Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daantjuhhh schreef:Nee, een mens moet dan gezond blijven eten en meerdere maaltijden tot zich nemen.
Teuntje111 schreef:ik denk geen een.. Je moet een overschot energie hebben, om dat vervolgens op te kunnen slaan als Glycogeen in de spieren of in vetten. Heb je geen extra energie over, zal je paard dus ook niet die extra energie op kunnen slaan en dus ook niet aankomen.
Sjuimpje schreef:Aimee, je weet exact te vertellen wat er allemaal niet goed is, maar kom nu dan ook eens met tips wat volgens jou wel een correcte manier is om een paard wat aan te laten zetten.
Sjuimpje schreef:Ferro's gaan helaas snel stuk.
Ik weet dat je met een bloedonderzoek dat zou kunnen achterhalen, alleen is er geen aanleiding om aan te nemen dat het daar aan ligt. Het lijkt eerder dat hij een snelle stofwisseling heeft en dat dat genetisch bepaald is.
Aimee schreef:Teuntje111 schreef:ik denk geen een.. Je moet een overschot energie hebben, om dat vervolgens op te kunnen slaan als Glycogeen in de spieren of in vetten. Heb je geen extra energie over, zal je paard dus ook niet die extra energie op kunnen slaan en dus ook niet aankomen.
Wat een ongelovelijke onzin
Sjuimpje schreef:Helemaal mee eens maar het paard waar ik moeite voor moet doen om hem op gewicht te houden krijgt al onbeperkt hoogwaardig ruwvoer.
Ruwvoerproducten van Hartog eet hij alleen als het verwerkt zit in een slobber, gewoon droog haalt hij zijn neus er voor op.
Zo simpel is het helaas niet.
Aimee schreef:Teuntje111 schreef:ik denk geen een.. Je moet een overschot energie hebben, om dat vervolgens op te kunnen slaan als Glycogeen in de spieren of in vetten. Heb je geen extra energie over, zal je paard dus ook niet die extra energie op kunnen slaan en dus ook niet aankomen.
Wat een ongelovelijke onzin
Skipper schreef:Aimee, hoeft niet perse, kan ook kwestie zijn van de kwaliteit van het ruwvoer welke voedingsstoffen er in welke mate aanwezig zijn. Kan je wel mooi gaan uitzoeken wat je paard niet kan opnemen, maar zou ik eerst monster nemen van het ruwvoer of de voedingsstoffen uberhaupt aanwezig zijn in het ruwvoer!
Maar even vraagje, waarom voer je Hartog Luzerne als je bewust weinig tot geen suikers wil voeren? Dan kan je toch veel beter de variant gedrenkt in olie pakken ipv melasse?
ikenindi schreef:is geen onzin. waarom denk je dat bewegen helpt bij afvallen? omdat je energie uit je vet haalt. omgekeerd geeft energie in voeding dus vet in je lichaam...