hoeven invetten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: hoeven invetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:33

tamaartjeee schreef:
dankjullie!
ik kan helaas niet door de blubber rijden ofzo doordat de bakken heel goed zijn dus komen eigenlijk nooit plassen of blubber in, en in de buurt is ook maar weinig blubber er is wel nat gras maar of dat nut heeft.
dan is de wei soms wel blubberig maar ik weet niet of hij daar vaak doorheen loopt volgens mij loopt hij er of langs of gaat erin rollen of drinken Clown

de hoeven kan ik wel gewoon telkens nat maken wat we hebben wel een afspuitplaats met koud en warm water Knipoog

wat kan je dan het beste gebruiken koud of warm water? of maakt dat niet uit?

Nat gras maakt de hoeven ook vochtig dus dat maakt niet zo veel uit als je geen blubber tot je beschikking hebt.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:40

Regelmatig bekappen helpt goed! Als er langer dan 6 weken tussen de bekapbeurten zit, kun je zelf met een vijl even de hoefwand bijwerken als het gaat brokkelen dat scheelt enorm. Verder helpt biotine of biergist door het voer en inderdaad hoefvocht van de paardendrogist. Dat vind ik ook super spul! Vooral nu het aanhoudend zo lang droog weer is geweest.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:12

Nooit zelf gaan prusten met vijlen.

tammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:39

mijn paard heeft dat ok wle eens gehad, wat bij mijn heeft geholpen is speciale hoefvet voor uitfrogende hoeven. als je dat een tijdje gebruikt hebt kan je overgaan op hoefoli en het werkt prima! Knipoog