pfff luizen..weet iemand een wondermiddel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: pfff luizen..weet iemand een wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:22

Ik denk dat dan de Neocidol goedkoper is, een verpakking Frontline voor een grote hond, 6 pipetjes is volgens mij ook al richting de € 50,- zo niet meer.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:25

Oh ik dacht dat ik die spray moest hebben..met die pipetjes wordt wel prijzig denk ik..voor 3 pony's van 350 / 450/500 kilo Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:25

nee, je moet ook geen pipetjes kopen,maar zo'n spuitflesje...

ik heb gewoon aan 2 kanten een paar keer gespoten,en goed tussen zijn manen gespoten,en binnen een paar dagen was alles weg,en had hij geen jeuk meer..

zo zat net te kijken wat die sebacil kost,das een partij duur zeg,dacht dat zo'n flesje een paar euro kostte Wow!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:27

Ong 6 jaar geleden was neocidol nog gewoon bij de welkoop (ed.) te koop...toen was 100ml iets van 47 euro.
Maar nu is het alleen nog bij de DA te koop...en das wel een stukkie prijziger..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:29

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:30

das 1 liter staat erachter Haha!

maar volgens mij is alles wat gif is tegen dit soort beestjes gewoon duur...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:32

Klopt!

Als ik het goed heb verkoopt de DA het ook per liter.
Of je moet het geluk hebben dat ze het voor je willen uitvullen.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:33

Sientje schreef:
Sebacil is vrij verkrijgbaar in België en werkt inderdaad super tegen luizen. In Nederland is het verboden, maar er is momenteel een ander gif tijdelijk vrijgegeven (voor een of andere ziekte bij ander vee), dat even goed werkt. Kom alleen verdorie even niet op de naam van dat spul.
Wat betreft het verdunnen/aanbrengen: in een emmertje doen en de boel met een sponsje insmeren, of anders in een plantenspuit doen. Uitspoelen is niet de bedoeling. Pas wel op dat het gif niet even later van de natte manen de voeremmer in druipt.
Van onze DA moesten we op dag 1, dag 8 en dag 21 het verdunde gif erop smeren, omdat het niet de eitjes vernietigd. De luizen die daar dus weer uitkomen, moet je dus opnieuw te lijf gaan. Onze merrie begon een dag voordat ze weer gewassen moest worden weer te jeuken trouwens, en dat was gelijk na het wassen weer over en is dus na drie sessies nog steeds over.

Ja? Wij hebben het gewoon meegekregen bij onze dierenarts, ik wist niet dat het middel bestond, maar wij vroegen naar anti luizen middel voor een paard, en kregen dat mee Clown Al was het wel prijzig..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:33

Oja de Frontline spray, helemaal niet aangedacht.
Frontline helpt bij onze huisdieren overigens geen ene ruk meer, niet tegen vlooien en niet tegen teken.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:34

kimmie261 schreef:
das 1 liter staat erachter Haha!

maar volgens mij is alles wat gif is tegen dit soort beestjes gewoon duur...

Heb ik iig een voorraad Clown

maar probeer eerst de frontline een dinsdag. Mocht dat niet lukken dan de sebacil.
heb dat 2 jaar geleden gebruikt en toen was hij er zo vanaf.

vind het alleen erg raar dat hij het ieder jaar heeft..en zo krijgen die andere het dus ook want ze lopen samen.

weet iemand toevallig ook wat de oorzaak kan zijn?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:35

schapen in de buurt?

vaak komen dieren er in aanraking en raken besmet wanneer ze een verminderde weerstand hebben.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:36

djoni , ik vroeg er vorig jaar ook speciaal naar maar toen hadden ze het ook al niet meer.erg jammer. want die hondenshampo hielp niet echt en was bijna niet te doen om te wassen als je geen water daar hebt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:38

djoni schreef:
Sientje schreef:
Sebacil is vrij verkrijgbaar in België en werkt inderdaad super tegen luizen. In Nederland is het verboden, maar er is momenteel een ander gif tijdelijk vrijgegeven (voor een of andere ziekte bij ander vee), dat even goed werkt. Kom alleen verdorie even niet op de naam van dat spul.
Wat betreft het verdunnen/aanbrengen: in een emmertje doen en de boel met een sponsje insmeren, of anders in een plantenspuit doen. Uitspoelen is niet de bedoeling. Pas wel op dat het gif niet even later van de natte manen de voeremmer in druipt.
Van onze DA moesten we op dag 1, dag 8 en dag 21 het verdunde gif erop smeren, omdat het niet de eitjes vernietigd. De luizen die daar dus weer uitkomen, moet je dus opnieuw te lijf gaan. Onze merrie begon een dag voordat ze weer gewassen moest worden weer te jeuken trouwens, en dat was gelijk na het wassen weer over en is dus na drie sessies nog steeds over.

Ja? Wij hebben het gewoon meegekregen bij onze dierenarts, ik wist niet dat het middel bestond, maar wij vroegen naar anti luizen middel voor een paard, en kregen dat mee Clown Al was het wel prijzig..

Volgens mij is al in dit topic gezegd dat sommige dierenartsen nog een voorraadje onder de toonbank hebben. Of af en toe een doosje gaan halen in België... Knipoog
Ik mag hopen dat er wel extra is gewaarschuwd er voorzichtig mee om te gaan? Dus handschoenen te dragen en het flesje het liefst in een afgesloten pot oid. ergens achterin/bovenin een kast te zetten, zodat in elk geval kinderen er niet bij kunnen..?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:39

Heb geen schapen in de buurt. Ze komen ook niet direct in contact met andere paarden oid..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:40

trailer gebruikt waar schapen in vervoerd zijn?

(zo had mijn pony het gekregen namelijk) Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:44

Waar ze vandaan komen kon hij niet verklaren, maar volgens de DA worden in elk geval altijd de kleinsten van een kudde gepakt. In ons geval klopte dat inderdaad ook.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:44

Neeh ook niet. ze zijn de laatste tijd helemaal nergens anders geweest..
Op stro staan ze ook niet meer.ze staan nu op vlas..en krijgen voordroog..maar daar moet het niet in zitten lijkt mij.

1tje heeft het zowat ieder jaar.
ze staan wel zonder dekens, misschien volgend jaar toch maar dekens gebruiken? die luizen is ook nix

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:47

Sientje schreef:
Waar ze vandaan komen kon hij niet verklaren, maar volgens de DA worden in elk geval altijd de kleinsten van een kudde gepakt. In ons geval klopte dat inderdaad ook.

Hier is het de jongste, al begon idd de kleinste met schuren.maar was er nix beweegbaars te zien..dus imaverol gebruikt maar nu beginnen ze weer. en wel alle 3 Clown dus ze kan ze alle 3 gaan behandelen anders schiet het ook niet op.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:53

imaverol is ook niet voor luizen meer voor schimmel. weet niet hoe je daar bij komt ..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:59

Toen ik ze daarmee heb gewassen konden we geen beestjes vinden.maar ze kregen wel kale plekken. Dus daarom imaverol. al zeggen sommige dat dat tegen luizen ook helpt..maar hier niet Tong uitsteken

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:10

Luizen kunnen ook gewoon komen door een relatief warme en vochtige winter (zoals deze). Daar kunnen die beestjes gewoon prima in leven en dan kiezen ze natuurlijk een lekker warm plekje paard uit om op te leven. Tja, luizen kunnen op allerlei dieren voorkomen. Soms wordt wel eens gezegd bij paarden met weinig weerstand, maar bij dit weer geloof ik er niet zo in.
Het is deze winter gewoon erg lekker luizenweer geweest Haha!

Behandelen hangt af van of het parasieten (beestjes) zijn of niet. Alle beestjes, mijten, luizen enz enz. maar dus ook schurft, Kun je behandelen met neocidol.
Voor schimmels imaverol.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 23:17

Volgens mij zijn t luizen..ze bewegen iig..haalde er 1 uit zijn haar en op mn hand bewoog tie. ze zijn wit iig.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:46

ja dat zijn luizen denk ik. scheren schijnt ook te helpen als het echt niet over gaat (kan je directer behandelen)

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:11

De luizen kunnen trouwens ook gewoon meekomen met je smid of veearts.....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:14

margaretha1 schreef:
De luizen kunnen trouwens ook gewoon meekomen met je smid of veearts.....

En via muizen, ratten of vogels, als ik het goed heb begrepen? Of is dat dan weer een ander soort luizen?