Mogen paarden rijst

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LaVieDivine

Re: Mogen paarden rijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:50

rijst kan op zich geen kwaad, maar je moet hem dan wel zeker lang genoeg koken en vermengen onder ander voer. Rijst is nl wel erg energierijk, dus een hele bak pure rijst is niet zo goed denk ik...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:29

daniella74 schreef:
esperance schreef:
Van een beetje zullen ze wel niet dood vallen. Maar wat ik lees een paard frikandel geven?? Zou een paard iig nooit geen vlees voeren.

Je bent 12 jaar en je denkt verder niet na en hij heeft dat hapje gewoon zonder problemen overleefd (hij is uiteindelijk 34 jaar geworden). Zal nu zelf ook geen Mars meer voeren en van de appeltaart hadden we ook niet gedacht dat ze het lekker zou vinden.

Oke ja dan denk je nog niet zo heel goed na neen. Maar zet het er neer als er miss andere mensen bij zn idee komen.. Paarden zijn niet echt vleeseters he en aangezien er ook vaak paardenvlees in frikandelen zitten.. Wel raar dat je paard het opgegeten heeft. Lijkt me dat ze die geur al niet lekker/vertrouwd vinden..

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:35

Esprerance is geen 12 jaar, maar 21 jaar geloof ik....

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:40

hihi toverpaardje, daniella74 bedoelt dat toen zij 12 was..

Citaat:
Je bent 12 jaar en je denkt verder niet na

Teminste dat mag ik hopen Knipoog

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:42

Honden eten weleens rijst.

Ik denk dat een kleine hoeveelheid voor een keer geen kwijt kan. Knipoog

Mijn ex-pony lustte sinas. Haha! Tong uitsteken

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:55

O jee, ik heb het niet helemaal goed zitten lezen geloof ik Koe

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:57

Het zit denk ik wel vol met eiwitten.
Dus zou het maar bij een beetje houden.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:02

Mn moeders paard stopte jaren geleden (rond 1975) altijd bij de slager om een plakje worst en is daar ook oud mee geworden.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:04

Haha! Haha! Toch geen paardenworst, mag ik hopen!

Leuk topic want dat heb ik me ook weleens afgevraagd. Stond ik daar met een pannetje overgebleven rijst en ja, wat er mee te doen? Vogels, honden en poezen eten allemaal rijst, dus waarom geen paarden/ezels?
Naar aanleiding van dit topic ga ik toch eens proberen of ze het lekker vinden Vork

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:06

een hond is trouwens eigenlijk een alleseter, dus das normaal dat die rijst eet...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:10

hmz, ik zou zulk soort dingen niet snel voeren. stop rijst in de vriezer en eet t een andere keer als je t zonde vind om weg te gooien anders???

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:44

Ze mogen het denk ik wel maar je weet niet of het echt gezond is.

elsyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:52

zolang het maar geen ongekookte rijst is en om grote hoeveelheden gaat, wanneer er nl water/vocht bij komt gaat het heel erg uitzetten en daar kunnen ze dan last van krijgen.. of erger

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:58

een beetje zal niet zo veel kwaad kunnen denk ik als het maar nat genoeg is en gekookt is.
mijn paard eet bijna iedere dag een rode biet. kwam mijn opa mee aanzetten. misschien kregen paarden vroeger wel eens rijst??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:59

Wie voert zijn paard nou rijst. Hoeveel paardenvoer is er wel niet op de markt. Afgezien van gewoon ruwvoer. En dan rijst voeren. Jemig.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:03

[***] schreef:
Wie voert zijn paard nou rijst. Hoeveel paardenvoer is er wel niet op de markt. Afgezien van gewoon ruwvoer. En dan rijst voeren. Jemig.

zou volgens mij maar eenmalig zijn geweest en niet als dagelijks voer. en ze heeft het niet gegeven.
als wij oud broood ofzo over hebben geven we dat ook aan de kippen! terwijl er ook genoeg kippenvoer op de markt is....

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:54

Ik heb het niet gegeven hoor Knipoog
Me moeder had het al weggegooit

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:06

esperance schreef:
hihi toverpaardje, daniella74 bedoelt dat toen zij 12 was..

Citaat:
Je bent 12 jaar en je denkt verder niet na

Teminste dat mag ik hopen Knipoog

Ja
Ik was het trouwens zelf niet!! met die frikandel want die lust ik niet maar een ruitertje van 12 die een frikandel at en dacht zou mijn pony het ook lekker vinden?

Vraag mij af wat de opmerking over dat er heel veel paardenvoer op de markt is toevoegd aan dit topic, we vragen ons gewoon af of het schadelijk is en of ze het lekker vinden. Ik eet zelf naast 3 gezonde maaltijden iets lekkers dus waarom zouden paarden dan niet iet lekkers mogen dat geen voer is.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:10

Zonder deze vraag aan de DA te stellen, zou ik het echt niet proberen. Doe nooit iets waar je het niet zeker van weet... maar daar dient Bokt wel voor, om het toch maar te vragen voor je het doet. Maar aan de antwoorden te zien, denk ik dat je het beter eens aan de DA vraagt voor de zekerheid.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:20

Ik zou het niet proberen. Waarom wil je een paard rijst voeren? Gewoon voer is goed genoeg, hooi e.d. lijkt me een stuk beter dan rijst gaan voeren.
Van een klein beetje zullen ze niet doodgaan, maar lekker vinden ze het vast ook niet en daarbij: grote hoeveelheden rijst is (bij mensen althans) soms een reden voor verstopping. Ik zou het niet doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:20

Ik zou dat helemaal niet doen. Een paard heeft een gevoelig spijsverteringstelsel en ik zou daar niet zo maar mee gaan experimenteren. Wie weet krijgt je paard/pony er wel een verstopping van.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:33

De mijne ( arabier ) vind het dus wel lekker.

Ik had rijst over en had dat buiten gezet om het daarna aan de kippen te geven.
Radoszin liep in de tuin ( is letterlijk een huis, keuken , tuin , weide paard ) en zag t pannetje staan en heeft het dus op gegeten en hij vond het dus lekker.
Zo gauw dat ik nu een pan buiten zet en hij loopt in de tuin gaat hij kijken of hij het lust.
Ook tagiatelli vind hij heerlijk, alhoewel dat het geen gezicht is een paard met allemaal slierten uit zijn mond.

Als ik aan t koken ben en t raam staat open hangt hij met zijn hoofd binnen in de keuken , zo van , wat eten wij vandaag ?
Of hij komt letterlijk binnen gewandeld door de achterdeur.

Maar natuurlijk krijgt hij wel gewoon voer en haalt hij lekkere dingen gewoon weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:33

daniella74 schreef:
Ik eet zelf naast 3 gezonde maaltijden iets lekkers dus waarom zouden paarden dan niet iet lekkers mogen dat geen voer is.

Het grootste gevaar voor het dierenwelzijn is de menselijke eigenschappen die aan dieren worden toegedicht.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:30

[***] schreef:
daniella74 schreef:
Ik eet zelf naast 3 gezonde maaltijden iets lekkers dus waarom zouden paarden dan niet iet lekkers mogen dat geen voer is.

Het grootste gevaar voor het dierenwelzijn is de menselijke eigenschappen die aan dieren worden toegedicht.

Waar haal jij in hemelsnaam vandaan dat ik paarden menselijke eigenschappen toedicht??? Misschien zou je even mijn niet-HK berichten kunnen doorlezen voor je dat vooroordeel stelt. Je kan ook overal het dierenwelzijn bij slepen en misbruiken om je standpunt te verkondigen. Niemand heeft het hier over rijst (of andere zaken) als hoofdvoer, meer om eens iets extra te geven als beloning of als verrassing. Lijkt mij persoonlijk zeer zwaar overtrokken om hier een welzijnsissue van te maken.

Ik vind dit een zeer orgineel topic met grappige ervaringen van bokkers en dat jij er niet de grap van inziet is jouw goed recht maar veroordeel ons niet want dat doen wij jou verder ook niet.

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 19:41

Citaat:

Radoszin liep in de tuin ( is letterlijk een huis, keuken , tuin , weide paard ) en zag t pannetje staan en heeft het dus op gegeten en hij vond het dus lekker.
Zo gauw dat ik nu een pan buiten zet en hij loopt in de tuin gaat hij kijken of hij het lust.
Ook tagiatelli vind hij heerlijk, alhoewel dat het geen gezicht is een paard met allemaal slierten uit zijn mond.

Als ik aan t koken ben en t raam staat open hangt hij met zijn hoofd binnen in de keuken , zo van , wat eten wij vandaag ?

Maar natuurlijk krijgt hij wel gewoon voer en haalt hij lekkere dingen gewoon weg.

Haha wat schattig ik zie het al voor me een paard met tagiatelli slierten uit zijn bek Vingers aflikken