Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ikenindi schreef:tanden zijn goed, ze eet ook gewoon goed,
ontwormen doe ik met verm-x, en sinds ik dat doe is ze niet meer zo ziek na het ontwormen. wel laat ik regelmatig een worm-ei-telling doen om te controleren of ze echt geen wormen heeft, en de laatste keer had ze die niet, maar daar zal ze vast ook op getest gaan worden dan...
bloedarmoede krijgen ze toch lichte slijmvliezen van? dat is me bij indi niet opgevallen nog, en ik let daar wel op omdat ik soms knoflookpoeder bij voer...

geerke schreef:ikenindi schreef:tanden zijn goed, ze eet ook gewoon goed,
ontwormen doe ik met verm-x, en sinds ik dat doe is ze niet meer zo ziek na het ontwormen. wel laat ik regelmatig een worm-ei-telling doen om te controleren of ze echt geen wormen heeft, en de laatste keer had ze die niet, maar daar zal ze vast ook op getest gaan worden dan...
bloedarmoede krijgen ze toch lichte slijmvliezen van? dat is me bij indi niet opgevallen nog, en ik let daar wel op omdat ik soms knoflookpoeder bij voer...
is het niet zo dat als een paard ziek is na het ontwormen,hij wel degelijk veel wormen had?
wat is verm-x? Toch niet iets homeopatisch hoop ik?

Miska schreef:Weet je wat je ook zou kunnen proberen?
Je paard een drainagekuur geven in combinatie met pro-bioforte.
Kijk op de site van de paardendrogist.
Het is van de Groene Os.
Drainage kuur reinigt het lichaam en de pro-bioforte ondersteunt de darmwerking.

nuka schreef:mijn paard is ook zo onwijs afgevallen, heeft hij elk voorjaar wel, maar nu extreem.
nu heb ik gehoord, viavia dat dit waarschijnlijk komt door het hooi, het zietr er goed uit, ruikt lekker, maar door de slechte zomer van vorig jaar, zit er dus minder voedingswaarde in.
ook heb ik een mest onderzoek gedaan (met behulp van een da) om te kijken af hij zijn eten wel goed verteerd, dit was iets verminderd en er werd geadviseerd om meer stro te geven (staat op vlas, met beetje stro om te knabbelen) maar krijgt nu dus meer stro en een kuur van pro-biotica (soort yacult voor paarden)
hij begind nu weer wat body te krijgen.
maar dat verhaal van het hooi heb ik al uit meerdere hoeken gehoord en klopt ook wel, de paarden die bij ons kuil op stal krijgen hebben niet die terugval en de hooi-paarden wel.
en even voor de duidelijkheid ze krijgen 3x daags een flinke portie!
ikenindi schreef:Miska schreef:Weet je wat je ook zou kunnen proberen?
Je paard een drainagekuur geven in combinatie met pro-bioforte.
Kijk op de site van de paardendrogist.
Het is van de Groene Os.
Drainage kuur reinigt het lichaam en de pro-bioforte ondersteunt de darmwerking.
ik ga niet van alles proberen als ik niet weet wat het is;)