per maand meer,maar toen kreeg mijn pony 3x in plaats van 2x per dag hooi,

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:18

Ja het is toch de bedoeling dat als zo'n ding rolt er iets uitkomt. Dat kan ook als hij er aan trekt Bloos

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:24

Tja ik denk dus niet dat dat hem gaat worden.
Het is een zeer luxe stal, staan allemaal sportpaarden en ook aantal in stalbandages.
geen ander paard heeft er verder last van mijnes is al zo geweest sinds dat ik hem kocht.
Eerst stond ik op een stal waar ze 1 keer in de 2 weken deden uitmesten en elke dag opstrooien.
Toen viel het niet zo op ik wist wel dat hij het at maar de stal was zo opgepot dat hij dik in het stro zat.

Op deze stal doen ze elke dag uitmesten zodat er niet zo'n mest lucht hang.
De kosten zijn 330 euro en om heel eerlijk te zijn vind ik dat zat...
Ik denk misschien toch dat ik hem eens een maandje op zaagsel laat zetten.. even kijken hoe ze stal dan blijft ..
en desnoods een voerbal er bij.. met zaagsel kan het tenminste rollen.

marlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:26

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:29

marlady schreef:
De hooinetten van http://www.hooinet.nl zijn ideaal. Daarmee doet hij veel langer met zijn hooi.

haha en dat moet ik zijn stal hangen?? Haha!
dat is wel erg groot ? ziet het plaatje van de weide Knipoog

edit : volgens mij heeft het gewoon de zelfde werking als een normale hooinet. Knipoog
Laatst bijgewerkt door doom op 28-03-08 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

marlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:30

Ze hebben verschillende maten, ik heb ze ook in de stallen hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:16

Toen mij paard op stro stond was het ook een viespeuk. Hij draaide constant in zijn stal om maar het lekkerste plukje stro te zoeken. Toen ik over ging op zaagsel hoefde hij ook niet meer te draaien en was hij een stuk schoner.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 17:36

Liberto schreef:
Toen mij paard op stro stond was het ook een viespeuk. Hij draaide constant in zijn stal om maar het lekkerste plukje stro te zoeken. Toen ik over ging op zaagsel hoefde hij ook niet meer te draaien en was hij een stuk schoner.

Hee daar zit inderdaag wel wat in !!! Haha!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:44

Bij ons op stal hebben we ook een paard wat zijn box leeg at iedere dag, we hebben een plantenspuit gekocht en bij de Lydl een aantal flessen witte azijn en ze eten er niet meer van smaakt zuur maar je stal blijft er wel vol van..ik zou het zeker een x proberen je kan hem als dat niet werkt altijd nog op zaagsel of vlas zetten.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:46

Kijk wel uit als je hem op zaagsel gaat zetten, hij moet dat niet gaan opeten want dan is de kans op vertoppings koliek heel erg groot. Je kan mischien 2e hands stro gebruiken, daar bedoel ik mee dat je dan een ander paard schoon opstrooit en jou paard het stro geeft wat niet meer vers is. Wij doen dat ook op stal met hele viespeuken en dat werkt best goed. Ik begrijp dat je niet bij kan voeren met ander hooi , maar ik zou het toch vragen of hij geen gedorst hooi erbij kan krijgen daar mag hij de hele dag van eten (zit niks in, en is stengelig). Is voor de stal eigenaar ook leuker een baal hooi kost minder als stro.