Ik las hier dat veel hooi geven ook goed werkt, nou vraag ik me af of dat ook voor kuil geldt? Mijn paard staat heel regelmatig in de paddock en heef een voorliefde voor het likken aan zand. Ik was al van plan om haar mest van de week een keer te testen. Ze krijgt heel veel kuil, hoop dus dat dat eventueel ook al een beetje helpt!
Mijn pony is net terug uit de kliniek met acute koliek en ik moet HAB voeren haver afval brok is de afkorting maar wat is het in godsnaam niemand kan me helpen
kleefkruid kan je ook heel goed ter preventie geven je kan het bij jordenshippo bestellen, is niet zo prijzig en neemt doordat het kleeft alle rotzooi mee uit de darmen. ik heb het een tijdje aan mijn paard gegeven toen hij nog op de andere stal stond hij had toen regelmatig koliek, met kleefkruid was dat goed tegen te gaan, hij stond daar namelijk op de kleigrond en ad altijd het gras met wortel en de daarbijberende kleigrond op, hij schudde het nooit uit, na de koliek eerst een kuurtje zand clear gegeven en daarna preventief op de kleefkruid gehad.
Sand Clear kopen bij de paardendrogist. Werkt super.
De artsen waar mijn pony aan zandkoliek is geopereerd (Emmeloord) hebben mij Sandclear (van de paardendrogist) voorgeschreven, dit gebruik ik nog steeds met regelmaat. Ook werd mij aangeraden slobber te voeren. Gaat tot nu toe nog steeds goed!!