Ik zal het nog eens ff checken, ik weet het merk niet eens precies. Het is een brok die bedoeld is voor zogende merrie's maar ook voor de veulens omdat het een kleine korrel is met extra anti-OC en OCD spul. Dat weet ik niet precies, heb ik ook niet zo op gelet. Juist wel op de VEP en VREP waardes, VEP was rond 120 als ik het goed heb.
Groeit ze nog steeds? Dan vind ik het allemaal nog wel redelijk te verklaren, langzame eten kan komen van het wisselen. Mijn 4jarige was laatst bij de tandarts en daar is toen niks aan gedaan, maar het paard was enorm aan het wisselen.
Wij hadden een paar jaar geleden hetzelfde met een jonge ruin en ik ben toen wel wat met 'em aan het werk gegaan. Niet veel, maar wel iets om meer 'gevoel' te krijgen met het paard: hoe is z'n stemming, is hij vrolijk, zit hij verder goed in zijn vel? Ik vond het wel een geruststelling dat hij graag wat doen wilde, attent was, enz. Uiteindelijk is het vanzelf beter gegaan, ben de hoeveelheid werk gaan opvoeren, de conditie werd beter en hij ging ook groeien. Ik heb wel een paar keer nog een boost gegeven tegen bloedarmoede. Verder heb ik hem bij een oudere merrie in de wei gezet die hem een beetje bemoederde en dat deed hem ook zichtbaar goed. Met krachtvoer ben ik nooit boven de 3,5 kg gaan zitten, vond dat voor zo'n jong paard wel een beetje tricky ivm koliek.
is ook niet bepaalde goed als je geen paard met tying-up wil hebben. zie je nog wel es op grote stallen waar de paarden bijna niet buitenkomen.. maar voor dat een uurtjes als ze er op rijden moet ie 5 kilo brok hebben.