Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ma_rie_tje schreef:@ Linda en Marit: heel erg duidelijk!
tja ik heb eigenlijk gewoon geen keus, ben het verplicht.
Oftopic: @ marit: vind die hanger echt super gaaf. Mn zus zal dr blij mee zijn!
singasong schreef:@Mork; waarom kan jouw paard niet tegen het rhino vaccin?
Mork schreef:singasong schreef:@Mork; waarom kan jouw paard niet tegen het rhino vaccin?
Mijn paard is er twee weken doodziek van geweest, en omdat het rhinovaccin nog steeds geen volwaardig vaccin is(geen gerantie dat je paard het niet krijgt) ent ik hem hier niet voor. Het vaccin verschilt ook iedere keer dus er is een kans dat ik een vaccin tref waar hij wel tegen kan. maar ik heb er voor gekozen hier niet voor te enten. Ik ben erg geschrokken van zijn reactie hierop.
singasong schreef:Er zijn ook veel paarden die ziek worden van het influenza-vaccin! Ook dit is geen volledig vaccin. Ik heb paarden gezien die toch echt wel heftige griepverschijnselen kregen die gewoon ingeënt waren.
100% zekerheid heb je nooit.
Rosita schreef:Wat is een titer?Laat iemand al de titer bepalen voordat hij ent? Dan weet je precies tegen welke ziekte je kunt/moet/mag enten. Ik weet alleen niet of je ook de titer kunt bepalen van tetanus? Maar volgens mij is tetanus enten vroeg genoeg als je paard daadwerkelijk een vieze wond heeft.
Tinkerloos schreef:Rosita schreef:Wat is een titer?Laat iemand al de titer bepalen voordat hij ent? Dan weet je precies tegen welke ziekte je kunt/moet/mag enten. Ik weet alleen niet of je ook de titer kunt bepalen van tetanus? Maar volgens mij is tetanus enten vroeg genoeg als je paard daadwerkelijk een vieze wond heeft.
SecretLIN schreef:is het perse noodzakelijk je paard te enten?
ik heb mijn fjord in okt 07 gekocht en ze moet dus in april haar jaarlijkse enting weer hebben ze is 16 jaar en heeft elk jaar de enting gekregen..ze staat bij mij aan huis zonder andere paarden is het perse nodig loop ik een risico als ik dr niet ent?
SecretLIN schreef:Ze moet in April weer de jaarlijkse enting hebben neem maar geen risico en laat dr enten
paardenvero schreef:1 keer in het jaar moet je ze inenten
Rosita schreef:entingen zijn geen ongevaarlijk goedje hoor. Al eens op vaccinosis gegoogled?