pony heeft dikke pees

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Re: pony heeft dikke pees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 12:05

nee waar het mij om gaat is dat de pony nog niet van mij is! wat ermee gebeurd heb ik dus weinig over te zeggen + zegt de eigenaar dat het niet nodig is... heb ik geen poot om op te staan. Ik kan dan zelf natuurlijk een arts bellen (en misschien doe ik dat wel mochten ze het onnodig vinden). Maarja... dan betaal ik wel voor een pony die niet eens van mij is snapje?? Dat zou ik wel doen hoor, maar vind ik wel raar. Ik zal de eigenaar er nog eens naar laten kijken en ook een onafhankelijk persoon, iemand anders die daar nooit komt (waar ik heb gewerkt). Misschien zeggen ze nu wel dat er een arts bij mag komen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:09

was je van plan deze pony te kopen dan?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:10

LinZZZZ schreef:
nee waar het mij om gaat is dat de pony nog niet van mij is! wat ermee gebeurd heb ik dus weinig over te zeggen + zegt de eigenaar dat het niet nodig is... heb ik geen poot om op te staan. Ik kan dan zelf natuurlijk een arts bellen (en misschien doe ik dat wel mochten ze het onnodig vinden). Maarja... dan betaal ik wel voor een pony die niet eens van mij is snapje?? Dat zou ik wel doen hoor, maar vind ik wel raar. Ik zal de eigenaar er nog eens naar laten kijken en ook een onafhankelijk persoon, iemand anders die daar nooit komt (waar ik heb gewerkt). Misschien zeggen ze nu wel dat er een arts bij mag komen.

Oke, dan snap ik het wat beter, misschien dat jij de eigenaar deze antwoorden voor kan leggen zodat ze over de schreef komen?..

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 12:13

splash1999 schreef:
was je van plan deze pony te kopen dan?

Ja dat is wel de bedoeling. Ik heb er op dit moment het geld er nog niet voor (aankoopbedrag + extra bedrag voor evt. artskosten en onvoorziene uitgaven + tuigage). Dat is dan ook de reden dat ik haar nog lease, ben er helemaal weg van!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:18

als je haar besluit te kopen zou ik ook de pees scannen en anders de koop niet door laten gaan. Als er nu niet juist gehandeld wordt kan dat het leven van de pony op het spel zetten. dat betekend dat ze misschien nooit meer kan werken. Dat wil je ook niet denk ik. Neem geen overhaaste beslissingen er zijn meer leuke pony's maar als er niet juist wordt gehandeld ben jij ook de dupe want het kost dan extra geld. Door een scan te laten doen weet je of er nog een kwetsbaar stuk zit of niet. Doe dan 2 benen om te vergelijken. Mochten ze zeggen dat het niet nodig is wel doen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:23

ik weet dat dit rot klinkt maar heb je nog een antwoord

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 12:24

detour schreef:
LinZZZZ schreef:

Oke, dan snap ik het wat beter, misschien dat jij de eigenaar deze antwoorden voor kan leggen zodat ze over de schreef komen?..

Ja dat ga ik zeker doen als ze zeggen dat het niet nodig is! De persoon die waarschijnlijk komt kijken is een redelijk bekende eventingamazone waar ik een paar weken bij heb gewerkt. Zij heeft dit soort problemen al vaak gehad. K geloof zelfs een paard gehad die ze naar de cross gelijk heeft moeten laten inslapen omdat de pees compleet was afgescheurd. Ik had haar ook al opgebeld om te vragen wat ik het best kon doen. Zij wou wel komen kijken als de pees dik bleef. Die kan de eigenaar misschien ook wel overhalen. En op zich zijn het wel schappelijke mensen denk ik. En anders betaal ik het toch zelf... want dat is ook wel eigenbelang omdat ik haar toch wil gaan kopen. Ik had het bedrag voor een consult ook wel hoger verwacht (paar honderd €). Maar dat valt dan wel mee?

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 12:32

splash1999 schreef:
als je haar besluit te kopen zou ik ook de pees scannen en anders de koop niet door laten gaan. Als er nu niet juist gehandeld wordt kan dat het leven van de pony op het spel zetten. dat betekend dat ze misschien nooit meer kan werken. Dat wil je ook niet denk ik. Neem geen overhaaste beslissingen er zijn meer leuke pony's maar als er niet juist wordt gehandeld ben jij ook de dupe want het kost dan extra geld. Door een scan te laten doen weet je of er nog een kwetsbaar stuk zit of niet. Doe dan 2 benen om te vergelijken. Mochten ze zeggen dat het niet nodig is wel doen.

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker doen! Zit dat standaard al bij zo'n klinische keuring of is dat appart? Als de pony niet goed is dan koop ik haar niet. Dat zou dan wel hard aankomen want ik heb er gewoon een superklik mee en ik ben er echt helemaal gek op. Ben zo'n pony als haar nog nooit tegen gekomen. Maar tuurlijk zijn er wel andere leuke pony's. Ik heb er ook weleens aan zitten denken (toen ze een tijdje heel vervelend was) om de lease op te zeggen en een andere pony te zoeken. Heb er toen echt slapeloze nachten van gehad, niets was zo leuk als haar. Gelukkig ben ik er toch weer op gaan zitten en heb ik doorgezet. Nu gaat het harstikke goed en is ze veel rustiger en braver.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:33

een scan kost meestal rond de €60,- tenminste dat ben ik kwijt evt een verdoving en dat is het. Meestal heb je geen medicatie nodig alleen een check zo nu en dan. helaas had mijn paard vorige ker bindweefsel gekregen en moest ze aan de schock wave therapie en dat was wel duur. tevens loopt ze weer in de endurance.

Goed dat je het zo oppakt. een scan zit niet in een normale keuring maar dat kan je extra erbij doen envertel waarom je dat wil doen omdat je twijfels hebt. Tuurlijk is het zuur als het dan niets wordt maar beter nyu weten dan over een jaar en er niks meer mee kunnen en veel geld kwijt te zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:55

TS, misschien in het vervolg de hele situatie in je beginpost melden. Dat scheelt al een boel botte reacties. Ik lees alleen dat t geld kost. Daar kan ik niet zo goed tegen.

Helemaal nu blijkt dat je de pony nog moet kopen, zou ik juist willen dat er goed mee omgegaan wordt. Straks dan is de pony wel verpest doordat er niet goed gehandeld is door de manege. Dan zit jij met de gebakken peren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:14

Ik was 50 euro kwijt voor scan inclusief voorrijkosten. Voel dus mee! En je weet tenminste waar je aan toe bent dan, zodat je niks onnodig extra beschadigen zult (met eventuele goede bedoelingen)..