"klik" of "tik horen tijdens bewegen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Re: "klik" of "tik horen tijdens bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:44

kan ook aan zn kniebanden liggen.
Ik zou een scan en foto laten maken van de knie dan
weet je wat het is Lachen

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:43

mijn paardje heeft dit ook altijd. bij alle benen knakt ze wel. soms knakt zelfs haar schouder als ik haar net uit stal haal.dit laatste komt een beetje door stijfheid van het op stal staan 's avonds, maar haar benen doen dit altijd, ook na een langere rit.ik heb al eens foto's laten maken van haar gewrichten (dit was om andere redenen..)en er was nix wat afweek van normaal. dus een 'knakkend' paard mankeerd verder nix. het is een normaal verschijnsel en niets om je druk over te maken hoor. maar als je je er niet bij op je gemak voelt, moet je gewoon de DA even laten kijken.
Succes!!

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:59

Wij hebben ook een pony die het al heel lang heeft.
Soms hoor je het bij iedere stap die ze zet.
De dierenarts zei dat het niet erg is, maar dat je dat niet op kunt lossen.
We hebben wel dat dingen geprobeerd, zoals glucosamine maar verbetering komt er niet.
Gelukkig heeft ze er geen last van dat het pijn doet ofzo:)

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:06

Mijn paard heeft dit ook, enkel alleen bij het instappen knakken soms allebei de achterbenen.
Er zijn foto's gemaakt en er is niets aan de hand.. Dus ik maak me nergens druk om

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:12

Mijn pony heeft het ook, mij is verteld dat je dan beter wel iets langer in en uit kunt stappen maar verder is het niets ernstigs.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 19:46

Ontzettend bdankt vooor alle reacties. nmiddels ben ik weer een aantal dagen verder, en het is er " soms wel, soms niet". Inderdaad verdwijnt het soms, als je flink hebt waarmgereden, maar wat is "flink", soms is het na 10 minuten nog niet weg, soms na een half uur (langer train ik niet met hem want: 3,5 jaar) nog niet. Maar soms is het ook als ik hem uit de wei haal er helemaal niet. Dus het lijkt, zoals gezegd: een storm in een glas water. Ik besluit het nog aan te kijken toteind maart (komt de natuurlijk hoefbekapper ook weer, kijken wat hij vindt of zegt), en als het dan niet beter of weg is bel ik de fysio.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:02

ik heb me daar ook wel eens zorgen om gemaakt, mij werd verteld dat het van de sesambeentjes kwam, geen kwaad kon en dat het er mee te maken heeft dat het paard even moet warmdraaien