inspuiten tegen mok?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 00:43

en het is 1-en al puszooi! gewoon niet gezond.....we wassen haar en een uur later is het hele been weer geel.........nu de sokken eraf zijn(is echt geen gezicht, maar gezondheid gaat voor mooi zijn, moet het toch wel beter gaan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:47

Volgens mij is het voor elk paard weer anders waar hij goed op reageert bij mok. Eén van mijn paarden heeft vorig jaar heel ernstig mok gehad toen hij in training stond op een andere stal DA is er verschillende keren bij geweest en niets leek te helpen. Uiteindelijk heb ik Silmok van de Silverlinde gebruikt en was het met vier weken helemaal weg en het is daarna ook iet meer terug gekomen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 14:13

Josiane heeft ook mok, op haar witte voetje.
En ik heb gisteren alle korstjes er af gepulkt heel voorzichtig, ze bleef mooi staan.
En toen heb ik er blauwspray opgedaan, dat gebruiken ze ook bij koeien, de eigenaar zegt dat het super goed spul is dus ik ben benieuwd.
Ik was al behoorlijk geschrokken, Maandag zat er allemaal vocht op het witte voetje net of was het door gebroken.
Maar is dat ook erg?
En een twenter heeft bij ons afgelopen zomer idd een injectie gehad, ze mocht ook gewoon buiten blijven lopen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 12:10

Bedankt voor alle tips (ook de mensen van wie ik een PB heb gehad)! We kunnen weer een hele tijd vooruit met jullie adviezen, mocht de 'gele verf' die we nu van de kliniek hebben niet (meer) helpen. De kootholte van Ret ziet er nu weer hartstikke goed uit, nog wel drie korstjes waar die kloven zaten, maar ze zitten goed dicht en zijn gelukkig droog.