Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AaronYve schreef:Vind dat hij wel gelijk heeft. Er zijn best veel mensen die zeggen dat ze een hda zijn.
Maar diegene die het ook echt zijn, krijgen daardoor een ''slechte'' naam, men is argwanend, terwijl als je een echte goeie hda aan het werk ziet en je ziet de resulaten die een normale da niet kan bereiken, dan weet je dat het toch echt wel werkt en dat het dus echt geen geen kwakzalverij is.
Ik spreek vanuit eigen ervaringen met een echte hda![]()
Hij werkt het liefst (alleen) met zijn eigen producten van simicur, die ook echt werken. Hij is ook absoluut niet duur.
RobvdPK schreef:Een holistisch dierenarts is een dierenarts die
naar het functioneren van het hele lichaam kijkt,
in plaats van uitsluitend naar de symptomen.
Dat is op zich niets bijzonders.
Iedere dierenarts die goed opgeleid is,
en zijn job ter harte neemt, gaat holistisch te werk.
<<knip>>
Rob
RobvdPK schreef:Een holistisch dierenarts is een dierenarts die
naar het functioneren van het hele lichaam kijkt,
in plaats van uitsluitend naar de symptomen.
Dat is op zich niets bijzonders.
Iedere dierenarts die goed opgeleid is,
en zijn job ter harte neemt, gaat holistisch te werk.
Mensen daarentegen die zichzelf specifiek holistisch noemen,
en daarmee een onderscheid willen maken met reguliere dierenartsen,
zijn in 90 procent van de gevallen kwakzalvers.
Niet jouw paard, maar wel hun portemonnee moet gezond blijven.
Rob
Citaat:Ach ja, ik dacht al waar blijft Rob in dit topic
RobvdPK schreef:Citaat:Ach ja, ik dacht al waar blijft Rob in dit topic
Sorry, ik was ff geband. Kon me niet eerder melden.
Dat een zogenaamde holist anderhalf uur allerhande vragen stelt,
is (in de meeste gevallen) niet bedoeld om het paard beter te leren kennen,
maar wel om het ego van de eigenaar te strelen.
Niet de duur van het onderzoek,
maar het resultaat van de behandeling is belangrijk.
Rob
singasong schreef:AaronYve schreef:Vind dat hij wel gelijk heeft. Er zijn best veel mensen die zeggen dat ze een hda zijn.
Maar diegene die het ook echt zijn, krijgen daardoor een ''slechte'' naam, men is argwanend, terwijl als je een echte goeie hda aan het werk ziet en je ziet de resulaten die een normale da niet kan bereiken, dan weet je dat het toch echt wel werkt en dat het dus echt geen geen kwakzalverij is.
Ik spreek vanuit eigen ervaringen met een echte hda![]()
Hij werkt het liefst (alleen) met zijn eigen producten van simicur, die ook echt werken. Hij is ook absoluut niet duur.
Waarmee heeft hij gelijk vind je?
Als een DA zegt dat hij ook holistisch te werk gaat, dan doet hij ook neem ik aan. En dat betekend niet dat het een kwakzalver is omdat hij zegt dat hij holistisch te werk gaat. Ik neem aan dat voordat je met iemand in zee gaat ook hebt gecontroleerd dat hij werkelijk dat is wat hij zegt!
Daarnaast heb je heel veel natuurgeneeskundigen die claimen dat ze holistisch zijn en dan moet je wel oppassen dat je geen kwakzalver treft.Maar onder DA-en lijkt mij dat sterk!
@Rob; ken jij persoonlijk DA-en die niet het 'holistische' voor hun naam hebben staan maar wel echt holistisch te werk gaan? Ik ken ze namelijk niet!
kaatje77 schreef:Als ik naar een DA had geluisterd was mijn paard allang in de frikandellen beland,
Citaat:Nou, Rob, wat kun jij een onzin uitkramen.
Noukie schreef:kaatje77 schreef:Als ik naar een DA had geluisterd was mijn paard allang in de frikandellen beland,
en als ik naar 1 van de "holistische goeroe's" die jullie hier noemen had geluisterd had ik
- een gezond paard (ok, ocd'tje in kogel, zo verwijderd door DA en daarna lekker weer de sport in) af laten maken vanwege ontzettend vreselijk zware rugproblemen
- een paard met vergroeide schoftwervels nav eerdere breuk en cauda equina syndroom doorgereden op wat druppels en poeders, want dat kon best
-een paard dat last had van lever en nieren niet laten behandelen, want die was kerngezond
sorry hoor, maar geef mij mn gewone DA maarAlle 3 die paarden hebben de juiste behandeling/diagnose gekregen daar en dat kostte echt een heel stuk minder dan bij de holistische arts.
overigens, ze zullen vast ook wel eens iets wel goed doen hoor, anders zouden ze niet meer kunnen leven van hun werk. Maar ik vind dat er nu wel heel erg het beeld geschetst wordt dat HDA geweldig zijn
Citaat:mijn dierenarts zegt dat scheve heupen rechtzetten helemaal niet kan? Verward Verward vind ik wel een beetje raar aangezien die dus zijn rechtgezet door de ostheopaat.?pure kwakzalverij noemde hij het?manupulatie van ruggenwervels kon niet want de ruggengraad was volgens hem alleen zijwaards flexibel in beperkte mate. wervels terugduwen is onzin.
Lynn_Nikita schreef:dan ben jij dus bij een kwakzalver geweest
RobvdPK schreef:ik vertel zelden onzin, maar als dat toch een keer gebeurt,
zorg ik er wel voor dat kindertjes als jij dat niet kunnen horen.
Nee, als je écht onzin wil horen,
en dan heb ik het over krankzinnige diagnoses,
en behandelingen waarvan de eerste letter nog niet bewezen is,
dan moet je bij een zelf verklaarde holist zijn.
Rob
Noukie schreef:Lynn_Nikita schreef:dan ben jij dus bij een kwakzalver geweest
dat vermoeden kreeg ik ook al ja
Weet je wat alleen zo grappig is? Dat diezelfde persoon in dit topic genoemd wordt als zgn zeer goede HDA
Ik bedoel maar..
kaatje77 schreef:Oké, en heb je hem daarmee geconfronteerd?
Lijkt me duidelijk dat zo iemand zo'n titel dan niet waardig is.
Zelfs de titel van DA niet.