Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kitty_gomez schreef:hoezo niet? je trekt het touwtje toch pas aan wanneer het paard zich verzet?
levine schreef:Wat zijn die paarden toch slim he!!
kitty_gomez schreef:vaak raken paarden in de stress van z`n spuit.
kitty_gomez schreef:bestaat dat wel? ik weet wel dat je ze een prik kan geven met vloeistof door de dierenarts maar goed om dat elke 8 wetekn te doen is ook wat veel.
tabletjes bestaan voglens mij ook nog niet
singasong schreef:Ontwormingspillen bestaan wel hoor. Ik heb ze toevallig van de week nog aan die van mij gegeven. Zijn pillen met ivermectine en praziquantel (tegen lintworm) met appelsmaak. Ze eten ze zo uit de hand.
Je kunt ze via Dubbeldun hier op bokt krijgen!
ook voor mijn pony..
Rascha schreef:Ik had vroeger wel problemen met wormenkuur toedienen bij mijn paard, nu gelukkig niet meer!!
Ik zorg dat ik een jas met grote zakken aan heb, en maak buiten de stal de spuit gebruiksklaar.. dopje eraf, juiste gewicht instellen..
Halster om, kont in de hoek en dan haal ik zijn tong uit zijn mond en spuit de injector zo ver mogelijk in zijn mond...
Dit gaat super snel omdat ik de spuit al gebruiksklaar in mijn jaszak heb!!
En doordat ik zijn tong naar buiten haal kan hij de pasta/gel moeilijker uitspugen...
Verstoppen in voer of lekkernijen was voor mijn paard geen optie, dan at hij gewoon 3 dagen niet meer uit die voerbak...
Succes

Ik ben ook van de snelle aanpak. Als je de wormkuur eerst op de verwarming legt zijn ze sneller leeg te spuiten.